בכירי הצנזורה בטוויטר לחוצים מרכישתה על ידי מאסק ומהעתיד לבוא

ויג'יה גאדה, עורכת דין בכירה שאחראית על הצנזורה בחברה, בכתה במפגש עובדים בעניין רכישתה ● גאדה הייתה דמות ראשית שהשתתפה בהחלטות להדיח את הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, ולאסור פרסום פוליטי בטוויטר

תאפשר תשלום פר-מאמר חדשות. טוויטר.

השבוע אושר כי אילון מאסק קנה את טוויטר בסכום העתק 44 מיליארד דולר, אחרי מספר תהפוכות בעלילה, שקדמו לעסקה. אבל הרכישה לא שמה סוף למחלוקות ולדאגות, בעיקר בקרב עובדי החברה, כולל בכיריה, החוששים משעתיד לקרות לפלטפורמה, וכנראה גם למשרתם, כך לפי דיווח חדש של פוליטיקו (Politico).

ויג'יה גאדה, עורכת דין אמריקנית הפועלת כמנהלת מדיניות, בטיחות, כסמנכ"לית משפט וכיועצת כללית של החברה, ושנמצאת בטוויטר מאז 2011, בכתה השבוע במהלך מפגש מיוחד של עובדים, שכונס כדי לדון בהחלפת הבעלים ובהמשך דרכה של הפלטפורמה.

גאדה, שב-2014 תוארה על ידי פורצ'ן (Fortune) כאישה החזקה ביותר בצוות ההנהלה של טוויטר, הייתה הבכירה הראשית שהשתתפה בהחלטות להדיח את הנשיא האמריקני לשעבר, דונלד טראמפ, מהרשת המצייצת ולאסור בה פרסום פוליטי.

ויג'יה גאדה, האחראית על הצנזורה בטוויטר, שנבחרה ב-2014 על ידי פורצ'ן כאישה החזקה ביותר בצוות ההנהלה של הפלטפורמה.

ויג'יה גאדה, האחראית על הצנזורה בטוויטר, שנבחרה ב-2014 על ידי פורצ'ן כאישה החזקה ביותר בצוות ההנהלה של הפלטפורמה. צילום: לכידת מסך מאתר פורצ'ן

במסגרת תפקידה, הצוותים של גאדה מחליטים איך למתן תוכן ברשת המצייצת. פעילותה זו הפכה אותה למטרה לביקורת שמרנית, במיוחד אשתקד כאשר טוויטר חסמה את הפצת המאמר של הניו יורק פוסט על האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שדיווח על התכתבות בין השניים.

לפי הדיווחים השונים, גאדה הייתה ככל הנראה יוזמת הפגישה שנערכה ביום ב'. כינוס העובדים הספציפי נועד כדי לעדכן את הצוות על ההשלכות האפשריות של השתלטות מאסק על טוויטר. פוליטיקו דיווח כי גאדה הביעה במפגש את חששותיה לגבי האופן שבו החברה עלולה, לתפישתה, להשתנות כבר בימים הקרובים.

 נחסם וסולק מטוויטר עקב מדיניותל הצנזורה הנוקשה. דולנד טראמפ. אילוסטרציה.

נחסם וסולק מטוויטר עקב מדיניותל הצנזורה הנוקשה. דולנד טראמפ. אילוסטרציה. צילום: BigStock

מאסק טען: הצנזורה שהנהיגה גאדה היא "בלתי הולמת להפליא" 

מאסק, היזם והמולטי-מיליארדר, שהוא הבעלים החדש של טוויטר, תקף את עורכת הדין הבכירה בנוגע לצנזורת סיפור המחשב הנייד של בנו של ביידן. הדבר התרחש כשהגיב לפוסט שבו שותף דיווח של פוליטיקו שסיפר כי גאדה בכתה במהלך פגישה וירטואלית עם צוותי המדיניות והמשפטים שעליהם היא מפקחת. מאסק צייץ בתגובה: "השעיית חשבון הטוויטר של ארגון חדשות גדול בגלל פרסום סיפור אמיתי הייתה כמובן בלתי הולמת להפליא".

דובר טוויטר, טרנטון קנדי, צוטט על ידי פוליטיקו והסביר כי גאדה התרגשה במהלך הדיון, בו דיברה ארוכות על כך שהיא חשה גאה בעבודתה בטוויטר כל השנים, והפצירה בחבריה לצוות להמשיך ב"עבודה הטובה" שלה.

עשינו את זה, דונלד. מם בעקבות רכישת טוויטר על ידי מאסק.

עשינו את זה, דונלד. מם בעקבות רכישת טוויטר על ידי מאסק. צילום: לכידת מסך מדף הטוויטר של Sniper Monkey

הסיבה העיקרית לחששות מההשתלטות של מאסק אינה סוד – האיש העשיר ביותר בעולם הוא תומך קולני בחופש הביטוי בטוויטר, וכבר נודע כי בכוונתו להפוך את האלגוריתם של האתר לכזה שיהיה בקוד פתוח. הוא רוצה להסיר את כל בוטי הספאם מהפלטפורמה ובעיקר להביא שינויים מורכבים במדיניות ניהול התוכן שלה.

מנגד, ועד היום, דוגלת טוויטר מזה שנים בכך שהשירות שלה יהיה נקי מביטויי שטנה ותוכן מוליך שולל צונזר בה לעיתים קרובות. כמובן שאחת מפרשיות הצנזור היותר דרמטיות של דמויות מפתח הייתה סילוקו מהשירות של טראמפ, ש-89 מיליון בני אדם עקבו אחרי חשבונו, בשל הפרת המדיניות של טוויטר, וחשש שטראמפ הוא שליבה את אוהדיו לעלות להתקפה על גבעת הקפיטול מיד אחרי הפסדו בבחירות 2020.

כעת חוששים בכירי השירות, כולל המנכ"ל, פרג אגראוול – שמאסק ככל הנראה לא מתלהב מיכולות הניהול שלו וששומר על שקט יחסי בינתיים – כי הבעלים החדש יחולל שינויים מרחיקי לכתב בטיווטר.

מאסק אמר מספר פעמים שתחנת שרביטו טוויטר תסיר תוכן רק אם הדבר נדרש על פי חוק. הגישה המסוימת שלו שנויה במחלוקת – הימין ברחבי העולם מגבה אותה ומריע לה, בעוד שהדמוקרטים מביעים התנגדות חריפה למדיניות זו, בטענה שדיבור השנאה יגדל ברשת המצייצת, ושהיא תהווה שירות שמספק זירה להפצת פיק ניוז וקונספירציות.

משתמשים רבים גם הבטיחו שיעזבו כעת את טוויטר, אחרי שמאסק השתלט עליה, מכיוון שהם חוששים שהאתר ללא תקנות יהיה מקום מסוכן.

החששות הללו שנשמעים מכל עבר הניעו את יזם הטק להסביר למה הוא מתכוון ב"חופש הביטוי".

מאסק צייץ אתמול: "תגובת הנגד הקיצונית של אלה שחוששים מחופש הביטוי אומרת הכל. ב'חופש הביטוי' אני פשוט מתכוון למה שתואם את החוק. אני נגד צנזורה שחורגת הרבה מעבר לחוק. אם אנשים רוצים פחות חופש ביטוי, הם יבקשו מהממשלה להעביר חוקים לכך. לכן, הליכה אל מעבר לחוק מנוגדת לרצון העם", הסביר הבעלים החדש בציוץ ל-85.9 מיליון עוקביו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים