כך ה-AI הישראלי "מככב" באסטרטגיית הצמיחה של אינטל

אינטל החלה "להסתער" על שוק הבינה המלאכותית לארגונים, וכחלק מזה רכשה באחרונה את גרנולייט הישראלית ● סנדרה ריברה, מנכ"לית מרכז הנתונים וה-AI של הענקית, מרחיבה על האסטרטגיה של החברה בתחום

סנדרה ריברה, סגנית נשיא ומנכ”לית מרכז הנתונים והבינה המלאכותית של אינטל.

שוק הבינה המלאכותית הוא אחד השווקים הצומחים בעולם בכלל ובעולמות הטכנולוגיה וה-IT בפרט: אם אשתקד הוא עמד על 328.34 מיליארד דולר, השנה הוא כבר צפוי להגיע ל-387.45 מיליארד ועד סוף העשור השווי הכולל של שוק ה-AI יחצה את הסכום של טריליון דולר לכ-1.4 טריליון – כך על פי התחזיות של פורצ'ן.

אינטל, שהיא כבר מזמן לא רק ענקית שבבים, היא אחת החברות שרוצות להיות בולטות בתחום. כיום, לפחות לפי הנתונים של פורצ'ן, היא לא ממובילות עולם הבינה המלאכותית – שם מונים ברשימה זו בין היתר את אלפבית, מיקרוסופט, אמזון, אורקל ויריבתה הגדולה של אינטל, אנבידיה. אלא שהנהלת החברה זיהתה את המגמות בשוק הבינה המלאכותית ורואה בו הזדמנויות רבות לצמיחה. סנדרה ריברה, סגנית נשיא ומנכ”לית מרכז הנתונים והבינה המלאכותית של אינטל, אמרה במפגש עם עיתונאים במשרדי הבאנה לאבס הישראלית, שנרכשה על ידי חברת הענק, כי "יש בעולמות ה-AI ולימוד המכונה הרבה פוטנציאל, ואנחנו שם".

אינטל שם, ומבקשת לממש את הפוטנציאל הזה, בין היתר באמצעות הפתרון של גרנולייט הישראלית, שהיא הודיעה על רכישתה לפני כחודש. סכום הרכישה לא נמסר, אולם על פי ההערכות בשוק, מדובר ב-650 מיליון דולר.

גרנולייט מפתחת פלטפורמת אופטימיזציה אוטונומית לטובת שיפור ביצועים וחיסכון בעלויות בתשתיות, בענן ובחוות השרתים הפרטיות. החברה השתתפה בעבר באקסלרטור של אינטל ובמהלך השנה האחרונה עבדה אתה בשיתוף פעולה על אופטימיזציה למעבדי ה-Xeon של ענקית השבבים. באינטל אומרים שהטכנולוגיה של הנרכשת מסייעת ללקוחות שמריצים אפליקציות בענן ובחוות השרתים הפרטיות למקסם את ביצועי האפליקציה (את עומסי העבודה) ולהוריד עלויות תשתיות וענן. הפלטפורמה של גרנולייט מתאימה את מערכת ההפעלה בצורה ייעודית לאפליקציה של הלקוח, על ידי למידה של דפוסי השימוש במשאבים ושל דפוסי זרימת המידע של האפליקציה ברמת מערכת ההפעלה. המערכת מקצה בעצמה את המשאבים הקריטיים, כמו זיכרון CPU ופעולות I/O, ובכך מאפשרת, לדברי החברה, ירידה בזמן השיהוי ועלייה בתפוקה.

"גרנולייט תהיה אחד העסקים הצומחים של אינטל"

ריברה ציינה כי "גרנולייט תהיה אחד העסקים הצומחים ביותר שלנו. תחזית הצמיחה שלנו עבורה היא אופטימית מאוד. השוק בתחום שבו היא פועלת הולך להתפוצץ".

ככלל, אמרה, "ישראל היא מקור חדשנות קריטי לאינטל והאתר הגדול ביותר מחוץ לארצות הברית נמצא בה. אינטל משקיעה בחדשנות ישראלית מגוונת, מעבר לפעילות המסורתית שלה – למשל במובילאיי, בהבאנה לאבס, בקונברג' I/O ועכשיו גם בגרנולייט".

קל למפתחים – וטוב לשורה התחתונה של אינטל

לדברי ריברה, "הפוטנציאל וההזדמנויות בעולמות המחשוב בכלל והבינה המלאכותית בפרט הולכות ועולות עם העלייה בכמות הדטה בעולם. אם ב-2021 היה מדובר ב-80 זטה-בייט, עד 2026 הנתון יגיע ל-180 זטה-בייט. כלומר, עד אז צריך יותר מלהכפיל את המחשוב שיכול לשאת את כל הנתונים האלה. זה יכול להתאפשר בסיוע הבינה המלאכותית ולימוד המכונה. המחקרים מראים שהבינה המלאכותית תהיה יותר משליש מכוח המחשוב בדטה סנטרים בשנים הקרובות".

אולם, כדי שהמטרה הזאת אמנם תושג, צריך שיהיה קל למפתחים לבצע את מלאכתם. באינטל מבינים שהם יוכלו לפתח תוכנות טובות יותר באמצעות מלאכותית טובה יותר, ובלבד שהחומרה תהיה טובה יותר. "חלק גדול מהאסטרטגיה שלנו היא איך לפתור את המורכבות של הבינה המלאכותית למפתחים, לעשות אותה הרבה יותר פשוטה", אמרה ריברה. "הגישה שלנו היא אקו-סיסטם פתוח ושניתן לתת בו אמון".

עוד דבר שמבינים בחברה הוא שמהלך שכזה יכול להגדיל מאוד את ההכנסות שלה מתחום התוכנה, שעומדות כיום על קצת יותר מ-100 מיליון דולר מתוך הכנסות שנתיות כלליות של 78 מיליארד. "אנחנו לא ידועים כחברת תוכנה, כי רוב התוכנה שלנו מנותבת לחומרה, אבל יש לנו כיום 90 אלף מהנדסי תוכנה. נרחיב את היכולות שאנחנו יכולים להביא למוצרים ולסיליקון שלנו מהתוכנה", הבטיחה ריברה.

"אנחנו בימים הראשונים של מודלי הרישיונות בעולמות התוכנה והסיליקון כשירות. אנחנו רואים עניין רב בכך מצד הלקוחות, בפרט אלה הצומחים במהרה, שיש להם מיליוני CPU’s. אנחנו משקיעים רבות, ולמעשה כל דבר, כדי להגדיל את הביצועים והיעילות של התוכנה והבינה המלאכותית שלנו", אמרה.

"נציע ביצועים טובים יותר מהמתחרים"

"הבינה המלאכותית נמצאת לאורך ולרוחב פורטפוליו המוצרים שלנו", ציינה ריברה. כמו כן, אמרה, "רוב ניהול הדטה קורה כיום על CPU’s של אינטל. הרבה מאימון המודלים שלנו רץ על GPU, אבל יש לנו גם CPU ללימוד מכונה ובינה מלאכותית. גם כאן יש לנו הזדמנויות צמיחה. ככלל, הרבה קורה במחשוב הקצה, ואנחנו גם שם. זרימת העבודה בעולמות הבינה המלאכותית, האימון והפריסה (Deployment) הם חלק מההזדמנויות שלנו".

"נקל על מפתחים לעבור לסביבת העבודה שלנו עם ה-GPU", הבטיחה. "המוצרים הבאים שלנו בתחום יציעו ביצועים טובים מאלה של המתחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים