זה מתקרב: טוויטר נוטה לקבל את הצעת הרכישה של אילון מאסק

על פי דיווח ברויטרס, באם המשא ומתן יבשיל לכדי עסקה, מאסק ישלם לטוויטר 43 מיליארד דולר במזומן ● ייתכן שהרכישה תיסגר עוד היום (ב')

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

טוויטר הולכת ומתקרבת ל-"ידיים" של אילון מאסק: סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אחר הצהרים (ב') שהחברה נוטה לקבל את ההצעה הראשונית של האיש העשיר ביותר בעולם, לרכוש אותה תמורת 43 מיליארד דולר במזומן. על פי הדיווח, ייתכן שהעסקה תיסגר סופית עוד היום. בעקבות הדיווח עלה שער המניה של טוויטר עם פתיחת המסחר בוול-סטריט בכ-3%.

בהתחלה נראה היה שהנהלת החברה מתנגדת באופן גורף למהלך. אלא שהגישה השתנתה בדיונים שהתקיימו אתמול (א'), מכיוון שלמאסק יש את המימון הנדרש להצעה שדווקא כן קוסמת לטוויטר – כך דיווחו מקורות ל-CNBC לוול-סטריט ג'ורנל ולניו יורק טיימס.

אם העסקה אמנם תיסגר, היא צפויה להיות על פי שווי של כ-54.2 דולר למניה. נכון לשעת עדכון הידיעה, שער המניה של טוויטר עומד על 50.5 דולר. כך או כך, טסלה – החברה הבולטת ביותר של מאסק, לא מעורבת במשא ומתן לרכישה, אלא רק הוא עצמו.

תפנית משמעותית בעלילה

הכל התחיל כשמאסק רכש 9.2% ממניות החברה מוקדם יותר החודש. לאחר מכן מנכ"ל טסלה הצהיר במסמכים שהגיש לרגולטור האמריקני, ה-SEC, שהוא רוצה לקנות את החברה באופן מלא. האיש העשיר ביותר בעולם הציע עבור הרשת החברתית האהובה עליו סכום של 43 מיליארד דולר, אך הצעתו לא התקבלה בתחילה. טוויטר השתמשה במה שמכונה 'גלולת רעל' כדי לנטרל את כוונת ההשתלטות של מאסק עליה, וסיכלה את הניסיון. למעשה לפי כל האינדיקציות, עד כה טוויטר שלחה איתות ברור למאסק שהצעתו לא רצויה.

עם זאת, פחות משבוע לאחר מכן הגיעה ההודעה כי מאסק הצליח להשלים את המימון לרכישה – הבנקים החליטו שהם מוכנים להלוות לו אישית ולטוויטר (אם ההשתלטות תצא לפועל) ביחד 25.5 מיליארד דולר. למאסק נותר לדאוג "רק" לשאר המימון – 21 מיליארד ד'. יחד הצטבר המימון לסכום הרכישה שטוויטר מעוניינת בו, 46.5 מיליארד דולר. אלא שנראה שהנהלת טוויטר מסתפקת בסכום הראשוני שמאסק הציע – 43 מיליארד דולר, שאותו הוא הגדיר "ההצעה האחרונה והטובה ביותר שלי".

מה בדיוק רוצה מאסק להשיג עם הרכישה?

מאסק, לדבריו, דוגל בחופש הביטוי, וכידוע הוא טיפוס שאינו נרתע ממחלוקות. בעבר כבר "נכנס" בטוויטר על הצנזורה שהיא מבצעת בתכנים ועל כך שאינה מאפשרת למשתמשים להתבטא בחופשיות. לדבריו, הוא באמת ובתמים מעוניין שהפלטפורמה תהפוך לחופשיה ופלורליסטית, וזאת הסיבה לעניין שלו ברכישה הדרמטית.

בראיון שנערך לאחרונה עם יו"ר TED, כריס אנדרסון, מאסק טען כי, "התחושה האינטואיטיבית החזקה שלי היא שפלטפורמה ציבורית שניתן לסמוך עליה בצורה מקסימלית ומכילה באופן נרחב היא חשובה ביותר לעתיד הציוויליזציה".

בהתבסס על הדיווחים השונים בתקשורת העולמית, לא לגמרי ברור איך תתקדם העלילה בסיפור הזה. לפי הג'ורנל, יש אפשרות שהעסקה תיסגר השבוע, ולפי הטיימס, המשא ומתן נמשך עד השעות המאוחרות של יום א' בלילה, אבל בדיווח הודגש גם שדברים עדיין יכולים להשתבש ולהשתנות.

בתוך טוויטר ומחוצה לה, יש חששות לגבי מה יקרה אם מאסק אכן ייקח בעלות וכדבריו, ירצה ליצור יותר מקום לחופש הביטוי. נלקח בחשבון שהוא רוצה "לרכך" את נהלי הפלטפורמה, שהלכו והחמירו בשנים האחרונות. החוששים מהמצב החדש שיכול להיווצר מביעים דאגה מהפיכת הרשת החברתית המצייצת לפלטפורמה שבה תשרור אנרכיה של ממש, ושתשתמש רבים להפצת פייק ניוז.

נזכיר כי אתמול דיווחנו גם שרשת FOX 4 פרסמה באחרונה תוצאות של מחקר חדש שערכו פרופסורים ב-MIT ובאוניברסיטת יל שבדק האם טוויטר מוטה נגד שמרנים, כפי שטוענים הרפובליקנים בארה"ב.

מחברי המחקר עקבו אחר 9,000 משתמשי טוויטר אשר מעורבים פוליטית, מחציתם דמוקרטים ומחציתם רפובליקנים, באוקטובר 2020. המחברים המשיכו לעקוב אחר הרגלי הטוויטר שלהם במשך שישה חודשים לאחר הבחירות ב-2020, והמחקר אכן מצא פער, ואפילו פער ענק, בין מספר המשתמשים מכל מפלגה שהושעו מהפלטפורמה של טוויטר – 7.7% מהדמוקרטים לעומת 35.6% מהרפובליקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים