מאסק טוען: "מעוניין לרכוש את טוויטר, אך לא מסיבות עסקיות"

לדבר המולטי-מיליארדר שהציע באחרונה לקנות את הרשת החברתית המצייצת ב-46.5 מיליארד דולרים, הוא מעוניין שבעקבות שינוי הבעלות והמעבר של הפלטפורמה לידיו היא תהפוך ל"מהימנה באופן מקסימלי ומכילה באופן רחב"

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

אילון מאסק, מנכ"ל ענקיות הטכנולוגיה טסלה, SpaceX ואחרות, הסביר באחרונה את הסיבות לעניין שלו ברכישת טוויטר (Twitter), וטען שלא מדובר בהתעניינות מטעמים עסקיים-כלכליים, אלא מכזו הנובעת מאינטרסים בנוגע לאופי הרשת החברתית.

הרעיון שהיזם והמולטי-מיליארדר המפורסם ישתלט על טוויטר העסיק באחרונה רבות את משתמשיה, את בעלי המניות שלה, את עובדיה ואת גזרת הרשתות החברתיות והטק בכלל.

הכל התחיל כשמאסק רכש 9.2% ממניות החברה מוקדם יותר החודש. לאחר מכן מנכ"ל טסלה הצהיר במסמכים שהגיש לרגולטור האמריקני, ה-SEC, שהוא רוצה לקנות את החברה באופן מלא. האיש העשיר ביותר בעולם הציע עבור הרשת החברתית האהובה עליו סכום של 43 מיליארד דולר, אך הצעתו לא התקבלה.

מעוניין שהפלטפורמה תהפוך לחופשיה ופלורליסטית

מכיוון שמאסק ידוע כיזם ממולח, ניתן יהיה לחשוב שבסופו של דבר העניין שלו בטוויטר הוא רק עוד מהלך שיניב לו רווח כספי, אבל הוא שב ומתעקש שכוונות אמיתיות יותר, ואפילו אלטרואיסטיות, הן שעומדות מאחורי העסקה המקווה.

מאסק, לדבריו, דוגל בחופש הביטוי, וכידוע הוא טיפוס שאינו נרתע ממחלוקות. בעבר כבר "נכנס" בטוויטר על הצנזורה שהיא מבצעת בתכנים ועל כך שאינה מאפשרת למשתמשים להתבטא בחופשיות. לדבריו, הוא באמת ובתמים מעוניין שהפלטפורמה תהפוך לחופשיה ופלורליסטית, וזאת הסיבה לעניין שלו ברכישה הדרמטית.

בראיון שנערך לאחרונה עם יו"ר TED, כריס אנדרסון, מאסק טען כי, "התחושה האינטואיטיבית החזקה שלי היא שפלטפורמה ציבורית שניתן לסמוך עליה בצורה מקסימלית ומכילה באופן נרחב היא חשובה ביותר לעתיד הציוויליזציה".

למרות שלא בטוח שהמהלך הבא במאבק הכוחות על הבעלות של טוויטר אכן יקבע את עתיד הציוויליזציה, אין ספק שהמדיה החברתית נמצאת במשבר אמון מסוים מול הציבור, בעיקר מאז פרוץ הקורונה אבל למעשה גם לפניה.

מאסק זוכה לתשובות מאלפים רבים של עוקביו, אשר מונים בסך הכל 83.1 מיליון אנשים, המשיבים לסקרים שהוא מפיץ באחרונה. מגיבים אלו מביעים באופן מובהק עניין גם בכך שמאסק יהפוך לבעלים הרשמיים של החברה, וגם ברעיונות שיש לו לגבי אופי השירות והפיכת טוויטר לגוף מדיה חברתית חופשי יותר.

בינתיים לא ברור אם היזם הדרום אפריקני במוצאו יצליח להשתלט על החברה. לעת עתה, כאמור, הוא הציע סכום נמוך מזה שהחברה מוכנה לקבל. אך המהלך שעשה מאסק עורר עניין של חברות נוספות בהשקעה או ברכישת הרשת החברתית המצייצת, וכשמתעניינת בולטת בעסקה היא אפולו גלובל מנג'מנט (Apollo Global Management). למעשה אפולו עשויה, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל, להשקיע את כספה יחד עם רוכש או רוכשים נוספים, אולי אפילו יחד עם מאסק עצמו, לצורך השתלטות על הרשת החברתית.

צנזורה – בעיקר לשמרנים

אבל האם טוויטר באמת מצנזרת אנשים כסיסטמה?

רשת FOX 4 פרסמה באחרונה תוצאות של מחקר חדש שערכו פרופסורים ב-MIT ובאוניברסיטת יל שבדק האם טוויטר מוטה נגד שמרנים, כפי שטוענים הרפובליקנים בארה"ב.

מחברי המחקר עקבו אחר 9,000 משתמשי טוויטר אשר מעורבים פוליטית, מחציתם דמוקרטים ומחציתם רפובליקנים, באוקטובר 2020. המחברים המשיכו לעקוב אחר הרגלי הטוויטר שלהם במשך שישה חודשים לאחר הבחירות ב-2020, והמחקר אכן מצא פער, ואפילו פער ענק, בין מספר המשתמשים מכל מפלגה שהושעו מהפלטפורמה של טוויטר – 7.7% מהדמוקרטים לעומת 35.6% מהרפובליקנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    תסתכלו על הרכישה של טוויטר בצורה אפילו יותר רחבה ותחשבו כמה כסף מאסק יעשה אחרי כל ציוץ לכיוון הדוג'קוין. לדוג'קוין אין לו ערך כלכלי אמיתי למעט המסחר בו. יש אמנם כמה אתרים שמאפשרים לרכוש איתו בחנויות שלהם, אבל זה מטבע אינפלציוני שהערך שלו חייב לרדת עם הזמן. כל פעם שמאסק מטריל משהו שקשור לקריפטו הדוג'קוין קופץ, אז עכשיו כשכל טוויטר יהיו בידיים שלו זה בטח ידגדג לו באצבעות לומר משהו, או אולי אפילו לאפשר רכישות בטוויטר עם דוג'...

אירועים קרובים