ווי אנקור מטמיעה את פתרון הגיבוי של קומוולט בידיעות אחרונות

פתרון הגיבוי בענן מטאליק מוטמע עבור סביבת Office 365 ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון.

ווי אנקור, בשיתוף ידיעות טכנולוגיות (YIT) – גוף שירותי המחשוב של קבוצת ידיעות אחרונות, מטמיעים בימים אלה בקבוצה פתרון להגנת נתונים של קומוולט. הפרויקט החל לפני כחודשיים וצפוי להסתיים ביוני השנה. היקפו הכספי, כולל רישוי לשלוש שנים, עומד על מאות אלפי שקלים.

הפתרון המוטמע הוא Metallic Office 365 Backup, והוא נועד לגבות את הנתונים של כ-1,500 משתמשי קבוצת ידיעות אחרונות, ששמורים ביישומי Office 365 בענן, כגון אאוטלוק, אופיס, מיקרוסופט טימס, וואן דרייב ושרפוינט.

קבוצת ידיעות אחרונות נמצאת בימים אלה בתהליך מעבר מסביבת אקסצ'יינג' מקומית לסביבת Office 365 בענן. עד כה הועברו לענן כ-1,200 משתמשים, ובחודשים הקרובים יעברו כ-300 נוספים. היקף הנתונים שיגובו במסגרת הטמעת הגיבוי צפוי לעמוד על כ-2.5 טרה-בייט.

"הפרויקט מייתר את הצורך בתשתית שרתים, מערך אחסון ורכישת חומרה"

איתן מולר, מנהל התשתיות ב-YIT, אמר כי "הפרויקט יביא לכך שכל הנתונים – כולל תיבות הדואר, המסמכים ותקשורת בתוך הצוותים – יהיו מגובים וניתנים לשחזור ללא בעיות".

הוא ציין שפתרונות הגנת הנתונים של קומוולט משמשים מזה כמה שנים לגיבוי היישומים ברישוי המסורתי (און-פרמיס) בידיעות אחרונות. "כאשר ביצענו את המעבר לענן", אמר מולר, "היה טבעי לבחור בפתרון של גוף שאנחנו מכירים היטב, שיאפשר מעבר חלק".

לדבריו, "הפרויקט הביא לכך שכל נושא הגיבוי ירד לנו מהראש. מדובר בפתרון תוכנה כשירות (SaaS), ללא צורך בתשתית שרתים, מערך אחסון ורכישת חומרה. זה הוריד מאיתנו הרבה מאוד עבודה ומאפשר לנו להרחיב את היקף הגיבוי בקלות רבה. רבות מפעולות המערכת הן אוטומטיות. כך, המערכת מגבה שלוש פעמים ביום באופן אוטומטי, וגם השחזור במקרה של תקלה או בעיה הוא פשוט. יש לציין שוויתרנו על הגיבוי לקלטות, שהיה תהליך מסורבל למדי".

רוני עוזר, מנהל מכירות בווי אנקור, ציין כי "בגוף יצרן תוכן כמו ידיעות אחרונות, סביבת Office 365 היא ליבת הייצור של הארגון. המעבר לפתרון גיבוי בענן קיצץ זמן משמעותי בניהול תשתית לאחסון ולשרתי גיבוי, ופינה את צוות ה-IT להתמקד בפרויקטים בעלי ערך מוסף. עותקי הגיבוי מופרדים מסביבת Office 365 ומאפשרים שיקום מיידי אחרי מתקפות סייבר, וכך מתקבלת שמירה על המשכיות עסקית גם במקרה של תקלה, פריצה או אסון".

לדברי נוגה סהר, מנהלת מכירות בקומוולט ישראל, "מטאליק הוא שירות ענן בקטגוריית DPaaS – הגנת נתונים כשירות. הפתרון מספק שירותי גיבוי ושחזור לכל המידע והנתונים של כל יישומי מיקרוסופט בידיעות אחרונות. הפרויקט מאפשר לאנשי קבוצת התקשורת לחסוך זמן רב ודאגה בהקמת ובתחזוקת מערך הגיבוי".

אבי יושעי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיקרוסופט ישראל, אמר כי "המעבר לענן יאפשר לידיעות אחרונות יכולות שיתוף פעולה מתקדמות יומיומיות סביב הנתונים שאנשיה מטפלים בהם, תוך שילוב יכולות בינה מלאכותית והגנת סייבר ברמה גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים