מנוע מבוסס Visual AI שממליץ מה כדאי לכם ללבוש

הסטארט-אפ הישראלי סלקטיקה פיתח מנוע שמאפשר ללקוחות לקבל המלצות אילו פריטי לבוש מתאימים לו, ועושה זאת באמצעות ישיבה על הענן של AWS ● קסטרו, רנואר ו-H&M כבר משתמשות בו

לקנות בגדים ברשת? זה אופנתי.

כשאנחנו הולכים לקנות בגדים, יש מוכר.ת שיכול.ה להמליץ לנו מה כדאי לנו לרכוש וללבוש, והאם בגד כזה או אחר מחמיא לנו או לא. אבל כשמדובר בעולם האי-קומרס, אנחנו, בדרך כלל, די לבד. זה לא שאנחנו לא יכולים ויודעי להחליט על עצמנו, אבל תמיד טוב שיהיה עוד זוג עיניים שיעזור לנו בהחלטה, במבט מהצד. סלקטיקה עלתה על הצורך הזה ופיתחה מנוע המלצות שמשמש אותה "עין".

לדברי טלי בצלאל חמדי, מייסדת משותפת ומנכ"לית החברה, "אחד האתגרים הגדולים ביותר של אתרי אי-קומרס הוא יצירת חוויה אישית במסגרת מסע הקניות הווירטואלי של הגולשים: לדעת ולנתח את הקונה שנכנס לחנות הווירטואלית, מה הוא מחפש ומה מעניין אותו. פיתחנו מערכת מבוססת Visual AI, שמאפשרת לאתרים ללמוד ולהבין מה הלקוח רוצה ומחפש, ואף למסור לו את מושא תשוקתו במינימום זמן".

בצלאל חמדי הקימה את הסטארט-אפ ב-2020 יחד עם מיכה קמינר, סמנכ"ל הטכנולוגיות, נופר גבריאלי ועידן בראזני. החברה גייסה כחצי מיליון דולר, ובין לקוחותיה נמנות קסטרו, רנואר, אמריקן איגל, H&M ובונונוס, שהיא חטיבה בוולמארט.

לדבריה, "אנחנו מקנים למותגים יכולות להיות חכמים ויעילים יותר. המערכת מאפשרת למותג להעניק ללקוחותיו שירות ויחס אישי, שמשדרג את חוויית הקנייה ומניע אותם לבצע רכישות חוזרות". היא אמרה כי "חלק מחוויית הקנייה אובד במעבר לרכישה אונליין, כי הקונה ניצב מול מאות פריטים ואין לו מושג מה יכול להתאים, מאחר שאין באפשרותו למדוד אותם. בנינו מנוע מבוסס Visual AI שמאפשר לגולש לקבל המלצות על פריטים שיתאימו לו, ואז המערכת מתאימה את עצמה למסע הלקוח ולהמלצות מדויקות יותר, מבוססות נתונים אישיים – שנשמרים חסויים – כמו גובה ומשקל".

מה מתאים לי יותר – חולצה מכותנה או מפוליאסטר?

"מאחורי הקלעים", הסבירה בצלאל חמדי, "מדובר בטכנולוגיית עיבוד תמונה, שמנתחת כל פריט בקטלוג – אורך, גזרה, צווארון, סוג בד ועוד. יחד עם טכנולוגיית לימוד מעמיק, התהליך מבוצע באופן אוטומטי. החיבור למערכות של חברות האופנה מאפשר לנו לזהות באופן אוטומטי את הפריטים ולמי מהלקוחות הם יתאימו. למשל, למי להמליץ על חולצה מכותנה עם צווארון, כפתורים ושרוולים ארוכים".

"לצד ניתוח הפריטים, הפיתוח שלנו מנתח את העדפות המשתמש, בשילוב האינטראקציה באתר ורכישות קודמות. כך, אנחנו מציגים למשתמש את ההמלצות לפריטי האופנה עם הסבירות הגבוהה ביותר שיתאימו לו", אמרה.

טלי בצלאל חמדי, מייסדת משותפת ומנכ"לית סלקטיקה.

טלי בצלאל חמדי, מייסדת משותפת ומנכ"לית סלקטיקה. צילום: תומר פולטין

לדברי בצלאל חמדי, "ויתרנו על הצעה לשירותי התאמת בגדים באמצעות צילום הגוף על ידי המשתמש, כי המשובים מהמשתמשים ומחברות האופנה היו שליליים. בעתיד, טכנולוגיה זו תעבוד בצורה מוצלחת יותר. כיום, אתרים מצלמים דוגמנים ומלבישים אותם וירטואלית עם הבגדים שהמשתמש מעוניין בהם".

השאיפה לעתיד: המלצות על רהיטים, אביזרים לבית, הנעלה וקוסמטיקה

"בהיבט הטכנולוגי", אמרה בצלאל חמדי, "אנחנו עובדים עם שירותים רבים של AWS, לרבות שירות האחסון S3 ו-AWS Elastic Beanstalk, שמציע פריסה של אפליקציות ווב ושירותים המפותחים עם ג'אווה, PHP ,Ruby ועוד. אנחנו נעזרים ביועצים שלה כדי לבנות את הארכיטקטורה של התוכנה ולהתאים אותה לשירותים שלנו. ה-Application Server שלנו מאוחסן על שרתי המחשוב Amazon EC2, כשההפצה של האפליקציה מתבצעת באמצעות Amazon CloudFront, המשמש להעברה מהירה ומאובטחת של תוכן (CDN). כמן כן, Amazon Route 53עוזר לנו לנתב משתמשים באתרי אינטרנט לשרתים הקרובים ביותר במדינה שבה הם נמצאים".

לסיכום היא ציינה כי "האי-קומרס צמח באופן אקספוננציאלי במשבר הקורונה, והאיץ אותו שנים קדימה. אם בעבר נדרשנו לשכנע את חברות האופנה שהן צריכות לשדרג את הטכנולוגיה שלהן, הרי שכיום הן פונות אלינו. מספר הלקוחות שלנו גדל, והטכנולוגיה שלנו מאפשרת להתממשק בזמן קצר לכל חנות מסחר מקוון בעולם, לסרוק את הקטלוג ולהעשיר אותו בנתונים. זה מאפשר לחברות להיות חכמות ויעילות יותר, והלקוחות שלהן נהנים משירות אישי. בעולם העוזרות האישיות לבגדים, היעד הוא להנגיש את השירות לכל אתר אי-קומרס. אנחנו שואפים שהלקוחות יוכלו להשתמש בפרופיל ולקבל המלצות אישיות בכל אתר אופנה ברשת, ורוצים שהמוצר שלנו ידע להמליץ גם על רהיטים, אביזרים לבית, הנעלה וקוסמטיקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים