הממשלה החליטה על הרחבת שירותי הדיגיטל לעסקים ולאזרחים

בין היתר יוקמו מנועי זכויות, שיצמצמו הליכי רישוי לעסקים ויתריעו לאזרחים על הטבות שמגיעות להם מהממשלה ● שרת הכלכלה ברביבאי יוזמת ההחלטה: "הטכנולוגיה היא כלי משמעותי לצמצום נטל בירוקרטי"

יוזמת ההצעה. שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי.

הממשלה אישרה אתמול פה אחד את הצעתה של שרת הכלכלה והתעשיה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, להרחבה והסדרה של השירותים הדיגיטליים לציבור ולעסקים בישראל.

בין היתר כוללת ההחלטה הקמת מנוע דיגיטלי לעסקים, באמצעות פלטפורמה דיגיטלית מרכזית שתנגיש את כל המידע על הזכויות של בעלי עסקים, עם התאמה אישית לכל עסק וקישור ישיר למשרד הממשלתי המתאים שאמור לספק  לו את ההטבה.

בנוסף יוקם מנוע הזכויות הלאומי, שבו ירוכזו מרבית הזכויות שגופים ציבוריים מעניקים לאזרחי ישראל, ובמקביל הוא יוטמע באזור האישי הממשלתי. המנוע יפתח יכולת שתתריע לאזרחים באופן יזום על זכויות שהם זכאים להם, גם אם לא נכנסו למנוע הלאומי.

סעיף נוסף בהחלטה הוא קידום פרויקט רישוי עסקים דיגיטלי, שמטרתו לקצר משמעותית את תהליכי קבלת רישוי לעסקים, כאשר ההתנהלות תהיה במרוכז מול כל הגופים הרלוונטים. מערכת נוספת בשם "מסלול" של המכס תקל את תהליכי היבוא ותצמצם את הצורך במילוי טפסים רבים.

"עבודה מאומצת שנעשתה בשנתיים האחרונות"

הצעת ההחלטה גם כוללת קביעת עקרונות שינחו את כל הגורמים המקצועיים שבונים שירותים דיגיטליים, תחת סטנדרט אחיד, כפוף לתקנים בינלאומיים.

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.

שירה לב עמי, ראשת מערך הדיגיטל הלאומי.עוד הוחלט לייצר אחידות בעיצוב מערכות השירותים הממשלתיים הדיגיטליים, ובכך לחסוך תקציבים ולקדם האצת תהליכים. הממשלה גם החליטה על הקמת מערך הכשרות מקצועי עבור עובדי המגזר הציבורי, כדי להכשיר אותם להיות יותר דיגיטליים ויעילים יותר.

"הטכנולוגיה היא כלי משמעותי לצמצום נטל בירוקרטי, להורדת יוקר המחיה ולשיפור היכולת לעשות עסקים בקלות בישראל", אמרה שרת הכלכלה ברביבאי, יוזמת ההצעה. "ההחלטה תקדם מיצוי זכויות ופישוט תהליכים לאזרחים ולעסקים, באמצעות מערכות דיגיטליות מתקדמות. כל זאת, תוך הנחת תשתית מקצועית רחבה וברורה, המנחה ומדריכה את כלל רשויות הממשלה לגבי האופן שבו צריך לפעול, להיראות ולהיכתב שירות דיגיטלי איכותי".

"החלטת הממשלה משקפת עבודה מואצת ומאומצת שנעשתה בשנתיים האחרונות לקביעת האופן המיטבי בו יש לעצב שירות ממשלתי, תוך יישור קו למול המדינות המובילות בעולם", אמרה שירה לב עמי, ראש מערך הדיגיטל הלאומי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים