זה שעולה וזה שיורד: הביצועים של חברות ה-IT בבורסה בתל אביב

ניתוח התוצאות של החברות ב-2021 לפי הכנסות, רווח ושער המנייה: איזו חברה רשמה את העליות הגדולות ביותר? אילו הציגו תוצאות מעורבות? ומיהי ענקית ה-IT שהשער שלה קפץ כמעט פי שניים?

שנה של עליות (בעיקר) לחברות ה-IT הגדולות בבורסה בתל אביב.

כלל החברות הציבוריות שנסחרות בבורסה בתל אביב (וגם הדואליות) סיימו לפני ימים אחדים להגיש את הדו"חות השנתיים שלהן ל-2021, כולל חברות ההיי-טק וה-IT. הצבע השולט בסיכום השנה הוא הירוק: מרבית החברות רשמו עליות הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלהן, ואלה שלא – ההכנסות שלהן עלו והרווח רשם ירידה לא גדולה. לפניכם סקירה קצרה על ביצועיה אשתקד של כל אחת מחמש חברות ה-IT הגדולות שנסחרות בתל אביב (בלבד) מבחינת ההכנסות, הרווח הנקי ושער המניה.

חמש החברות הללו הן: מטריקס, וואן, מלם תים, חילן ואמת מחשוב. מהטבלה שלמטה ניתן לראות שוואן רשמה את העליות הבולטות ביותר הן בהכנסות והן ברווח הנקי – של 44.2% ו-39.7%, בהתאמה. במקום השני נמצאת מטריקס עם עליות שנתיות של 13.1% בהכנסות ו-5% ברווח הנקי. עם זאת, כשבוחנים את סכומי ההכנסות והרווח, מטריקס עוקפת את וואן בדירוג.

עוד חברה שהייתה לה שנה חיובית במיוחד היא חילן, עם עליות של 5.2% בהכנסות ושל 10.5% ברווח. לעומתה, שתי חברות שרשמו מגמה מעורבת הן מלם תים ואמת מחשוב: ההכנסות שלהן עלו ב-1.5% וב-10.2% והרווח ירד ב-11.7% וב-3.4% – בשני המקרים בהתאמה.

כל חמש חברות ה-IT הגדולות רשמו ב-2021 עליות דו ספרתיות בשערי המניות שלהן. את הגידול הניכר ביותר רשמה המנייה של אמת מחשוב, שזינקה ב-92.4%. בפער ניכר אחריה נמצאות וואן עם צמיחה של 49.2% בשער המניה, חילן עם עלייה של 38.4%, מטריקס – 33.6%, ומלם תים, ששער המניה שלה גדל אשתקד ב-30.6%.

מחר (ה') נפרסם את הטבלה שמסכמת את השכר שקיבלו ב-2021 הבכירים בחברות ההיי-טק שנסחרות בבורסה בתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים