"מצב הנשים בהיי-טק השתפר – אבל יש עוד הרבה מה לעשות"

כך לפי מיכל הוד-פלג, סמנכ''לית שיווק בחברת נט-אפ, אשר דיברה בכנס הנשים השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית ניהול המידע היום (ב') ● לורה ניימן, יועצת שירותים מקצועיים בנט-אפ, סיפקה לקהל על הגירה לענן

מיכל הוד-פלג, סמנכ''לית שיווק בחברת נט-אפ ישראל.

"כאשר הגעתי לפה הבוקר, אחת המשתתפות, אחרי לידה, שאלה היכן ממוקם חדר הנקה. לא נמצא חדר כזה, אז היא אילתרה והסתדרה. הסיפור הזה מדגים את המסר שלי למשתתפות הכנס: הרבה התקדם בתחומי השילוב, ההכלה והגיוון המגדרי בענף היי-טק, בעולם וגם בארץ – אבל יש עוד דרך ארוכה לעשות עד להשגת היעד של שיוויון מלא", כך אמרה מיכל הוד-פלג, סמנכ"לית שיווק בחברת נט-אפ (NetApp) ישראל.

הוד-פלג פתחה את כנס נשים וטכנולוגיות השנתי, אותו ערך הסניף הישראלי של ענקית ניהול המידע. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים הבוקר (ב') במלון ריץ קרלטון בהרצליה, בהשתתפות עשרות בכירות בהיי-טק וה-IT הישראלי. האירוע מתקיים זה שמונה שנים.

"כל הנשים יכולות להצליח, אם הן מוכשרות – ומודעות"

לדבריה, "נט-אפ מייחסת חשיבות רבה לנשים. רב-גוניות חשובה לעתיד החברה. אנחנו מאמינים שנוכל לשנות תפישות מוטעות שקיימות לגבי נשים ולהביא להבניה של מנהיגות נשית".

"החברה", סיפרה הוד-פלג, "מובילה, על פי נתוני חברות המחקר, בעולמות האחסון וניהול המידע, ולה נתח שוק של יותר מ-45%, ובחלק ממערך המוצרים – הנתון אף גבוה יותר".

הוד-פלג ציינה כי "בחברה לא משנה מה הדת, המוצא, המין או הנטייה המינית שלך. לא משנה הרקע שלך. את ואתה יכולים להיות חלק מהחדשנות ולהוביל אותה, אם אתה או את טובים. כל הנשים יכולות להצליח, אם הן מוכשרות – ומודעות".

"הסניף הישראלי של נט-אפ", אמרה, "מונה כמעט 400 עובדים, הפזורים על פי שלושה אתרים: המכירות בפתח תקווה, ומרכזי מו"פ על בסיס רכישות של חברות הזנק ישראליות – בתל אביב. הנתח של הנשים בקרב עובדי החברה בארץ עומד על כשליש. זה מרשים, אולם עבורנו זה נתון שאינו מספיק. אנו מנסים להשתפר על בסיס קבוע: כיום, אין תהליך גיוס בחברה, בלא שתהיינה נשים שהן גם מועמדות".

לורה ניימן, יועצת שירותים מקצועיים בחברת נט-אפ ישראל.

לורה ניימן, יועצת שירותים מקצועיים בחברת נט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטור

"הארגונים מבינים כי הנתונים הם הלב הפועם"

לורה ניימן, יועצת שירותים מקצועיים בחברת נט-אפ ישראל, אמרה כי "אנו נמצאים כיום בעידן מרתק מבחינה טכנולוגית. הוא מתאפיין בכך שארגונים נמצאים בשלבים שונים של הטרנספורמציה הדיגיטלית, אבל כל הארגונים מבינים כי הנתונים הם הלב הפועם, ולכן מאד חשוב לדעת מה עושים איתם. נדרש למנף את הטרנספורמציה הדיגיטלית, כדי לשרוד ולהצליח. זה קורה, בין השאר, על ידי מיצוי טוב יותר של הנתונים והפקת ערך עסקי מהם".

"הענן", אמרה, "הוא סביבה ריכוזית נוחה לארגונים, המסייעת להם לנהל את המידע בצורה יעילה ונוחה. בענן יש עושר פונקציונלי מבחינת התנהלות ועבודת הארגון – למול עצמו ולקוחותיו".

לדברי ניימן, "לכל אחד מאיתנו יש טלפון חכם. קל לעשות עימו מגוון של פעולות, כגון העברת נתונים, גיבוי תמונות ועוד. אלא שבבואנו לעשות את אותם הדברים בארגון, המונה מאות ואלפי עובדים, הדבר גוזל משאבים, הופך למורכב ומסובך בהרבה".

"נט-אפ מסייעת לארגונים להגר לענן ולפעול בתוכו באופן יעיל ונוח", אמרה ניימן. "כך, היא הופכת את סידור וניהול המידע בענן לפשוטים יותר. זה נעשה, בין השאר, עם שני כלים שלנו: האחד, Cloud Manager – הנותן לארגון שליטה על כלל הפעילות בסביבה מרובת עננים והיברידית, לרבות יכולת לבנות, לאבטח, להגן ולשלוט על הנתונים שלו בכל מקום. השני, Cloud Data Sense, עושה סדר במידע, ומסווג את הקבצים לפי פילוחים שונים, דוגמת מידע רגיש ובלתי מסווג. מדובר בשירות ניהול נתונים עבור Cloud Manager, הסורק את כל מקורות הנתונים המקומיים ואלה שבענן של הארגון – ומספק בקרה ודיווח אוטומטיים לגביהם, כך שתמיד ניתן להתעדכן עליהם".

סיפרה לבאי הכנס על חייה, לוסי אהריש.

סיפרה לבאי הכנס על חייה, לוסי אהריש. צילום: ניב קנטור

את האירוע חתמה הרצאתה של לוסי אהריש, שתיארה את התמודדותה כאישה עצמאית מוסלמית, ישראלית מדימונה, וכיצד הגשימה את דרכה המקצועית כמגישה ומנחת חדשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים