רבעון טוב לאמת מחשוב: עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווח

החברה הציגה רבעון אחרון חיובי ושנה מעורבת, עם עלייה בהכנסות וירידה ברווח הנקי ● עלות השכר של בכירי אמת מחשוב צמחה אשתקד ב-17.5%

יואב וינברג, המנכ"ל הפורש של אמת מחשוב.

הרבעון האחרון של השנה התאפיין מבחינת אמת מחשוב בתוצאות עסקיות טובות, עם עליות דו ספרתיות הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלה. לעומת זאת, בחישוב שנתי, ההכנסות שלה עלו והרווח ירד.

אמת מחשוב סגרה היום (ה') את עונת הדו"חות הנוכחית בהיי-טק הישראלי – ביום האחרון שלה. חברות בורסאיות צריכות לפרסם את נתוני כל שנה ורבעונה האחרון עד לסוף הרבעון הראשון של השנה שאחריה, שהגיע היום.

אחת ההתפתחויות המעניינות בתקופה האחרונה באמת מחשוב היא מהלך הפיצול של החברה לשתי חברות ציבוריות, לאחר העברת תחום ה-OEM לחברה חדשה בשם הייפר גלובל. הפיצול הושלם בתחילת החודש הנוכחי – ב-8 במרץ. זאת ועוד, בנובמבר האחרון השלימה אמת מחשוב את העסקה לרכישת 87% ממניות יוניטסק, שעוסקת בפתרונות תוכנה מגוונים ללקוחות עסקיים, תמורת כ-95 מיליון שקלים. תוצאותיה של יוניטסק החלו להיטמע בדו"חות הנוכחיים של אמת מחשוב – של הרבעון הרביעי של 2021, ויבואו לידי ביטוי באופן מלא החל מהשנה הנוכחית.

ולתוצאות עצמן: במהלך 2021 כולה, ההוצאות של אמת מחשוב רשמו עלייה של 10.8% לקרוב ל-1.5 מיליארד שקלים. לעומת זאת, העלייה בהכנסות הייתה קטנה יותר: היא עמדה על 10.2% לסך של 1.4 מיליארד שקלים. הרווחיות נפגעה כתוצאה מכך, כאשר הרווח התפעולי פחת ב-0.8% ל-68.6 מיליון שקלים וזה הנקי – ב-3.4% ל-42.5 מיליון.

הנתונים ברבעון האחרון של השנה היו טובים יותר והראו על יחס הפוך בגידול בהוצאות אל מול ההכנסות, לטובת אלה האחרונות: בעוד שההוצאות הרבעוניות של החברה גדלו ב-20.2% ל-466.7 מיליון שקלים, ההכנסות הרבעוניות שלה עלו ב-20.8% ומגרדות את הסכום של חצי מיליארד – 497.7 מיליון, ליתר דיוק. היחס החיובי הזה תרם לסעיף הרווח הנקי, שעלה ב-15.6% ל-17.7 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-20% ל-414.6 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-25.7% ל-83.1 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 16.7%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 22.9% ל-52.2 מיליון שקלים והרווח זינק ב-30.7% ל-31 מיליון.

החברה הכריזה על דיבידנד בסך 10.6 מיליון שקלים.

כמה השתכרו בכירי אמת מחשוב ב-2021?

כמו כל חברה בורסאית שנסחרת בתל אביב, גם אמת מחשוב פרסמה בדו"חות 2021 את נתוני עלות השכר של חמשת מקבלי השכר הגבוה בחברה בשנה החולפת. הנתון הכולל רשם עלייה בולטת, של 17.5%, ל-14.8 מיליון שקלים. החמישה הם, לפי סדר יורד: יואב ויינברג, המנכ"ל, עם עלות שכר של 5.632 מיליון שקלים – עלייה של 12.5% לעומת 2020; שחף שרגר, מנכ"ל משותף של חטיבת ה-OEM, עם 2.71 מיליון שקלים – זינוק של 37.22%; יורם נוימן, גם הוא מנכ"ל משותף של חטיבת ה-OEM, עם גידול של 13.7% לעלות שכר של 2.26 מיליון; דורון זוברמן, מנכ"ל אמת טכנולוגיות, שעלות שכרו גדלה אשתקד ב-13.4% ל-2.16 מיליון שקלים; ואסף דוד, מנכ"ל אמת ברמור מערכות, עם 2.08 מיליון, שהם גידול של 18.5% לעומת 2020.

ויינברג כינה את השנה החולפת "שנת מפנה באמת מחשוב, שבמהלכה ביצענו מהלכים משמעותיים: הקמנו את מגזר התוכנה בחברה והשלמנו את העסקה לרכישת קבוצת יוניטסק. החיבור ליוניטסק מאפשר לנו להגדיל את פעילויות התוכנה – תחום בעל פוטנציאל צמיחה גבוה, שצפוי לתפוס נפח משמעותי בהיקפי הפעילות שלנו ולהוביל לשיפור הרווחיות. בנוסף, הודענו על פיצול פעילות החברה, שבמסגרתו תחום ה-OEM הועבר להייפר גלובל. מהלך זה יאפשר לפעילות ה-IT הנותרת בחברה מיקוד ניהולי במנועי הצמיחה, העמקת הפעילות בשווקי המטרה, ושיפור בפעילות ובפרמטרים התפעוליים".

הוא ציין כי "אנחנו ממשיכים להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה של אמת מחשוב, לרבות עולמות הענן והסייבר, ומאמינים שאנחנו ממוצבים עם יכולת טובה למימוש אסטרטגיית הצמיחה שלנו בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים