דיווח: מטא שילמה לחברת ייעוץ כדי להכפיש את טיקטוק

החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם מאבדת קהל צעיר לטיקטוק, ולפיכך עשתה מאמץ לפגוע ביריבתה במלחמת המדיה החברתית על המשתמשים והיוצרים, והפיצה עליה שמועות שהיא מהווה סכנה לילדים, כך דיווח הוושינגטון פוסט

מאמצים להכפיש את טיקטוק. מטא.

מזמן שלא נכרכה שערוריה סביב מטא – החברה של מארק צוקרברג, שהיא הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם וחברות אחרות. באחרונה נחשפו תוצאות של חקירה שגילתה כי מטא שילמה לסוכנות אמריקנית, הידועה באוריינטציה הרפובליקנית שלה ועונה לשם טרגטד ויקטורי (Targeted Victory), כדי להכתים את התדמית של טיקטוק (TikTok) בתקשורת בארה"ב.

המטרה של מטא, הייתה בבירור להעביר סיפורים שליליים על יריבתה הסינית לעיתונים האמריקנים, כך לפי תחקיר שנערך לאחרונה על ידי הוושינגטון פוסט.

הוושינגטון פוסט הצליח לגשת למיילים פנימיים שהחליפו ביניהן פייסבוק והסוכנות, בהם נכללו אמירות כמו: "החלום יהיה לראות מאמרים שפורסמו עם כותרות כמו: 'מריקודים לסכנות: איך טיקטוק הפכה לרשת החברתית המזיקה ביותר לילדים'", שכתב עובד של טרגטד ויקטורי למנהל הפרויקט בפייסבוק.

החברה רצתה "להוציא את המסר שבעוד ש-מטא היא שק החבטות הנוכחי, טיקטוק היא האיום האמיתי, במיוחד כאפליקציה בבעלות זרה, שהיא מספר אחת בשיתוף נתונים שבני נוער צעירים משתמשים בהם", כתב מנהל בטרגטד באימייל בפברואר.

עובדי סוכנות התקשורת גם התבקשו לזהות "סרטונים גרועים שפורסמו בטיקטוק", בתקווה למנף אותם לצורך הקמפיין שהחברה ניהלה יחד עם מטא.

אתגרים מסוכנים מופצים דרכה. טיקטוק.

אתגרים מסוכנים מופצים דרכה. טיקטוק. צילום: BigStock

ניצחון ממוקד – לפגוע בשמה של טיקטוק בארה"ב

לפי הפוסט, הקמפיין, שהושק על ידי חברת האסטרטגיה הרפובליקנית, פרסם תגובות ומכתבים למערכת עיתונים במקומות שונים, ובהם האשימו את טיקטוק שהיא מהווה סכנה לילדים אמריקנים, ובכלל התייחסו אליה כאל מקור לסכנות ולרעות חולות.

הפוסט מדגיש כי מטא שילמה לסוכנות העיתונות הזו, המקורבת לרפובליקנים, כדי להוציא תוכן שמסוגל לפגוע בתדמיתה של טיקטוק.

מדובר באסטרטגיה אולי חוקית אך מפוקפקת שמיושמת כדי לנסות לערער את היציבות ברשת החברתית הסינית שנמצאת תדיר במגמת עלייה בפופולריות שלה, מה שכנראה מפחיד ומאיים על פייסבוק ואינסטגרם. המטרה של המאמץ, כך טוען הפוסט, הייתה לפגוע בתדמית הפלטפורמה שבבעלות בייטדאנס (ByteDance) בארה"ב ולחבל בהצלחתה.

כחלק מהמאמץ, סוכנות הידיעות הייתה אחראית ליצור קשר עם העיתונות המקומית כדי לנסות לשכנע עיתונאים לכתוב על ה"בעיות" של טיקטוק. על פי התחקיר של וושינגטון פוסט, טרגטד ויקטורי ניסתה במיוחד להשיג פרסום כתבות על פרשת "הליקוקים הערמומיים" (Devious Licks) – אתגר טיקטוק ויראלי משנת 2021, שבו אחד או יותר מתלמידי חטיבת ביניים או קולג' אמריקנים מפרסמים סרטון שבו הם גונבים, משחיתים או מציגים פריט אחד או יותר שהם "סילקו" מבית הספר שלהם, בדרך כלל מחדר השירותים. האתגר הביא למעצרים של תלמידים אמריקנים רבים, אך התפשט גם לכמה בתי ספר בקנדה, באמריקה הלטינית, באנגליה, גרמניה ואוסטרליה. האתגר הזה הייתה בעיניי טרגטד דרך מושלמת להראות את ההשפעה הרעה שיכולה להיות לרשת החברתית הסינית על הצעירים.

עוד ניסתה הסוכנו להדגיש את "אתגר הסטירה למורה" – אתגר שמורכב מהפלקת סטירה למורה במהלך שיעור.

מדובר באתגרים שנפוצו בעיקר ב-טיקטוק, אך שהגיעו גם לפייסבוק ולאינסטה בסופו של יום.

גם הוא פעל לפגיעה בטיקטוק. דונלד טראמפ.

גם הוא פעל לפגיעה בטיקטוק. דונלד טראמפ. צילום: BigStock

טראמפ כבר ניסה לפגוע בטיקטוק – ללא הצלחה

נזכיר כי שמן "הטוב" של בייטדאנס ושל טיקטוק הוכפש כבר רבות בארה"ב, אחרי ששלטון טראמפ רדף את החברה והאפליקציה בעוצמה, בטנה שהן משתפות פעולה עם השלטונות בסין ומרגלות אחרי האמריקנים.

גם טראמפ וגם אנשי אבטחת מידע שפעלו יחד איתו הפיצו חששות לגבי איסוף הנתונים האישיים של הצעירים המשתמשים בפלטפורמה על ידי המשטר הסיני, וכמובן שגם טרגטד ויקטורי לא החמיצה הזדמנות לשוב ולהדהד האשמות אלו.

נציג מטא, אנדי סטון, הגן על הקמפיין בפני הוושינגטון פוסט, ואמר: "אנו מאמינים שכל הפלטפורמות, כולל טיקטוק, צריכות לעמוד ברמת בדיקה התואמת את הצלחתן הגוברת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים