מחקר: ארגוני בריאות איטיים באימוץ מודל מרובה-עננים

לפי נוטניקס, אף שסביבה מרובת עננים היא המודל האידיאלי עבור שירותי בריאות, גופים במגזר הבריאות נמצאים רק בשלבים הראשונים באימוצו

סביבה מרובת עננים

ארגונים במגזר שירותי הבריאות נמצאים בשלבים מוקדמים של אימוץ הענן, והם מתחת לממוצע הגלובלי בהשוואה לענפים אחרים, כך לפי מחקר של נוטניקס (Nutanix). המחקר, "מדד הענן הארגוני" (Enterprise Cloud Index) נערך בקרב 250 מנהלי IT בארגוני בריאות בעולם.

עבודה בסביבה מרובת עננים היא ארכיטקטורת IT מרכזית, הזוכה לאימוץ הולך וגדל ברחבי העולם. למרות זאת, 30% מהמנהלים במגזר הבריאות טענו כי ענן פרטי הוא מודל הפעלת ה-IT הנפוץ ביותר שלהם. החוקרים מניחים כי בשל העובדה שארגוני הבריאות נמצאים תחת רגולציה כבדה, הרי שסיבות של פרטיות ואבטחה הן שגורמות להם להיות איטיים יותר באימוץ הענן הציבורי. הנקודה האופטימית היא, שהאימוץ של עבודה בסביבה מרובת עננים בקרב ארגוני בריאות צפוי לזנק מ-27% ל-51% בשלוש השנים הקרובות.

לפי הממצאים, המורכבות של ניהול חוצה עננים מהווה אתגר משמעותי עבור ארגוני בריאות. 92% מהם גרסו כי הצלחה באימוץ תשתית שכזו דורשת כלים לניהול פשוט יותר של כמה תשתיות ענן שונות. כדי לטפל באתגרים המרכזיים הקשורים לממשקיות, אבטחה, עלויות ואינטגרציה של נתונים, 90% מהם ציינו כי מודל של ריבוי עננים היברידי יהיה אידיאלי.

האתגרים המרכזיים של ריבוי עננים כוללים: אינטגרציה בין נתונים בכמה עננים (49%), ניהול עלויות (48%), ואתגרי ביצועים ברשת (45%). עוד עולה מהמחקר כי ליותר מ-84% מהארגונים חסרים כישורי ה-IT הנדרשים כדי לעמוד בדרישות העסקיות. "הצורך להפוך את התפעול לפשוט יותר יהיה נושא מרכזי אצל רבים בשנה הקרובה", נכתב, "עם זאת, מנהלי IT מבינים כי לא קיימת גישה אחת לגבי הענן שמתאים לכולם, ולכן רובם מסכימים כי ריבוי-עננים היברידי הוא אידיאלי עבורם".

לפי המחקר, ניידות יישומים נמצאת בעדיפות. כלל ארגוני הבריאות העבירו יישום אחד או יותר לסביבת IT  חדשה בתריסר החודשים האחרונים. לרוב מדובר בהעברת יישומים מסביבות מסורתיות אל ענן פרטי, שהוא פתרון נפוץ בקרב ארגוני הבריאות. 80% מהם אמרו כי העברת עומסי עבודה לסביבת ענן חדשה יכולה להיות תהליך יקר וגוזל זמן. הם ציינו את נושא האבטחה (48%) כסיבה מרכזית למעבר, בהשוואה ל- 41% בכלל המגזרים. לאחר מכן נמצא צורך בשליטה ביישומים (38%), ושיפור ביצועים(36%) .

לפי המחקר, הצורך בהמשכיות עסקית ובהתאוששות מאסון מקדם את אימוץ הענן. מקצועני IT במגזר הבריאות אותתו על כוונה להשתמש בשירותי ענן ציבורי כתשתית IT משלימה לטובת גיבוי והמשכיות עסקית. אתגר זה הוא המניע המרכזי למעבר לסביבה מרובת עננים.

בראש סדר עדיפויות של מחלקות ה-IT בארגוני בריאות, במהלך 12-18 החודשים הקרובים, נמצאים: אימוץ של דור5 (47%); שירותים מבוססי AI ולימוד מכונה (46%); שיפור יכולת התאוששות מאסון (45%), וניהול ריבוי עננים (44%). מנהלי ה-IT ציינו גם כי מגפת הקורונה דחפה אותם להגביר את הוצאות המחשוב שלהם בתחומים כגון אבטחת מידע (62%), טכנולוגיות לשירות עצמי מבוססות AI (60%) ושדרוג תשתית IT קיימת (48%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים