HP רוכשת את פולי בעסקה בשווי 3.3 מיליארד דולר

ענקית ההדפסה הכריזה כי תרכוש את פולי (לשעבר פלנטרוניקס), המייצרת אוזניות וחומרה לשיחות ועידה ● אנריקה לורס, מנכ"ל HP: "שילוב פולי ו-HP יוצר פורטפוליו רחב של פתרונות לעבודה היברידית בשוק מתרחב וצומח"

מתמזגות. HP ופולי.

HP הגיעה להסכמה על רכישת פולי (Poly), המציעה לחברות, בין היתר, מצלמות ואוזניות לשיחות ועידה. שווי העסקה – 3.3 מיליארד דולר. HP תשלם כ-40 דולר פר מניה של פולי. הסכום הזה מייצג עלות גבוהה יותר ב-53% מהשווי  האחרון של המניה במסחר בבורסה. HP גם תישא בחוב חדש בגין הרכישה, אם כי סכום זה לא נחשף.

HP מצפה לסיים את הרכישה עד סוף השנה הנוכחית. הרכישה כפופה לאישור בעלי המניות של פולי ולאישורים רגולטוריים.

HP, כך מסתמן, שואפת לצמוח כספקית של פתרונות עבודה היברידיים, ועתידה למנף את רכישת פולי לשם כך. ענקית ההדפסה כבר מסוגלת להציע לצורך המגמה העכשווית של עבודה מרחוק משולבת בעבודה מהמשרדים מחשבים ניידים ומסכים, אבל עם רכישת פולי היא תוכל לצרף אל אלו גם פתרונות לשיתוף פעולה בעבודה, מכל מקום. לדברי HP, עבודה היברידית, הן בסביבות הבית והן במשרד, דורשת יותר פתרונות שיתוף פעולה שכאלו.

"ההערכה היא ש-75 אחוז מעובדי המשרד משקיעים בשיפור ההגדרות שלהם בבית, כדי לתמוך בדרכי עבודה חדשות. במקביל, חללי משרדים מתוכננים מחדש, כדי לתמוך בעבודה ושיתוף פעולה היברידי, תוך התמקדות בפתרונות חדרי ישיבות", הסבירה HP את הנסיבות הקיימות בהודעתה לתקשורת.

"לעמוד באתגרי השיבוש הדורי בדרך שבה אנשים עובדים"

פולי הוקמה בשנת 2019 באמצעות מיזוג החברות פלנטרוניקס (Plantronics) ופוליקום (Polycom). פלנטוניקס רכשה את פוליקום ב-2018 תמורת 2 מיליארד דולר. 

פורטפוליו המוצרים של פולי מורכב מפתרונות לוועידות וידיאו, מצלמות, אוזניות, פתרונות קול ותוכנות נלוות. "יחד, HP ו-פולי יספקו מערכת אקולוגית שלמה של מכשירים, תוכנות ושירותים דיגיטליים, על מנת לספק חווית עובדים מובחרת", בישרה HP. החברה גם ציינה שברצונה להתמקד בשיפור הפרודוקטיביות, משום שחברות ארגוניות צריכות ליהנות מנראות מוגברת, תובנות, אבטחה ויכולת ניהול בסביבת ה-IT ההיברידית שלהן.

"עלייתו של המשרד ההיברידי יוצרת הזדמנות של פעם בדור להגדיר מחדש את הדרך שבה העבודה נעשית", אמר אנריקה לורס, נשיא ומנכ"ל HP. "השילוב של HP ו-פולי יוצר פורטפוליו מוביל של פתרונות עבודה היברידיים בשוקים גדל וצומח. הטכנולוגיה החזקה של פולי, היציאה לשוק המשלימה והצוות המוכשר יסייעו להניע צמיחה רווחית לטווח ארוך, בזמן שאנו ממשיכים לבנות HP חזקה יותר".

דייב שול, מנכ"ל ונשיא פולי, הוסיף: "אני נרגש מההזדמנות שהמהלך מייצג עבור פולי, העובדים, השותפים והלקוחות שלנו. השילוב נותן לנו הזדמנות להרתחב באופן דרמטי, להגיע לשווקים וערוצים חדשים, להעשיר את החדשנות שלנו עם שותף הדומה לנו בהלך רוחו. העסקה הזו מציעה ערך משכנע וודאי לבעלי המניות שלנו, ומדברת על העבודה הקשה שעשו הצוותים שלנו כדי להפוך את החברה למנהיגה מוכרת בסיוע לעסקים בכל מקום לעמוד באתגרי השיבוש הדורי בדרך שבה אנשים עובדים".

האם HP תתאחד בכל זאת עם זירוקס?

אתמול (ב') דיווחנו על כך ששינויים בזירוקס (Xerox) מציתים מחדש את השיחות על מיזוג אפשרי שלה עם HP, בעסקה בת עשרות מיליארדי דולרים.

אחרי שנודע כי שני דירקטורים של זירוקס יעזבו בקרוב את תפקידם, החלה בסוף השבוע האחרון חרושת דיבורים ושמועות לגבי מהלכי מיזוג או רכישה אפשריים של ענקית ההדפסה. זאת, ברקע העובדה שלמשקיע האקטיביסט קארל אייקן יש בעלות של יותר מחמישית בחברה. אף ששם הרוכשת לא צוין, מיד עלה שמה של "החשודה המיידית" – HP, מתחרתה רבת השנים של זירוקס, ומי שכבר אוזכרה בעבר כמועמדת למיזוג עימה, בניסיונות שהעלו חרס ונכשלו לבסוף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים