RapidAPI גייסה 150 מיליון דולר והפכה לחד קרן

סבב הגיוס בחברת פיתוח התוכנה הובל על ידי סופטבנק, ובין המשתתפים בו ניתן למצוא את קומרה קפיטל, קרנות הצמיחה של ויולה ומיקרוסופט, וגרוב ונצ'רס של דב מורן

אידו ג'ינו, מייסד ומנכ"ל RapidAPI.

RapidAPI היא עוד חברה ישראלית שמצטרפת למועדון היוניקורן: החברה, שמציעה האב לפיתוח באמצעות כלי API, הודיעה היום (ד') כי היא השלימה סבב גיוס בסך של 150 מיליון דולר לפי הערכת שווי של מיליארד דולר. הגיוס הובל על ידי סופטבנק ולקחו בו חלק קומרה קפיטל, סיטי ונצ'רס ורבים מהמשקיעים הנוכחיים בחברה, בהם קרן הצמיחה של ויולה, M12 – קרן ההשקעות של מיקרוסופט, גרוב ונצ'רס של דב מורן, גרין ביי וקרן אנדרסין הורוביץ.

החברה הודיעה כי תקצה את הכסף שגויס להמשך הרחבת פלטפורמת ה-API Hub שלה, תוך הוספת יכולות שיסייעו למפתחים ליצור ולשתף ב-APIs. זאת, לאחר שהיא השיקה כלי API Testing חדשים ורכשה כלי פיתוח API בשם Paw. כמו כן, היא תשתמש במימון כדי להגדיל את בסיס הלקוחות שלה על ידי הרחבת יכולות עסקיות מרכזיות, לרבות ממשל וניהול.

גישור על מחסור במפתחים

פיתוח באמצעות APIs מגשר על המחסור במפתחים שקיים בשוק. ככל שחברות מכירות בחשיבות ההאצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית וביכולות מבוססות התוכנה שלהן, הן פונות יותר ויותר להשקעות בפיתוח תוכנה. יחד עם זאת, המחסור במפתחים בשילוב הקושי בגיוס עובדים מגבירים את האתגר העומד בפני ארגונים המבוססים על מהנדסים שרוצים לגדול. כתוצאה מכך, חברות רבות מחפשות כלים, דוגמת APIs.

המחסור במפתחים האיץ את ההתרחבות המהירה של כלכלת ה-API, שצמחה בשנה האחרונה ב-63%. כלי ה-API מספקים פונקציות שהמפתחים יכולים לשתול באפליקציות שלהם, ממש כמו בנייה בלבני לגו. על פי RapidAPI, הדבר חוסך למפתחים זמן קריטי בעת הוספת פונקציות נפוצות לאפליקציות שלהם, דוגמת טעינת כרטיסי אשראי, משלוח הודעות או שליפת נתוני מיקום.

RapidAPI הוקמה על ידי אידו ג'ינו, המשמש כמנכ"ל שלה. לחברה משרדים חדשים בקומה ה-18 של מגדלי WeTLV במידטאון תל אביב, היא מעסיקה כ-50 עובדים בתחומי הפיתוח ומגייסת עובדים נוספים.

לדברי ג'ינו, "מגפת הקורונה והשינוי המהיר שהיא גרמה לו בשנתיים האחרונות חייבו כמעט כל חברה להפוך במהירות לשחקן דיגיטלי. כבר לא מדובר במשהו שנחמד שיהיה, אלא זהו כלי הישרדותי. הדבר הוביל לביקוש עצום ובשל כך למחסור במפתחים – גורמים שמעכבים את יכולת הארגון להשקיע באופן מלא ביוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. כתוצאה מכך, חברות מחפשות APIs וכלים דוגמת זה שלנו, על מנת לממש את יתרונות הפרודוקטיביות והחדשנות הנובעים מדיגיטציה של הארגון שלהם".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים