אינטל תשקיע כמעט 90 מיליארד ד' בתעשיית ייצור השבבים באירופה

ולא מדובר רק בייצור השבבים עצמו, אלא גם בתחום המחקר והפיתוח של טכנולוגיות הדור הבא, וגם באריזה של מעבדים, בהתאם לאסטרטגיית ה-IDM 2.0 של אינטל ● החברה מגייסת עובדים גם בארץ

תשקיע באירופה, ובגדול. אינטל. עיבוד ממחושב כאילוסטרציה.

אינטל (Intel) ממשיכה במסע ההשקעות המסיבי שלה. החברה הכריזה כי תשקיע במהלך העשור הקרוב לא פחות מ-80 מיליון יורו (כ-88 מיליון דולר), בהרחבת הנוכחות שלה באירופה – ולא רק בייצור שבבים עצמו, אלא גם בתחום של המחקר והפיתוח של טכנולוגיות הדור הבא וגם באריזה של מעבדים, בהתאם לאסטרטגיית ה-IDM 2.0 שלה.

כזכור, במהלך השנה האחרונה הכריזה אינטל על השקעה של 20 מיליארד דולר בהקמת מגה אתר ייצור באוהיו בארצות הברית, כדי להקים את מפעל הייצור הראשון החדש שלה מזה שנים. כעת גם בצעד הראשון בהתרחבות באירופה, היא מתכוונת לבנות מגה אתר ליצור מגה מפעל ייצור, או למעשה שני מפעלים צמודים, בסמוך למגדבורג בגרמניה, וזאת בהשקה של כ-19 מיליון דולר.

המפעל, שאמור עדיין לקבל את האישורים הרגולטוריים, אמור להתחיל להיבנות בשנה הבאה והייצור אמור להתחיל בפועל ב-2027. באינטל מכוונים לבנות בו קווי ייצור לטובת טכנולוגיות הייצור העתידיות שלה, בעידן האנסטרום, שקטן יותר מננו-מטר.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

"צעד מרכזי הן עבור אינטל והן עבור אירופה"

"ההשקעות המתוכננות שלנו הן צעד מרכזי הן עבור אינטל והן עבור אירופה. חוק השבבים של האיחוד האירופי יאפשר לחברות פרטיות וממשלות לעבוד יחד כדי לקדם באופן דרסטי את מעמדה של אירופה בשוק המוליכים למחצה", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר.

"יוזמה רחבה זו תגביר את חדשנות המחקר והפיתוח של אירופה, ותביא ייצור מוביל לאזור לטובת הלקוחות והשותפים שלנו ברחבי העולם. אנו מחויבים לשחק תפקיד חיוני בעיצוב העתיד הדיגיטלי של אירופה בעשורים הבאים", הרחיב גלסינגר.

אינטל תשקיע לא רק בגרמניה, אלא גם בהרחבת הנוכחות שלה באירלנד, שם היא מתכננת לייצר בתהליך ה-Intel 4 שלה, בהשקעת סכום של קצת יותר מ-13 מיליארד דולר. מעבר לכך צפויות השקעות באיטליה, צרפת, פולין וספרד, בהיבטים שונים של שרשרת הייצור.

בסך הכל בגל הראשון אמורה אינטל להשקיע כ-36 מיליארד דולר, והיא צופה ליצירה של 5,500 מקומות עבודה חדשים במסגרת החברה עצמה, ועוד אלפים רבים עבור ספקי שירות ושותפים, וזאת מעבר לפועלים שיועסקו בבניית האתרים.

ההשקעה הזו מתיישרת, כמובן, היטב עם היוזמה של האיחוד האירופי להגדיל באופן מסיבי את הנתח של אירופה בשוק ייצור השבבים העולמי, מ-10% ל-20% עד 2030.

בתוך כך, לאנשים ומחשבים נודע כי אינטל מגייסת בימים אלה כ-50 עובדים למתקנים שלה ברחבי הארץ, מפרופילים מגוונים – מסטודנטים, עבור במסיימי תארים אקדמיים וכלה בעובדים מנוסים, לרבות כמה מנהלים. העובדים ישתלבו בקבוצת העיצוב של עסקי הליבה ובקבוצת הבינה המלאכותית של החברה. לקבוצת עיצוב עסקי הליבה אינטל מחפשת בעיקר מהנדסי חומרה, ולקבוצת ה-AI – מדעני נתונים ואנשי מדעי המחשב. עוד חידוש באינטל הוא שהחברה מאפשרת לעובדים מאזור הנגב לעבוד במתחם WeWork בבאר שבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים