התפרצות קורונה חדשה בסין השביתה את הייצור בשנזן

השלטונות הסינים הכריזו על סגר מלא עד ה-20 במרץ, ועקב כך רשימת החברות שהמפעלים שלהן אינם פועלים כרגע ארוכה מאוד, וכוללת בין השאר את פוקסקון, יצרנית ה-iPhone של אפל

שוב מתפרצת ומשביתה את מפעלי הייצור בסין. קורונה. אילוסטרציה.

התפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה בשנזן – העיר המכונה עמק הסיליקון של סין – גרמה לממשל המקומי להכריז על סגר מלא באזור, על כל 17,000,000 מיליון תושביו ועל כל מפעליו, לפחות עד ה-20 במרץ, וזה אומר השבתה מלאה של כל פעילות הייצור בעיר.

להשבתה הזו, שכאמור תימשך לפחות שבוע, יש פוטנציאל להוסיף עוד מידה של עוצמה לאתגר האספקה הכללי שבו נמצא השוק הטכנולוגי בגלל הריכוז של מפעלי ייצור רכיבים באזור, כשרשימת החברות שהמפעלים שלהן אינן פועלים כרגע ארוכה מאוד.

היא מכילה לדוגמה את פוקסקון (Foxconn)\ שמחזיקה בעיר מפעלי הרכבה וייצור רכיבים, כשכזכור אפל (Apple) היא אחת החברות הגדולות ביותר ברשימת לקוחותיה. כמו רבות אחרות היא הודיעה שמנועי המכונות במפעליה יישארו דוממים עד שהממשל המקומי יאשר פעילות מחדש. עם זאת החברה הודיעה שהיא צפתה את היתכנות הבעיה, ושהיא העבירה את רוב ההזמנות למפעלים שלה באזורים אחרים במדינה, כך שהיא לא צופה כרגע בעיות אספקה.

מנכ"ל מארוול, מט מארפי, מצד שני הביע חשש כתוצאה מהשבתת הפעילות. "באופן רחב יותר, אם מסתכלים על המצב בסין, לסגר בהחלט יש פוטנציאל לשיבוש כל מיני תחומים בתעשיית האלקטרוניקה, במיוחד בשנזן", הוא אמר.

בין החברות שכרגע מנסות להתמודד עם המצב נכללת גם את יצרנית מסכי המגע GIS, שמפעליה בעיר אחראים ל-30% מהתוצרת שלה; יצרנית פתרונות התצוגה AU Optronics, שטוענת שכרגע הסגר לא ישפיע על ההזמנות שלה; Superior Plating Technology, שהיא עוד שותפה של אפל שקשורה לייצור הכוננים הקשיחים שלה, ושהודיעה כי היא תיעזר במפעליה בתאילנד; ואחרות.

ההערכה הכללית היא שהסגר במצבו הנוכחי עוד לא ממש ישפיע על שרשרת הייצור והאספקה, אבל החשש הוא שהוא יוארך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים