קניות בטוויטר? הרשת המצייצת נכנסת לתחום האי-קומרס

לא בטוח שהצייצנים יתלהבו מהקונספט, אבל החברה מציעה מסחר אלקטרוני בפלטפורמה עם 'שופס' שלה, בגרסת הבטא ● החידוש מאפשר לקמעונאים להציג קטלוג מוצרים לעוקבים אחריהם ולהציע לגולשים מכירות ישירות של מרכולתם

מצטרפת ומציעה רכישת מוצרים ישירות מהרשת החברתית. טוויטר. עיבוד ממוחשב.

"קניתי את זה בטוויטר", הוא משפט שעדיין לא נשמע ממש הגיוני כיום, אבל בעתיד הקרוב – אם הרשת החברתית תצליח עם התוספת החדשה שלה לפלטפורמה – הוא בהחלט עשוי להפוך לשגור בפי כל.

טוויטר ממשיכה בזרוע אחת להרחיב את האופציות שהיא מספקת ליוצרי תוכן כתוב, אך בזרוע נוספת היא מנסה כעת לספק למשתמשים שלה גם פלטפורמת מסחר מקוון, שתטיב גם עם עסקים שינהלו דף דרכה.

אינסטגרם וטיקטוק עשו זאת לפניה

המסחר ברשתות החברתיות אינו תופעה זרה. למעשה הוא פורח כבר מזה תקופה, כשלקמעונאים יש אפשרות להציע סחורות לרכישה ישירה דרך טיקטוק (TikTok), אינסטגרם (Instagram) – שהחלה ביוזמה כבר ב-2016 – ומקבילותיהן.

זו כנראה הסיבה לכך שטוויטר החליטה, אחרי פיילוט שערכה, להכניס לשירות שלה גם את 'שופס' (Twitter Shops), שתגיע לציבור כעת בגרסת הבטא שלה. החברה עדכנה בבלוג שלה כי היא בודקת תצוגה של עד 50 מוצרים ישירות דרך הפרופיל.

ג'סטין הואנג ודיוויד לי-טג'או, מנהלי מוצר בטוויטר, הציגו את התכונה החדשה של החנויות בפוסט שהתפרסם בבלוג החברה, והסבירו כי השירות 'שופס' יהיה זמין בחינם לבעלי חשבונות – מלבד מספר פונקציות מיוחדות, כמו 'בטל ציוץ', הזמינות במודל התשלום של Twitter Blue.

לדבריהם, כשקמעונאים שילבו את הפונקציה החדשה להצגת מוצריהם, משתמשים יוכלו לגלות כפתור עם ה-View shop בפרופיל שלהם. הכפתור יהיה ממוקם מעל הציוצים של החשבון, ולחיצה עליו תפתח את אזור החנות של הספק, שבו ניתן יהיה לראות עד 50 מוצרים.

בתוך החנות המשתמשים יוכלו פשוט לגלול בקטלוג המוצרים ולקבל מידע ומחירים עבור הפריטים. כאשר צייצן ירצה לקנות מוצר, הוא יוכל ללמוד עליו עוד יותר בלחיצה עליו, כשהוא בתוך האפליקציה. לאחר מכן המשתמש יקבל אפשרות לגשת לקופה וירטואלית באתר האינטרנט של הקמעונאי שהסחורה היא שלו, לצורך השלמת הרכישה.

הפיילוט החל כבר לפני שנה

טוויטר שופס היא הרחבה של הטסט שהתחיל בשנה שעברה. עם הצגת המודול Shops במתכונתו הראשונית מותגים כבר הצליחו להציג עד חמישה מוצרים ישירות בפרופיל שלהם. בנוסף, החברה אפשרה גם קניות בשידור חי דרך הפלטפורמה. בדרך זו, מותגים גדולים כמו גם חברות קטנות יותר יכלו למכור את המוצרים שלהם בפלטפורמה כבר אז, ואולם כעת הפיצ'ר, כאמור, יתרחב ועתיד באמת להכניס את טוויטר כשחקנית למגרש האי-קומרס.

בפוסט שהעלו הואנג ולי-טג'או נכתב כי "אנשים כבר מדברים על מוצרים בטוויטר. אנחנו רוצים ש-Twitter Shops יהיו הבית של סוחרים בטוויטר, שבו הם יוכלו לאצור בכוונה קטלוג מוצרים לקהל הטוויטר שלהם ולהתבסס על הדיונים על המוצר, שכבר מתרחשים בשירות שלנו, על ידי מתן נקודת-פעולה לקונים, שבה שיחה יכולה להפוך לרכישה".

"ככל שנמשיך לבדוק, נחקור כיצד להפוך את החנויות לגלויות יותר; נוסיף דרכים חדשות לסוחרים לספר את סיפור המותג שלהם דרך החנויות שלהם; נרחיב את מספר המוצרים שסוחרים יכולים להציג, ונביא את חנויות טוויטר ליותר סוחרים ויותר אנשים", הבטיחו השניים.

התלהבתם? חכו מעט. התכונה החדשה לא מגיעה לישראל בינתיים, ולמעשה טוויטר הפכה אותה לזמינה רק עבור מספר חשבונות נבחרים בארה"ב. בין המותגים שמריצים כבר את המיזם נמצאים הפרופילים של AllIDoIsCookUS, ArdenCove, LatinxInPower, GayPrideApp ו-וריזון (Verizon). בנוסף, רק משתמשים אמריקנים שעושים שימוש ביישום באנגלית, ושנכנסים לאפליקציה דרך iPhone, יכולים לצפות במוצרי המותגים הללו דרך התכונה 'שופס' כרגע.

עם זאת, החברה מתוכננת הרחבה של התכונה ליותר סוחרים ויותר משתמשים, כמו גם הוספת אפשרויות חדשות לגמרי לעידוד יותר מסחר אלקטרוני בטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים