התגייסות כללית של תעשיית ההיי-טק לחרם על רוסיה

רשימת החברות שמחרימות את רוסיה מתארכת משעה לשעה כשבסוף השבוע הצטרפו חברות גיימינג, חברת המחשוב DXC וddo חברות מתעשיית התלת מימד

סנקציות וחרמות על רוסיה.

החרם על רוסיה הולך ומתעצם, כשרשימת החברות שמפעילות נגדה סנקציות מתארכת והולכת כמעט מדי שעה.

בסוף השבוע הודיעה חברת הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד, כי הפסיקה את מכירת המשחקים שלה ברוסיה. נשיא החברה, דניאל אלגרה, הודיע במכתב לעובדי החברה, כי נחסמה אפשרויות התשלום עבור משתמשים רוסים – הן על משחקים חדשים והן על רכישה בתוך משחק. עוד צוין במכתב, כי החברה עושה ככל האפשר כדי לסייע לעובדים ולמשפחותיהם המושפעים ישירות מהטרגדיה.

מיקרוסופט עצרה את המכירה לרוסיה ולבלארוס של כל המוצרים והשירותים שלה – החל במשחקי Xbox, ובכל המוצרים הקשורים ב-Windows, Office, Microsoft 365 ועוד.

גם חברת הגיימינג EA הסירה את הצוותים הרוסיים ממשחקי FIFA ו-NHL שלה, ואחר כך גם הפסיקה את כל מכירותיה לרוסיה ולבלארוס.

בסוף השבוע הודיעה גם חברת הגיימינג אפיק גיימס כי הפסיקה את המסחר עם רוסיה, וציינה כי לא תחסום שחקנים רוסים מהגישה למשחקים.

בשבוע שעבר פרסם סגן ראש ממשלת אוקראינה קריאה לחברות לסייע לאוקראינה באמצעות החרמת רוסיה, ונראה שקריאתו לא נפלה על אוזניים ריקות.

עם החברות הגדולות שכבר מחרימות את רוסיה נמנות אפל, אורקל, גוגל, אינטל, AMD, HP, HPE, דל, סאפ, אקסנצ'ר ועוד, שנענו לקריאה של ממשל ביידן לחברות אמריקניות להפסיק את עסקיהן עם רוסיה, כשגם חברות רב-לאומיות מצטרפות לחרם.

בסוף השבוע פרסמה חברת המחשוב DXC Technology גינוי לתוקפנות מצד ממשלת רוסיה שהובילה למוות, לפציעה ולעקירה של אזרחים חפים מפשע באוקראינה. "נכון לעכשיו, העדיפות הראשונה שלנו היא לטפל בעמיתינו באזור. צוות DXC המסור שלנו עובד מסביב לשעון כדי לספק מחסה, סיוע כספי, שירותי בריאות ותמיכה ברילוקיישן לעמיתינו ומשפחותיהם", הודיעה החברה. "בהתבסס על התוקפנות של הממשלה הרוסית, אנחנו כבר לא מנהלים עסקים ברוסיה והתחייבנו לצאת מהשוק הזה. יש לנו כ-4,000 עמיתים ברוסיה ואנו תומכים בהם בעת הצורך. אנו ממשיכים לתמוך ולשמור על ציות קפדני לכל הסנקציות המוטלות על רוסיה". עוד הודיעה החברה כי תתאים את תרומות העובדים למאמצים ההומניטריים של הצלב האדום ב-200%, הכוללים מתן תמיכה כספית ישירה לעמיתינו שנפגעו. אנחנו דואגים לכל אנשינו ללא קשר ללאום שלהם או לארץ המוצא שלהם".

חברת מדפסות התלת ממד סטרטסיס הודיעה, כי החליטה, יחד עם חברות בולטות בתעשיית הדפסת התלת מימד העולמית, להשעות את כל פעילותה העסקית עם רוסיה עד הודעה חדשה. בנייר עמדה שפרסמו החברות במשותף, נאמר, כי הן תומכות במדיניות שהותוותה על ידי הקהילה הבינלאומית, נאט״ו, האיחוד האירופי והממשלה הפדרלית הגרמנית. לדברי ד״ר יואב זייף, מנכ״ל סטרטסיס, הגוף, המורכב מחברות דוגמת EOS, סטרטסיס, 3D SYSTEMS, INCUS, NANODIMENSION, DESKTOP METAL ואחרות, אף מוכן להידוק ההגבלות. ״אנו חייבים לגלות חזית אחידה וחזקה בהגנה על החופש, השלום והדמוקרטיה. אנו מביטים בדאגה רבה על המצב הנוכחי ומביעים סולידריות עם אלה שנפגעים מהלחימה ומציעים להם את תמיכתנו וכל סיוע הומניטרי שיידרש. אנו עומדים מאחורי העם האוקראיני״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים