"המנמ"ריות והמנמ"רים חזרו לקלאסיקה"

"הם חזרו להתחבר לערך העסקי של הארגון שבו הם מועסקים - וזה הנורמלי החדש", כך אמר פרופ' גדי אריאב, יו"ר הוועדה שהמליצה על המנמ"ריות והמנמ"רים שזכו בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים

פרופ' גדי אריאב מהפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב.

"המנמ"ריות והמנמ"רים חזרו לקלאסיקה שלהם ושלהן – משמע, התחברות לערך העסקי של הארגון שבו הם.ן מועסקים.ות. זה הנורמלי החדש. לחדש התרגלנו, וכעת חזרנו אל הקלאסי", כך אמר פרופ' גדי אריאב.

פרופ' אריאב עמד בראש ועדת ההערכה, שבחנה והמליצה על המנמ"רים המצטיינים ל-2021. לצדו ישבו בוועדה אודליה לבנון, עד לאחרונה מנכ"לית מחב"א; איריס נחשוני, מנמ"רית אורמת; איריס שיפרין, מנמ"רית סונול; איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ברינקס; שי מיקהל, מנמ"ר תנובה; וטל נתנוביץ', סמנכ״ל בקרה, דיגיטל ומערכות מידע בשיכון ובינוי. הוא דיבר ב-IT Awards 2022, תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. טקס מתן האותות לזוכים נערך היום (ב') באולם האירועים East בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, ונטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של הקבוצה. תחרות מצטייני המחשוב מתקיימת זו השנה ה-19 על ידי אנשים ומחשבים, שחוגגת יותר מארבעה עשורי פעילות בקהילת ה-IT.

לדברי פרופ' אריאב, "ככל העולם, המנמ"ר והמנמ"רית עברו טלטלות דרמטיות. התחלנו את השנתיים הללו עם המושג שהיה בסדר היום הארגוני – טרנספורמציה דיגיטלית. לפתע זה הפך למושג המסמל את 2019. הסיפור הוא 2020, 2021. אנשי ה-IT שילמו מחיר לא פשוט עבור המציאות העסקית, הקלישאה הפכה למציאות מאתגרת".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

הוא דיבר על פרדוקסים במדע, "שהם איתותים שמסמנים שיש משהו שאותו אנחנו לא מבינים. ניתן לזהות כיום שלושה פרדוקסים: הראשון, התגובה למשבר קורונה הייתה תנודתיות, חוסר ודאות, מורכבות ועמימות. מה שהיה אמור לקרות אינסטנקטיבית הוא תגובת נגד של כיווץ, ובפועל קרה ההפך – היתר לרוץ קדימה, פיתוח אפליקציות וגידול תקציבי. הפרדוקס השני הוא בהיבט התעסוקה: מחד יש חוסר יציבות תעסוקתי ומאידך – רבים לא חוזרים לעבוד, ביוזמתם".

"הפרדוקס השלישי", ציין, "הוא שאנחנו חוגגים את 'מסיבת סיום' הקורונה, אבל היא לא הסתיימה. יש מיליארד לא מחוסנים בעולם גלובלי ופתוח אז המגיפה תהא עימנו. ה-וריאנט הבא יגיע. מנגד, אנחנו מתנהגים כאילו לא קרה דבר".

"למנמ"רים קשי היום אין ברירה", סיכם פרופ' אריאב. "הם מוכרחים להמשיך לעבוד. הם והן חוזרים למיקוד הקלאסי: הם האחראים על יצירה, מיצוי ושמירת הנכסים הדיגיטליים. הקורונה הפכה משימה זו לקריטית. המנמ"רים והמנמ"ריות הופכים את הנתונים ואת הטיפול בהם לתחום אסטרטגי, ועליהם לטפל בניהול ההון האנושי – תחום שהוזנח לעתים. כעת הם יגלו שהאפליקציות הרבות שהם פיתחו בשנתיים האחרונות הן 'מתנות אוכלות', ומעתה הם יצטרכו לתחזק אותן. החזרה לנורמלי תביא גם לצמצום תקציבים. התייעלות וניהול מושכל ישובו להיות האתגרים המרכזיים בעבודת ה-IT השנה וב-2023".

עו''ד אביב אילון, היועץ משפטי של תחרות מצטייני המחשוב.

עו"ד אביב אילון, היועץ משפטי של תחרות מצטייני המחשוב. צילום: ניב קנטור

עו"ד אביב אילון, היועץ משפטי של תחרות מצטייני המחשוב, אמר כי "בשנתה ה-41 של אנשים ומחשבים התכנסנו היום על מנת להוקיר את העומדים בקדמת טכנולוגיות המידע ולהעניק פרסי הצטיינות, הוקרה והערכה לבולטים בתעשייה".

"מאז שהחלה התחרות, אי שם בתחילת שנות האלפיים, זכו בתחרות יותר מ-1,500 פרויקטים", ציין עו"ד אילון.

לדבריו, "ההתמודדות השנה הייתה אינטנסיבית לא פחות משנים קודמות – ובכל הענפים. 44 שופטים, ממגוון רחב של התמחויות, נטלו חלק בהליך השיפוט. ככל שנה, אאחל לכולנו שניפגש גם בטקס חלוקת פרסי מצטייני המחשוב ב-2023, וש-2020 תהיה שנה בטוחה ומוצלחת במיוחד".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים