מטא וטוויטר: מלחמת אוקראינה-רוסיה מתנהלת גם דרכנו

במהלך ימים ספורים בלבד זיהתה הענקית ממאנלו פארק, וחסמה, כ-40 פרופילים ודפים מזויפים שפעלו כנגד אוקראינה, חלקם מרוסיה וחלק מתוך המדינה המותקפת עצמה ● גם בטוויטר מדווחים על אותה תופעה

מלחמת רוסיה-אוקראינה גולשת גם אליהן. מטא וטוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

למלחמה באוקראינה יש כמובן היבטים של לוחמה דיגיטלית, עוד משלבי ההכנה למלחמה, ומתברר שגם במהלכה. מטא, כזכור חברת האם של הרשתות פייסבוק ואינסטגרם, הודיעה באופן רשמי שזיהתה שימוש לרעה ברשתות שלה כדי לתקוף דמויות ודפים של גורמים מוכרים באוקראינה, מפוליטיקאים ועד עיתונאים.

גם בטוויטר דיווחו כי השהו את הפעילות של קצת יותר מעשרה חשבונות, וכן חסמו שיתוף של קישורים מסוימים שניסו, לטענתה, להשתמש ברשת לצורת מניפולציות. לטענת הרשת המצייצת, החקירה שלה העלתה שמקור כל החשבונות שנחסמו הוא ברוסיה, ושהמטרה הייתה לנסות להשפיע על השיח הציבורי בנוגע למלחמה.

הבעיות הקשורות למלחמה – יחסית בנפח נמוך

מטא דיווחה שבמהלך ימים ספורים בלבד היא זיהתה וחסמה כ-40 פרופילים ודפים מזויפים שפעלו כנגד אוקראינה, חלקם מרוסיה וחלק מתוך המדינה המותקפת עצמה – שכזכור טענה מהרגע הראשון שגורמים פרו-רוסים מנסים לגרום בה פרנויה והרס מבפנים. לפי פייסבוק, הסגירה הזו של הדפים והפרופילים בוצעה כי הם עבור על החוקים של פייסבוק ואינסטגרם למניעת התנהגות מתואמת שאינה אותנטית, או בלשון פחות עדינה, אלו קבוצות שמטרתן ליצור חדשות כזב ולהפיץ אותן באופן מתואם.

במטא גם הוסיפו ואמור כי ניסיונות פריצה לחשבונות – שמטרתם היא לקשר לסרטונים ביוטיוב שמציגים את הצבא האוקראיני כחלש – שויכו לקבוצת האקרים בשם גוסטרייטר, אך אלו נחסמו. במקביל החברה נקטה פעולות שמטרתן להגן על חשבונות שיכולים להיות יעד לתקיפה וגניבה.

במטא טוענים שסך הבעיות שקשורות למלחמה היו יחסית בנפח נמוך, אבל במסגרת הפעולות השונות היא גם חסמה מספר חשבונות באוקראינה לבקשת הממשלה המקומית, כולל כאלו שקשורים לארגוני מדיה פרטיים שיש להם קשרים לממשל הרוסי, ושהיא בודקת חסימה של חשבונות של גופי מדיה של הממשלה הרוסית עצמה.

כל הפעולות וכל ההחלטות הללו מבוצעות בידי מרכז ייעודי שהקימה מטא, שכמובן כולל מומחים הדוברים את שפות המדינות הלקוחות, ושעובדיו הם מכלל החברה. מטרת פעילותם היא לזהות ולהגיב למידע מוטעה ומטעה.

יצוין כי מדובר בצעד נוסף אחרי שהחברה חסמה את המדיה הרוסית מאפשרות לפרסם ולהרוויח כסף באמצעות הפלטפורמות של מטא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים