IT Awards: אילו פרויקטים הם מצטייני המחשוב?

מיהן החברות שזכו בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, ובגין אילו פרויקטים שהוקמו? ואיזו חברה זכתה בהכי הרבה פרסים והוכתרה כ-"אלוף האלופים"? הרשימה המלאה לפניכם

תחרות מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים

נציגים מ-103 ארגונים עלו היום (ב') על הבמה באולם האירועים East בתל אביב על מנת לקבל את תואר מצטייני המחשוב בגין פרויקטי IT שביצעו בשנה החולפת. האותות ניתנו להם במסגרת תחרות IT Awards של אנשים ומחשבים.

אותם נציגים קיבלו את האותות ממנחי האירוע – פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ונטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של הקבוצה.

תחרות מצטייני המחשוב התקיימה זו השנה ה-19 על ידי אנשים ומחשבים, שחוגגת יותר מארבעה עשורי שנות פעילות בקהילת ה-IT. במהלך כל שנות התחרות הגישו ארגונים מובילים במשק יותר מ-7,000 פרויקטים. השנה, מספר הפרויקטים שהוגשו היה 673, והם התמודדו ב-11 קטגוריות. הארגונים שזכו קיבלו אותות הערכה על 205 פרויקטים שזכו. הפרויקטים שונים ומגוונים, ומגיעים ממגוון ארגונים – ממשלתיים, עיריות, כוחות הביטחון, מוסדות ממשלתיים, ארגונים מסחריים, בנקים, מוסדות רפואיים, חברות ביטוח, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד.

לפניכם שמות הארגונים והפרויקטים שהם זכו באות בגינם.

מנורה מבטחים
החברה הוכתרה כ-"אלוף האלופים" בתחרות השנה, לאחר שזכתה בשורה של פרסים בשלל קטגוריות, בגין 31 (!) פרויקטים, ביניהם תמונת לקוח 360 בענן, ניהול לידים במערכת סיילספורס, מערכות פרמיה ותביעות אישיות, ופיתוח עצמי של 14 פרויקטים בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית.

משרד הבריאות
המשרד, שהוביל את המאבק בקורונה, קטף לא פחות מ-11 פרסים בקטגוריות שונות: פרויקט מחשוב המעבדות הרפואיות בבתי החולים; פרויקט לפיתוח מערכת שליטה ובקרה מבוססת נתוני זמן אמת; פורטל דיגומים לאומיים; פרויקט נחליאלי – ניהול החיסונים הלאומי; פרויקטים שזכו בקטגוריה של ניתוח נתונים ואנליטיקה – GIS במגפת הקורונה, ניטור וטיוב קורונה ומערכת תעופה לקליטת מידע בזמן אמת ממערכות תעופה לאומיות; הקמת מערכת לשמירה ולשיתוף של תוצאות בדיקות שנמצאו כתוצאה מהריצופים הגנטים; פרויקט ניטור שרשראות ההדבקה; הנפקת התו הירוק; ופרויקט מחשוב חיסוני הקורונה.

שירותי בריאות כללית
ארגון הבריאות השני במספר הפרסים שהוא זכה בהם בתחרות הוא שירותי בריאות כללית. קופת החולים זכתה באותות בגין 10 פרויקטים: פרויקט תקשורת רב ערוצית עם לקוחות הקופה; פיתוח מערכת לניהול תורים עם בוט שהוא נציג דיגיטלי חכם; העברת מתקן ה-DR מתל אביב למקום אחר במרכז הארץ; פיתוח מערכת לקבלת החלטות במתן הוראות לטיפול תרופתי; אפליקשב – אפליקציה המיועדת להורים ולמורים, לטובת קשר טוב יותר עם הרופאים המטפלים; פרויקט תשתית רובוטית מרכזית (RPA); תשתית דיגיטלית למדידה ארגונית לומדת; פרויקט חתימה מרכזית מאובטחת; פרויקט לפיתוח ולשיתוף קוד; והטמעת הרופא האישי – Tyto.

בנק דיסקונט
הבנק קטף פרסים בגין שמונה פרויקטים: פרויקט Board, שמאפשר לצפות בנתונים ובניתוחי מידע בצורה מהירה ונגישה; ניהול אינטראקציות נכנסות ויוצאות בבקאופיס; שלושה פרויקטים בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית – משכנתא דיגיטלית, ניידות עמדות עבודה ותשתית ענן היברידי; פרויקט להגנה מפני כופרה, פרויקט EBS ופרויקט סניף ללא נייר.

UPS
הסניף הישראלי של ענקית השילוח הבינלאומית קטף שישה פרסים: פלטפורמת מפעלים חכמים, פלטפורמה דיגיטלית למשלוחי יצוא, פרויקט "המייל האחרון", בניית מנגנון לאיתור הונאות בתהליכי סחר אלקטרוני, UPS Call Center Success Platform ופלטפורמת אבטחת מידע.

קורנית דיגיטל
הקבוצה קיבלה חמישה אותות: בגין פרויקט בניית אוטומציה, שמאפשרת סנכרון הזמנות בין החברות, ללא מעורבות אדם; אמזון 360 – פרויקט שמשקף להנהלת החברה את זמינות מכונות הייצור; פרויקט אוטומציה וחיזוי מגמות של צריכת חלקים, בחתכים שונים; גיבוי ייעודי ומאובטח מפני מתקפות סייבר; ופרויקט לשדרוג טכנולוגי בתחום הרישות האלחוטי בארגון, שכולל תשעה אתרים בעולם.

בנק הפועלים
הבנק זכה בארבעה פרסים: הקמת מערכת קש"ת, למיכון ואוטומציה של תהליכים, פרויקט חיבור למערכות ליבה, שמביא לשיפור המכירה וניהול מסעות הלקוח, פרויקט הפרדת אתרים וקיום האקתון לימודי-טכנולוגי בשם "מפצחים את הענן".

מגדל חברה לביטוח
מגדל זכתה בארבעה פרסים: על הטמעת פתרונות תקשורת וטלפוניה למוקדים בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה; פרויקט למערכת ניהול למידה ואפליקציה ארגונית, בקטגוריה של יצירת בידול תחרותי; על שדרוג מערך ה-SOC בקטגוריה של שו"ב; ועל שדרוג תשתיות ההגנה והתקשורת בקטגוריה של טרנספורמציות דיגיטליות וחדשנות.

רשות האוכלוסין וההגירה
גם הרשות זכתה בפרסים על ארבעה פרויקטים: מערכת לגיוס והשמה של עובדים זרים מהפיליפינים; הגשה אונליין של בקשה להיתר העסקת עובד זר בענף הסיעוד; מערכת זיהוי ביומטרי מול תעודת הזהות, לצורך מעבר אוטומטי במחסום קלנדיה; ופרויקט איתנומט להפקת רישיון שהייה בשירות עצמי לזרים.

הפניקס
חברת הביטוח זכתה בשלושה פרסים: פרויקט RPA בקטגוריית מפעלים חכמים, לצד שני פרויקטים בקטגוריית הטרנספורמציה הדיגיטלית – פרויקט מסעות לקוח ואפליקציית סמארט.

הראל חברה לביטוח
החברה זכתה בשלושה פרויקטים, מהם שניים בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית: אפליקציית הראל לחו"ל ופרויקט OCR. הפרויקט השלישי, בקטגוריית תשתיות ותקשורת, הוא לשדרוג הדטה סנטר שלה.

מי מספר 1?

מי מספר 1? צילום: BigStock

עיריית ירושלים
עיריית הבירה קטפה כמה פרסים: על פרויקט מחשוב לרווחה, הקמת מערכת תקשוב לאולמות המועצה ופרויקט שדרוג המוקד העירוני.

צ'מפיון מוטורוס
החברה זכתה בשלושה פרויקטים: פיתוח עצמי של מערכת ייעודית מקיפה לכלל צרכי הארגון, בדגש על חוויית הלקוח והרכב; הקמת מערך דיגיטל לניהול כלל הפעילויות במגרש הכנת כלי הרכב; ודיגיטציה של אולמות התצוגה.

צה"ל
צבא הגנה לישראל קיבל אותות על שני פרויקטים שביצע: האחד, פרויקט טלפוניה חכמה לכלואים בכלא הצבאי נווה צדק ומימוש טרנספורמציה דיגיטלית במערך האחזקה של צה"ל.

AIG ישראל
הסניף הישראלי של ענקית הביטוח זכה בשני פרויקטים: הראשון – ליצירת חתם אוטומטי לסוכני מכירות הנדרשים לחתום על הצהרת בריאות, והשני – שדרוג ליבת הרשת.

הרצוג פוקס נאמן
משרד עורכי הדין זכה בפרסים על פרויקט מעבר לאתר חדש ועל הטמעת טכנולוגיות לפתרון הדפסה מרכזי.

האוניברסיטה הפתוחה
המוסד האקדמי קיבל אותות על שני פרויקטים: מעיין – פרויקט BI לעולם הסטודנטים, ופרויקט לחיזוי ותעדוף לידים.

לאומית שירותי בריאות
קופת החולים קטפה שני פרסים: בקטגוריית בידול תחרותי, על פרויקט תמונת לקוח 360, ובקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, בגין פרויקט מנוע חוקה לקביעת זכאות לטיפולים.

מכבי שירותי בריאות
גם קופה זו זכתה בגין שני פרויקטים: האחד בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, על פיתוח אפליקציה למנהלי תחומי חיסונים, והשני הוא פרויקט רובוטיקה בשירות מכבי.

משרד הרווחה
המשרד פיתח מערכת לניהול יעיל של חקיקה, וזכה בפרס בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה. פרויקט נוסף שבו הוא זכה הוא מכלול, לפיתוח דשבורד רשויות, בקטגוריה של ניתוח נתונים.

נטפים
החברה זכתה בשני פרויקטים: פרויקט RPA בקטגוריה של מפעלים חכמים ופרויקט מודרניזציה בקטגוריית ניתוח הנתונים.

נתיבי איילון
החברה זכתה בפרס על פרויקט להקמת תשתית ארצית לניהול מאגרי ביג דטה ובפרס נוסף על הטמעת מערכת ERP.

סמלת
החברה זכתה בפרסים על פרויקט בקטגוריה של חדשנות בענן – מערכת מתממשקים לניהול פרויקטים בעולמות פיתוח תשתיות הכבישים, הרכבות ושדות תעופה, וכן דיגיטציה במשאבי אנוש בקטגוריית הטרנספורמציה הדיגיטלית.

עיריית רעננה
העירייה של פנינת השרון קטפה שני פרסים: בקטגוריה של תשתיות ותקשורת, בגין פרויקט גיבוי ושרידות תקשורת עירונית, ובקטגוריה של חדשנות במעבר לענן, בשל פרויקט העברת הנתונים לענן.

קבוצת שיכון ובינוי
הקבוצה זכתה באותות בשני פרויקטים: בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה, על הקמת מערכת מחשוב בתחנת הכוח ברמת חובב, ופרויקט ניהול לידים וניהול מגה פרויקטים בזרוע האנרגיה שלה.

קופת חולים מאוחדת
גם קופת החולים זכתה בשני פרסים: האחד על פרויקט ביקור דיגיטלי בעזרת מערכת Tyto והשני הוא מערכת דנטלית רפואית.

רשות התקשוב הממשלתי
הרשות קטפה שני פרסים: הראשון, על הקמת שדרת המידע הממשלתי, שהיא רשת מאובטחת לשיתוף מידע בין משרדי הממשלה, ארגונים ציבוריים וגופים מוסדיים. השני ניתן לה עקב פרויקט שבו סטודנטים מתמודדים עם בעיות שעלו מתוך צרכי משרדי הממשלה ומציעים פתרונות.

שיכון ובינוי סולל בונה
החברה זכתה בשני פרסים: הראשון, בשל פרויקט להקמת מערכת וידיאו לניהול המלאי במפעל לייצור קורות בטון. הפרויקט השני הוא לפיתוח והקמת פורטל המכרזים של סולל בונה, שתרם להתייעלות והניב חיסכון כספי בחברה.

נגה ניהול מערכת החשמל
החברה זכתה בפרס על הקמת מערך טכנולוגיות ומחשוב מורכב ביותר, שהקמתו הייתה מגה פרויקט מסווג. הוא כלל הקמה של כמה מרכזי מחשוב, כמה אתרי משתמשים ברחבי הארץ, מגוון רחב של מערכות הגנת סייבר ואבטחת מידע מתקדמות, מכלול שירותים משולבים למערכות תפעול מבצעיות, OT, מערכות ביטחון וחירום, מערכות תומכות תפעול, מערכות ארגוניות ומנהלתיות.

ברכות לזוכים.ות.

ברכות לזוכים. צילום: BigStock

בנק ישראל
הבנק זכה בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית לצורך התמודדות עם הקורונה. הפרויקט כלל כמה תתי- פרויקטים, שיחד סיפקו מענה קריטי לרציפות פעילות הבנק, כמו גם הנגשת מידע איכותי בזמן אמת.

מעבדות ים המלח (אהבה)
החברה זכתה בפרויקט בקטגוריית טרנספורמציה דיגיטלית. הפרויקט הוגדר כ-"פרויקט מנכ"ל", מאחר שדווקא בתקופה מהקשות בתולדות החברה, הוא בחר ללכת על השקעה בטרנספורמציה דיגיטלית ושיפור תהליכים.

ברינקס ישראל
החברה זכתה בפרס על בניית מערכת לקליטה אוטומטית של מזומנים.

ICL
החברה, מקבוצת כיל, זכתה בפרס על פיתוח אפליקציה עסקית שמנגישה למנהלים בארגון את כל המידע הדרוש להם.

פרוקסמטי
החברה הקימה פתרון מבוסס תוכנת כשירות (SaaS) על גבי פלטפורמת הענן של AWS, וזכתה באות בגינו.

סקייבוקס
גם היא זכתה בפרס על פרויקט להקמת סביבת SaaS על גבי AWS, בקטגוריה של חדשנות בענן.

ווטירו
החברה הקימה סביבות ענן בתצורת Multi-Tenancy, על מנת לאפשר ללקוחות החברה פלטפורמה מנוהלת, מאובטחת ועם SLA גבוה.

אבן קיסר
הפרויקט שבעטיו החברה קיבלה את האות, במסגרת קטגוריית ניתוח נתונים וביג דטה, הוא הקמת פלטפורמה לניתוח נתונים, שבוצעה בשיתוף נס.

אוניברסיטת חיפה
האוניברסיטה הצפונית ערכה פרויקט RPA בקמפוס שלה, וזכתה בפרס בקטגוריה של יצירת בידול תחרותי.

אוריין לוגיסטיקה והפצה
החברה זכתה בפרויקט לשדרוג תשתיות שרתי האחסון ו-וירטואליזציה, בקטגוריה של יצירת בידול תחרותי.

אורמת מערכות
הפרס ניתן לחברה הוותיקה על פרויקט הטמעת מערכת בקרת גישה לרשת גלובלית ב-28 תחנות כוח.

אלביט
החברה הביטחונית זכתה בפרס על פיתוח מערכת שיוצרת אמת ארגונית אחת וחיבור שלה למערכות הליבה – בקטגוריית חדשנות במערכות הליבה.

אסותא מרכזים רפואיים
רשת המרכזים הרפואיים זכתה בפרס על פרויקט אסותא דוק – פיתוח אפליקציה לרופאי הארגון, בקטגוריה של טרנספורמציות דיגיטליות וחדשנות.

בזק בינלאומי
האות ניתן לחברה בקטגוריית חדשנות במעבר לענן, על פרויקט שליטה ובקרה מתקדמים בענן, שאותו היא ערכה על גבי הפלטפורמה של AWS.

ביטוח חקלאי
החברה הקימה ארכיון דיגיטלי ומערכות לניהול תהליכי סליקה וזכתה בפרס בקטגוריית חדשנות במערכות ליבה.

מיטב דש
בית ההשקעות פיתח מערכת למניעת הלבנת הון וזכה בפרס בקטגוריה של ניתוח נתונים וביג דטה.

בנק הדואר
הבנק זכה באות הצטיינות בשל פרויקט להעברת מערך המחשוב שלו לקריית הדואר במודיעין. האות ניתן לו במסגרת קטגוריית תשתיות תקשורת.

בנק יהב
את האות, שניתן לו על פרויקט המשכיות עסקית לשם בניית מערך גיבוי והגנה מפני פריצות, קיבל הבנק במסגרת קטגוריית מערכות שליטה ובקרה.

מערך הדיגיטל הלאומי
המערך זכה באות בגין הפרויקט הלאומי ללמידה מרחוק, קמפוס IL, והוא קיבל אותו בקטגוריית פרויקטים מצטיינים בחינוך.

המרכז הרפואי הדסה
בית החולים הירושלמי זכה בפרס על ביצוע שדרוג והחלפת מערכות הליבה, בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה.

המרכז הרפואי שיבא
הפרס ניתן לבית החולים בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית, על פיתוח אפליקציה חדשה לשיפור השירות ללקוחות – שיבא בלחיצת כפתור.

משרד הבינוי והשיכון
המשרד זכה בפרס על מערכת לניהול פרויקטים של התחדשות עירונית, במסגרת הקטגוריה של יצירת בידול תחרותי.

משרד החינוך
הפרס ניתן למשרד על פיתוח מערכת גפן – גמישות פדגוגית ניהולית, בקטגוריה של פרויקטי קורונה.

משרד הכלכלה
המשרד ערך פרויקט למתן פתרונות BI על פי יחידות תוצר מתוך חבילות עבודה מוגדרות מראש. הוא זכה בפרס במסגרת הקטגוריה של ניתוח נתונים.

משרד הפנים
אנשי ה-IT במשרד קיבלו את פרס ההצטיינות על פיתוח עצמי של מערכת רותם, שמטפלת בהודעות לרשויות ולגופים. הוא ניתן במסגרת קטגוריית הטרנספורמציה הדיגיטלית.

משרד התקשורת
המשרד זכה בפרס על פיתוח מערכת לפניות הציבור בקטגוריה של חדשנות במעבר לענן.

נתיבי ישראל
זכתה בפרס על הקמת מערכת לטיפול במפגעי דרך על בסיס מידע.

עיריית מודיעין-מכבים-רעות
העיריה זכתה בגין פרויקט להקמת דשבורד שמציג נתוני מזג אוויר עירוני בזמן אמת – בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה.

עיריית נתניה
פרס ניתן לעירייה זו בקטגוריה של פרויקט שו"ב, לאחר שביצעה פרויקט ניהול ציות במערכות המידע.

עיריית תל אביב-יפו
העירייה זכתה בפרס בשל פרויקט בפיתוח עצמי להקמת שרת תשלומים חדש, בקטגוריה של חדשנות בענן.

עמידר
חברת השיכון הממשלתית קיבלה פרס על הקמת מערכת לניהול תיקי משתכנים ונכסים, בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה.

פזגז
חברת הגז הקימה פלטפורמת ניהול, מבוססת סיילפורס, וזכתה באות בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה.

פלסאון
עוד בקטגוריה זו – פלסאון זכתה בה בגין פרויקט ליישום במפעל של מערכת ERP מבית נטסוויט.

קאנומד תעשיות קנאביס
החברה זכתה בפרס על הקמת שירות אונליין למטופלי קנאביס, להנגשת קנאביס רפואי למטופלים ולאימות של הרוקחים, באמצעות חיבור בין המטופלים לבית המרקחת.

קבוצת מדיסון פארמה
הקבוצה קיבלה את האות בשל פרויקט להטמעת מערכת ליבה לניהול כל תהליכי הפארמה שלה בישראל ובחו"ל.

קבוצת מקאן
החברה ביצעה פרויקט טרנספורמציה אפליקטיבית לענן וזכתה בקטגוריה של חדשנות במערכות ליבה.

מכון התקנים
המכון זכה בפרס על פרויקט לניהול מערך הזמנות הבדיקה של מכון התקנים. הוא משלב קליטת המוצר במחסן, ופועל לניהול כל התהליכים באופן אוטומטי.

ממר"ם
היחידה הצבאית זכתה בקטגוריה של מפעלים חכמים, בפרויקט שילוב אוטומציה רובוטית כחלק מכוח העבודה, שמחליף תהליכים ידניים חזרתיים.

סמינר הקיבוצים
המכללה זכתה בפרס על פרויקט לשדרוג עמדות המרצה וכ-100 כיתות היברידיות, מבוססות מצלמות ומיקרופונים, עם אפס תקלות וניהול מרכזי אחוד.

רכבת ישראל
הארגון קיבל את האות לאחר ששדרג את מערך הגיבוי לדיסק ובנה עמידות מפני איומי סייבר.

רשות החדשנות
הרשות זכתה בפרס על פרויקט קונסולידציה של מערכות הליבה ואיחוד תהליכים במערכת אינטגרטיבית אחת.

רשת מלונות פתאל
הפרס ניתן לרשת המלונות על פיתוח yala – אפליקציה שמעדכנת על המבצעים של הרגע האחרון במלונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים