ארה"ב: מייסד ביטקונקט הורשע בהונאת קריפטו בהיקף 2.4 מיליארד ד'

לפי משרד המשפטים האמריקני, סאטיש קומבהאני - מייסד פלטפורמת הלוואות הקריפטו אונליין - הינדס הונאת פונזי ענקית, וכעת משנמצא אשם הוא יכול לקבל גזר דין שישלח אותו לכלא אפילו ל-70 שנה

פלטפורמת ההלוואות בביטקוין שהתנהלה כהונאת פונזי. ביטקונקט.

חבר מושבעים פדרלי מסן דייגו, ארה"ב, הפליל את מייסד חברת הקריפטו ביטקונקט (BitConnect) בכך שתכנן והוציא לפועל הונאת פונזי גלובלית, אשר בזכותה הרוויח יחד עם משתפי הפעולה שלו את סכום העתק 2.4 מיליארד דולר, כך בישר ביום ו' משרד המשפטים האמריקני

כפי שדיווחנו, בספטמבר 2021 נתבע סאטיש קומבהאני – מייסד פלטפורמת הלוואות הקריפטו אונליין, שכבר חדלה מלפעול – בידי ה-SEC (הרשות האמריקנית לניירות ערך) על תפקידו בגיוס במרמה של סכום העתק מאלפי משקיעים קמעונאיים. בהמשך, גם גלן ארקרו, הביצועיסט הראשי של ביטקונקט, וגם קומבהאני הודו באשמה.

בנובמבר האחרון, משרד המשפטים הודיע כי ימכור מטבעות קריפטוגרפיים בשווי 56 מיליון דולר, שנתפסו אצל ארקו. לא נמסר מה בכוונת המשרד לעשות עם הכסף והאם הוא יוחזר למשקיעים שהונו.

הבטיח תשואות ענק למשקיעים

קומבהאני, יליד הודו בן 36, הואשם במקור בהטעיית משקיעים לגבי "תוכנית הלוואות" של מטבעות קריפטוגרפיים, שכחלק ממנה הוא טען שהטכנולוגיה הקניינית שלו תביא תשואות ענק למשקיעים, על ידי מעקב אחרי שוק החליפין של מטבעות הקריפטו. הוא נמצא כעת אשם בקשירת קשר לביצוע הונאה, קשירת קשר לתמרן מחירי סחורות, עסק של שליחת כסף ללא רשות וקשירת קשר לביצוע הלבנת הון בינלאומית, עבירות שבגינן קומבהאני יכול להישלח לעד 70 שנות מאסר.

"ביטקונקט פעלה במתכונת הונאת פונזי, משום ששילמה למשקיעים הראשוניים שלה בכסף ממשקיעים מאוחרים יותר", נכתב בהצהרה של משרד המשפטים לתקשורת.

כפי שצוין בכתב האישום, קומבהאני טען לא פעם שהפרויקט מניב רווח בטוח, אך בפועל הנהלת החברה שמה את כל הרווחים בכיסה שלה. לטענת משרד המשפטים, על מנת לשטות במערכת, רווחי ההונאה הופצו והוחלפו באמצעות תיקים ומטבעות קריפטוגרפיים. לאחר כשנה של פעילותה, ב-2018, תוכנית ההלוואות של ביטקונקט נעצרה לפתע, כשהמשקיעים החלו מלינים והרגולטורים התחילו לסגור על ביטקונקט ולחקור אודותיה. לבסוף החברה נסגרה, אחרי שצפון קרוליינה וטקסס הוציאו צווים לעצירת פעילותה, משום היותה חברה לא רשומה.

"הפשע, במיוחד פשעים המעורבים במטבעות דיגיטליים, ממשיך לחרוג מגבולות בינלאומיים", אמר עוזר התובע הכללי, קנת א. פוליט ג'וניור, מהמחלקה הפלילית של משרד המשפטים עקב הפרשה החמורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים