העולם תורם קריפטו לצבא אוקראינה – כ-16.7 מיליון ד' נאספו עד עתה

אוקראינה מבקשת מהעולם קריפטו לטובת מלחמתה ברוסיה, ועשתה זאת דרך חשבונות רשמיים בטוויטר, שלה ושל סגן ראש הממשלה, מיכאילו פדורוב ● הממשל אמר ל-Sky News כי הכסף ישמש "כדי להשמיד כמה שיותר חיילים רוסים"

העולם תרם בביטקוין לצבא שלה. אוקראינה. עיבוד ממוחשב.

האם מלחמות בשנת 2022 מקבלות טוויסטים בעלילה עקב הקידמה והטכנולוגיה? ממשלת אוקראינה, וארגונים לא ממשלתיים המספקים תמיכה לצבא האוקראיני, מגייסים תרומות קריפטו מאז תחילת הפלישה למדינה. 

תרומות הקריפטו שנשלחו לממשלה ולארגונים האחרים מאז תחילת הסכסוך המזוין עם רוסיה מצטברות כעת לסכום נכבד של כמעט 16.7 מיליון דולר (לפי דיווחים בזמן כתיבת שורות אלו). הסכום המצטבר כולל 1.86 מיליון דולר שמקורם באוסף אחד של NFT (ר"ת Non-Fungible Token, כלומר אסימון שאינו ניתן להחלפה או שינוי) – כך על פי חברת ניתוח הבלוקצ'יין אליפטיק (Elliptic).

"מלחמת הקריפטו הראשונה בעולם"

גובה הסכום המצטבר עולה במהירות לנוכח התרומות הזורמות מכל עבר למה שזכה לכינוי "מלחמת הקריפטו הראשונה בעולם". כך למשל, עמותה אחת קיבלה תרומת ביטקוין יחידה בשווי 3 מיליון דולר.

חשבונות הטוויטר השייכים לממשלת אוקראינה ולסגן ראש הממשלה, מיכאילו פדורוב, פרסמו תחינות לתרומת בקריפטו וסיפקו כתובות לארנקים דיגיטליים של ביטקוין ואית'ריום, אליהם יש להעביר את הסיוע הכספי המיוחד. לפי הדיווח של אליפטיק, הכתובות שהוזכרו בציוצים כבר קיבלו 10.2 מיליון דולר ב-12,799 עסקאות.

בנוסף, כאמור, מכירת NFT ספציפית, שנועדה במקור בכלל כדי לגייס כספים עבור חושף השחיתויות, ג'וליאן אסאנג' ומאבקו נגד הסגרתו לארה"ב, הניבה לאוקראינה גם היא סכום עתק של כמעט 2 מיליון דולר.

לא תרמית – גיוס אמת

דיווח ב-Sky News עדכן כי ויטליק בוטרין, מהנדס תוכנה קנדי-רוסי המוכר בעיקר כממציא המטבע הוירטואלי המכונה את'ריום – המטבע השני בפופולריות בשוק הקריפטו – הביע חששות שחשבונות הטוויטר אולי נפרצו, כלומר שכל תרומות קריפטו יכלו להגיע לידי שחקנים זדוניים. אך בירור של Sky, ששוחח עם דובר משרד הטרנספורמציה של אוקראינה, אישר כי הפנייה הייחודית בבקשה לקבלת תרומות קריפטו לצבא ולכוחות הנלחמים באוקראינה היא אמיתית. הדובר אף טען כי ערוצי התקשורת של אוקראינה "מאובטחים".

"אנחנו מנסים לתרום לניצחון של אוקראינה ולהעלות את המודעות של החברה הבינלאומית למה שקורה בה", הוסיף הדובר, שאף הסביר לגוף התקשורת האמריקני כי הכספים ישמשו "להשמדת כמה שיותר חיילים רוסים".

נזכיר כי סגן ראש הממשלה האוקראיני, פדורוב, כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום (א'), גם פנה ספציפית למולטי-מיליארדר אילון מאסק דרך טוויטר, בבקשה לסיוע בחידוש האינטרנט במדינה בעזרת לוויני סטארלינק של חברת SpaceX, שבבעלות מאסק ושהוא מנכ"לה. הוא זכה לא רק בתגובה מצד היזם, ושהוא האיש העשיר בעולם, אלא גם לסיוע שביקש ומעכשיו המדינה יכולה לעשות שימוש באינטרנט המהיר שמספקים לוויני החברה המצוים בחלל.

אקטיביסטיות נגד ממשל פוטין. פוסי ריוט.

אקטיביסטיות נגד ממשל פוטין. פוסי ריוט. צילום: ויקיפדיה

פוסי ריוט – מלוחמות צדק לתומכות בצבא?

מעניין לציין כי גם להקת הבנות הרוסית פוסי ריוט (Pussy Riot) – הפועלת נגד ממשל פוטין כבר מזה שנים, ושחברותיה הן לוחמות צדק חברתי שכבר ישבו לא אחת בכלא עקב מאבקיהן חסרי הפשרות – היא חלק מגיוס הכספים לטובת הלחימה.

הלהקה הפכה לחלק מארגון DAO – שמשמעו 'ארגון אוטונומי מבוזר' – אשר מוכר NFTs כדי לגייס תרומות קריפטו לטובת אוקראינה. וכאמור, לא מדובר על כסף המיועד לתושבי המדינה הרעבים והמוכים, אלא שוב – לטובת הצבא.

DAO, נזכיר, הוא קבוצה של אנשים עם מטרה משותפת אך ללא מנהיג מרכזי, שמשתמשת בבלוקצ'יין כדי לקבל החלטות ולבצע מיזמים. כך למשל, קבוצת DAO ניסתה בנובמבר האחרון לרכוש עותק נדיר של חוקת ארה"ב, אם כי בלי הצלחה.

ה-DAO שבו חברות פוסי ריוט ימכור NFTs של תמונות של דגל אוקראינה במחיר של 0.08241991 מטבעות אית'ריום, כמחווה להכרזת העצמאות של המדינה ב-24 באוגוסט, 1991, כך דיווח אתר הקריפטו The Defiant. כל ההכנסות יועברו לעמותות באוקראינה. את הסכום שיושג יתרום ה-DAO ל-Come Back Alive, ארגון צדקה שמגייס כספים לצבא אוקראינה, כך אמרה אחת מחברות הלהקה ב-OhhShiny Show, תוכנית Twitter Spaces המתמקדת ב-NFTs ובמטבעות דיגיטליים.

למי שמודאג מהעשייה המסוימת של פוסי ריוט בישרה חברת הלהקה כי ה-DAO שוקל גם לתרום לארגוני צדקה אחרים בעולם, כולל לצלב האדום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים