שווי הביטקוין צנח שוב – הפעם בגלל מלחמת אוקראינה-רוסיה

המטבע הווירטואלי המפורסם שווה כרגע כ-39 אלף ד', לאחר שהתאושש מעט, אך אתמול (ג') הוא צנח ל-36,649 והוכיח שוב את רגישותו למתרחש בעולם, וכן את חוסר יציבותו ● שער הביטקוין כבר עמד על כמעט 69 אלף ד' בעבר

האם הקורבנות רצתו לכרות ביטקוינים? ההאקרים, כמובן, לא שאלו אותם.

שערי מטבעות קריפטו מושפעים, כידוע, מהתרחשויות עולמיות, והמתיחות הקיימת כעת בין רוסיה לאוקראינה משפיעה עליהם באופן ניכר. הביטקוין, שהוא כנראה המטבע הווירטואלי הכי מפורסם ומדובר, הגיב אתמול (ג') למצב הביטחוני-מדיני שמטריד את העולם בצניחה מובהקת בשערו, שירד בכ-6.5% במהלך 24 שעות בלבד.

שווי הביטקוין – שכבר עמד על כמעט 69 אלף ד' רק בנובמבר אשתקד – הגיע אתמול ל-36,649 דולר, וירד משוויו יום קודם לכן, אז נסחר ביותר מ-39 אלף דולר ב-21 בפברואר.

משפיע על שערי הקריפטו. הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה.

משפיע על שערי הקריפטו. הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה. צילום: BigStock

ואולם הביטקוין, התנודתי מאוד, ירד למעשה בכ-17% מאז תחילת שנת 2022, וב-45% משיא השיאים שלו שנשבר לפני פחות מארבעה חודשים, והוא ממשיך להפגין כל העת רגישות וחוסר יציבות.

ככלל, הביטקוין צלל מתחת לרמה של 40,000 דולר במהלך סוף השבוע והוסיף להיחלש ככל שהמשבר באוקראינה העמיק.

לפי אנליסטים, התופעה הזו מערערת את החשיבה שמטבעות קריפטוגרפיים הם גן עדן בזמנים של סערה גיאופוליטית. חלק מהאנליסטים אף חזו שהמטבע הדיגיטלי החשוב ביותר עלול לגלוש בקרוב לשווי של 30,000 דולר, כך דיווח בלומברג.

התנודתיות האחרונה, כך טוענים מומחים, גם מושפעת ממכירות נרחבות שביצעו משקיעים שהחלו מכיילים מחדש את תיקי ההשקעות שלהם כדי להתמודד עם התנהלות עתידית אגרסיבית יותר מצד הפדרל ריזרב, שצפוי כעת להעלות את הריבית עד שבע פעמים השנה, מכיוון שהוא נלחם באינפלציה הגואה.

בינתיים הביטקוין התאושש מעט, כשבזמן כתיבת שורות אלו היום מחירו עומד על 39,090.91 דולרים, כך לפי נתוני CoinDesk.

שווי הביטקוין לאורך השבוע האחרון, פי CoinDesk.

שווי הביטקוין לאורך השבוע האחרון, פי CoinDesk. צילום: CoinDesk

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים