גלסינגר הודיע על דחיית יישום תוכנית הדגל – ומניית אינטל צללה

מנכ"ל אינטל הודיע שהדור החדש של מעבדי השרתים של החברה יגיע לשוק באיחור של שנה ועל השקעות נוספות שהיא תבצע בהקמת מפעלי ייצור ● המשקיעים הגיבו בירידה של 5% בשער המניה שלה בוול-סטריט

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

מניות אינטל איבדו במסחר בוול-סטריט ביום ו' 5% מערכן, לאחר פגישת המשקיעים שערכה החברה ביום ה'. בפגישה, שנערכה באופן וירטואלי עם מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, התברר שהדרך למימוש IDM 2.0, האסטרטגיה החדשה שהוא הנחיל לה עם כניסתו לתפקיד, תהיה קשה יותר ומפותלת מהערכות קודמות.

מתברר שבחיים כמו בחיים, כל תוכנית היא בסיס לשינויים – וכך גם התוכנית של גלסינגר. השינוי הראשון שהציג המנכ"ל נוגע לדור העתידי של מעבדי השרתים של החברה, שזכה לכינוי Granite Rapids. מעבדים אלה יגיעו לשוק ב-2024 במקום ב-2023 לפי התוכנית המקורית.

באינטל מסבירים זאת בכך שבתוכנית הראשונית יועדו המעבדים הללו לייצור בתהליך Intel 4 העתידי, מכיוון שבמהלך התכנון בחברה לא חשבו שהם יתאימו לייצור בדור הבא של תהליך הייצור, Intel 3. כל דור חדש של תהליכי ייצור, או ליתוגרפיה, מביא עמו שיפור ביצועים ויכולת להקטין את הסיליקון שבו משבצים את המערכת על שבב, כך שבדרך כלל יש גם חיסכון בצריכה – או, בלשון של אינטל, עלייה משמעותית בביצועים לוואט.

גלסינגר אמר כי החברה בטוחה כעת שהיא תוכל לייצר את מעבדי ה-Granite Rapids ב-Intel 3, ולכן החליטה להזיז את מועד הייצור וההשקה שלהם. מעבדים אלה אמורים להיות מעבדי השרתים הראשונים שאותם תייצר אינטל על ידי שימוש בטכנולוגיית EUV, וכנראה שלמרות ההסברים שלה, המשקיעים הבינו אחרת: שהחברה דוחה את השימוש ב-EUV בעוד שנה.

אינטל תשקיע עוד כספים לפני שתהפוך ליצרנית עבור חברות אחרות

הכרזה נוספת של גלסינגר שכנראה הובילה לירידה היא שהחברה תצטרך להשקיע בשנתיים הקרובות סכומים גדולים של כסף לפני שהיא תוכל לבצע את הדבר הכי מהותי ב-IDM 2.0 – הפיכתה ליצרנית שמייצרת מעבדים עבור חברות אחרות, שאין להן מפעלי יציקה.

אינטל כבר הודיעה שהיא תשקיע 20 מיליארד דולר להקמת מפעלים חדשים באריזונה ובאוהיו, וכנראה שהיא תוציא מהכיסים שלה עוד סכום משמעותי להקמת מפעל באירופה בשנים הקרובות. החברה אמנם ציינה שהיא מתכוונת להגיע לקצב עלייה במכירות של 10% בשנה בממוצע עד 2025, אבל באותה הנשימה הודיע מנהל הכספים הראשי שלה, דייב זינסנר, שהיא נמצאת בשלב של השקעות, ושהוא צופה שתזרים המזומנים ב-2022 יהיה שלילי, עם הפרש של מיליארד דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים