עסקת ענק: אינטל קונה את טאואר ב-5.4 מיליארד דולר

אינטל מחזקת את דריסת הרגל שלה בישראל, ורוכשת את טאואר הוותיקה במטרה להפוך ליצרנית מעבדים ושבבים לפי דרישה מרכזית בעולם

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

עוד עסקת ענק בתעשיית ייצור השבבים: אינטל הודיעה היום (ג') שהיא עומדת להגדיל את דריסת הרגל שלה בישראל עם רכישת טאואר סמיקונדקטור הוותיקה ממגדל העמק תמורת סכום של 5.4 מיליארד דולר. מדובר ברכישה שאמורה לחזק את מעמדה של אינטל כיצרנית מעבדים ושבבים לפי דרישה, עבור חברות אחרות שמתכננות שבבים אך אין להן מפעלי יציקה משלהן – בדיוק התחום שבו פועלת טאואר.

המהלך הזה הוא חלק מהתהליך שעוברת אינטל כדי לחזק ולקדם את מעמדה כיצרנית מעבדים, בהתאם לאסטרטגיית IDM 2.0, שעליה הכריז המנכ"ל הנוכחי, פט גלסינגר, מיד עם כניסתו לתפקיד. זהו צעד מקביל להשקעה הגדולה שמתכוונת החברה לבצע בשנים הקרובות בבניית שורת מפעלים באוהיו, הרחבת המפעלים בישראל וכנראה שגם מפעל ייצור חדש באירופה.

אינטל היא המעסיקה הרב לאומית הגדולה בישראל וביצעה כאן שורה של רכישות של חברות. הבולטת שבהן הייתה זו של מובילאיי הירושלמית, שנרכשה ב-2015 תמורת 15.3 מיליארד דולר ושהפכה למרכז מו"פ של אינטל. במאי האחרון ביקר גלסינגר בישראל והודיע כי אינטל תשקיע בשנים הקרובות 10 מיליארד דולר במפעל חדש בקריית גת, תרחיב את המרכז בירושלים ותבנה קמפוס ענק בחיפה.

טאואר, שעברה כמה גלגולים מאז הקמתה ב-1993, כשהחברה לישראל רכשה את נשיונל סמיקונדקטור רגע לפני סגירת המפעל, היא כיום חברה בינלאומית עם כמה חברות בת, שמעסיקה כ-5,500 עובדים. בראש החברה עומד ראסל אלוואנגר, שמכהן כמנכ"ל מאז 2005. למרות תקופה של קשיים, טאואר הפכה לחברה רווחית, עם הכנסות של מעל ממיליארד דולר.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר. צילום: יח"צ

החברה מתמחה בייצור שבבים אנלוגיים, שמיועדים בעיקר לשוק הרכב המודרני, שוק המובייל, שוק הרפואה וגם לתעשיית האוויר-חלל. שווקי השוק שלה מוערך ב-3.6 מיליארד דולר, כך שאינטל מוכנה לשלם כ-50% פרמיה – או 53 דולר למניה – ובמזומן.

"אינטל תהפוך לספקית מרכזית של ייצור שבבים"

"היצע הטכנולוגיות הייחודיות של טאואר, יכולת הייצור העולמית שלה וקשרי הלקוחות החזקים יסייעו להרחיב את שירותי היציקה של אינטל ולקדם את המטרה שלנו להפוך לספקית מרכזית של ייצור שבבים ברחבי העולם", אמר גלסינגר. "העסקה הזו תאפשר לאינטל לספק היצע נרחב של טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות תוך שהיא פותחת הזדמנויות חדשות ללקוחות קיימים ועתידיים בעידן של ביקוש חסר תקדים למוליכים למחצה".

"עם היסטוריה עשירה, טאואר בנתה היצע רחב של טכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות ופתרונות ייצור המבוססים על שותפויות עם לקוחות, וכן יכולות ייצור. יחד עם אינטל, נניע להזדמנויות צמיחה חדשות ומשמעותיות, ונציע ערך גדול אף יותר ללקוחותינו, באמצעות חבילה מלאה של פתרונות טכנולוגיים וטביעת רגל עולמית רחבה מאוד. אנחנו מצפים להיות חלק בלתי נפרד מהיצע היציקה של אינטל", ציין אלוואנגר.

עד סיום העסקה בפועל ימשיכו שתי החברות לעבוד בנפרד. לאחר מכן אמורה טאואר להשתלב בחטיבת שירותי היציקה של אינטל (IFS), אך לא ברור עדיין מי יעמוד אז בראש החטיבה. שתי החברות הודיעו שבהמשך השנה הן יספקו פרטים סופיים לגבי השילוב של החברות והעובדים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים