עוד עסקת ענק בשוק האבטחה: סיסקו תרכוש את ספלאנק ב-20 מיליארד ד'

אם תמומש, העסקה תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של סיסקו, ותמקם אותה בתחרות "ראש בראש" עם פאלו אלטו בעולם תפעול האבטחה, בזכות השילוב בין חוזקה בעולם אבטחת הרשת עם החוזק של ספלאנק בעולם אבטחת הנתונים

גם היא במפטרים. סיסקו.

ימים מועטים לאחר הדיווח כי מיקרוסופט תרכוש את מנדיאנט, הגישה סיסקו (Cisco) הצעה לרכישת ספלאנק (Splunk), בסכום של יותר מ-20 מיליארד דולרים; כך פרסם בסוף השבוע וול סטריט ז'ורנל, בהתבסס על מקורות הבקיאים בפרטי המשא ומתן בין השתיים.

לו תמומש העסקה, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של סיסקו, שמדיניות רכישה של חברות אינה זרה לה. מומחים ציינו, כי השילוב בין השתיים עשוי ליצור מעצמת אבטחה, שתשלב את החוזק של סיסקו בעולם אבטחת הרשת – עם החוזק של ספלאנק בעולם אבטחת הנתונים.

סיסקו וספלאנק לא הגיבו לדיווח.

הנרכשת מפתחת תוכנה המשמשת לאיסוף, קטלוג וסיווג, חיפוש וניתוח נתונים – שמקורם באתרים, באפליקציות, בחיישנים ובמכשירים. התוכנה של החברה יכולה לשמש לניהול מערכות IT, מערכות וסביבות אבטחה ו-DevOps. באוגוסט האחרון ספלאנק רכשה את סיגנפיקס (SignalFx) תמורת 1.05 מיליארד דולר. זו מספקת פתרונות SaaS לניטור וקבלת תובנות בזמן אמת של תשתיות ענן, מיקרו-שירותים ואפליקציות. בפברואר 2018 רכשה ספלאנק תמורת 350 מיליון דולר את פאנטום (Phantom Cyber), שפועלת בתחום תזמור, אוטומציה ותגובה לאירועי סייבר – מערכת SOAR. ספלאנק זוכה לדירוג מוביל בריבוע הקסם של גרטנר לתחום ה-SIEM ומביאה פתרון אנליטי למרכזי ה-SOC. היא אף הגדילה את פעילותה בענן בעקבות שיתופי פעולה עם AWS ומיקרוסופט.

עסקי כריית הנתונים לטובת תובנות, כולל איומי אבטחה – גדלו בהיקפם ובחשיבותם בעקבות מגיפת הקורונה. באחרונה ספלאנק ביקשה לעבור לכיוון מחשוב ענן ולהדביק את מתחרותיה, דוגמת דאטדוג (Datadog), שפועלת בענן. ביוני השקיעה סילבר לייק, קרן השקעות פרטית, כמיליארד דולר בספלאנק – כדי לסייע במעבר הזה.

סיסקו: מתרחבת לכל תחומי ה-IT, לא רק בעולם התקשורת

סיסקו עוברת בעצמה שינויים מפליגים זה כמה שנים, הנובעים משאיפתה שלא לפעול רק בעולם התקשורת, שם היא החלה, אלא בכלל תחומי ה-IT. היא מובילה את התחום של אבטחה מאוחדת ואימות רב-גורמי בעקבות רכישת דואו (Duo Security) ב-2018 ב-2.35 מיליארד דולרים. עוד רכשה סיסקו את אקאסיה (Acacia), יצרנית רכיבי רשת אופטיים; את לקסטרה (Luxtera), חברת מוליכים למחצה, ובמאי 2020 את ת'אוזנדאייס (ThousandEyes), תמורת כמיליארד דולר. הנרכשת פיתחה תוכנה המספקת תובנות המניעות לפעולה, כדי לסייע לארגונים לשפר את החוויה הדיגיטלית שלהם, במיוחד כאשר יישומים ועומסי עבודה עוברים לסביבות ענן. הטכנולוגיה של החברה מעניקה לארגונים נראות וניטור טובים יותר לרוחב התשתיות שלהם כדי לזהות תקלות או צווארי בקבוק ברשת. בדצמבר האחרון אמר צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו, כי החברה תמשיך לחפש רכישות בתחום האבטחה.

תעבור לבעלות סיסקו. ספלאנק

תעבור לבעלות סיסקו. ספלאנק

העסקה הפוטנציאלית תמקם את סיסקו בתחרות ראש בראש עם פאלו אלטו בעולם תפעול האבטחה. פאלו אלטו רכשה ב-2019 את דמיסטו הישראלית מתחרה ישירה של פאנטום – תמורת 560 מיליון דולרים. דמיסטו מספקת אוטומציה של תגובות לאירועי אבטחה (SOAR). זו מאפשרת לתפעל בצורה מתוזמרת את מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר השונות – באמצעות מרכז תפעול אבטחה (SOC) אחד. הצורך בפתרון שכזה נולד על רקע המחסור הכרוני בכוח אדם מקצועי בתחום הגנת הסייבר, לצד הגידול בהיקף וברמת המתקפות, כמו גם ריבוי של הכלים שאמורים לטפל בהן. כך, המערכת של דמיסטו מסייעת למערך אנשי אבטחת המידע בארגון לאתר את הבעיה, לאפיין את התגובה הנדרשת, להגיב למתקפות מהר ובאופן אוטומטי ככל הניתן – ואז לבחון את מידת הנזק.

ספלאנק, כמו סיסקו, עברה שינוי במודל המכירות שלה – ממכירת תוכנות מקומיות ברישוי מסורתי לתוכנה מבוססת ענן, הנמכרת על בסיס מנוי. שתי החברות אף מקיימות ביניהן שיתוף פעולה: סיסקו משתמשת בתובנות האנליטיות של ספלאנק, ובאמצעותן מזריקה יותר אוטומציה לכלל היצע המוצרים שלה – בעולמות האבטחה, הרישות, האלחוט והדטה סנטר.

ספלאנק הוקמה ב-2003. מחיר המניה שלה ירד ב-30% מאז שהמנכ"ל שלה, דאג מריט, פרש מתפקידו במפתיע בנובמבר. שווי השוק שלה עומד על 18.2 מיליארד דולר. שווי השוק של סיסקו עומד על 227 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים