ארה"ב: נתפס ביטקוין בשווי 3.6 מיליארד ד' שנגנב מבורסת קריפטו

פריצה הענק לביטפינקס מהונג קונג, שאירעה לפני שש שנים, הסתיימה בכך שההאקרים גנבו 119,754 מטבעות ביטקוין וירטואליות ● כעת נודע כי ממשלת ארה"ב תפסה למעלה מ-94,000 מהם, ועצרה שני חשודים בשוד

נמצא חלק ארי של הביטקוין שנגנב ממנה. בורסת הקריפטו ביטפינקס.

משרד המשפטים האמריקני, ה-DOJ, תפס ביטקוין בשווי 3.6 מיליארד דולר, אחרי חקירות ארוכות של הפריצה לבורסת הקריפטו ביטפינקס (Bitfinex) בשנת 2016. בנוסף נודע כי שני אנשים החשודים בשוד הענק נעצרו.

כשנפרצה הבורסה ההונג קונגית לפני כשש שנים, האירוע גרם לכך ששווי המטבע הווירטואלי צנח בתוך יומיים ב-13%. בפריצת הענק נגנבו אז 119,754 מטבעות ביטקוין וירטואליות, שבאותם ימים היו שווים כ-65 מיליון דולר. כעת נתפס חלק מאותו שלל, למעלה מ-94,000 מהאסימונים, ואלו כבר שווים ב-2022 סכום עתק של 3.6 מיליארד דולר. 

על פי הודעת משרד המשפטים, איליה ליכטנשטיין (34) והת'ר מורגן (31) שנתפסו ונעצרו ביום ג' השבוע, ויועמדו לדין בקרוב בגין קשירת קשר להלבנת מטבעות קריפטוגרפיים והונאה. שניהם נעצרו בניו יורק לאחר "עבודה קפדנית" של סוכנים אמריקנים.

שוויו נסק עם השנים. הביטקוין.

שוויו נסק עם השנים. הביטקוין. צילום: BigStock

השודדים לא ידעו איך לנצל את מרבית הביטקוין הגנוב

ליכטנשטיין ומורגן גנבו , לכאורה, את אסימוני הביטקוין בלמעלה מ-200 עסקאות. לאחר ההפרה, ובמהלך חמש השנים הבאות, הם הצליחו להלבין רק 25,000 ממטבעות הביטקוין, ואולם ה-DOJ הרחיב כי יותר מ-94,000 ביטקוינים פשוט מעולם לא הועברו מה"ארנק המשמש לקליטת ואחסון הרווחים הלא חוקיים של הפריצה". משרד המשפטים אמר כי "במאמץ עקר לשמור על אנונימיות דיגיטלית, הנאשמים הלבינו כספים גנובים דרך מבוך של עסקאות מטבעות קריפטוגרפיים".

החוקרים הצליחו לגשת לאותו ארנק ב-31 בינואר, וב-1 בפברואר ביצעו תפיסה משפטית. בית משפט בארה"ב הוציא צו המאשר לסוכנים להחרים את אוצר הביטקוין הגנוב ששוויו תפח פלאים לאורך השנים, כך ציין הסוכן המיוחד כריסטופר ינצ'בסקי בהודעה לעיתונות.

ביטפינקס הגיבה לחדשות על התפיסה בהצהרה המאשרת את שיתוף הפעולה שלה עם ה-DOJ. 

"אנו שמחים שמשרד המשפטים האמריקני הודיע היום כי הוא שחזר חלק משמעותי מהביטקוין שנגנב במהלך פרצת האבטחה באוגוסט 2016", כתבה החברה באתר האינטרנט שלה. "אנחנו משתפים פעולה באופן נרחב עם משרד המשפטים מאז החלה חקירתו, ונמשיך לעשות זאת".

הבורסה הרחיבה שהיא מתכננת לעבוד עם ה-DOJ בניסיון להחזיר את הכספים לבעליהם, וציינה שיש לה זכות חוקית "להחזיר ביטקוין גנוב". החברה בישרה כי תספק עדכונים נוספים בעניין ללקוחותיה, והבטיחה לפעול כדי לקדם את התהליך בתוך 18 החודשים הקרובים, זאת בהנחה שהממשלה האמריקנית אכן תמסור את הביטקוין הגנוב בחזרה לידיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים