הטרדות במטאברס? מטא כבר קבעה דיסטנס פיזי בין האווטרים

גבול אבטחה אישי, שנקבע באחרונה ב-Metaverse Horizon וב-Horizon Venues של מטא, מבטיח שאוואטרים אחרים יוכלו להתקרב אליכם רק לטווח של כמטר ולא צמוד יותר, ומדובר בברירת המחדל שאינה ניתנת לשינוי

כבר שומרים בו על מרחק ביטחון בין אווטארים. Horizon Venues של מטא.

הטרדות ברשתות החברתיות הן, למרבית הזוועה, עניין שבשגרה והפכו לנושא שהחברות העומדות מאחורי הפלטפורמות, שבהן כולנו מייצרים אינטראקציות אלו עם אלו, מנסות להיאבק בו – לפחות על פניו ולפי טענתן – אך לרוב בלי הצלחה גדולה.

חברת מטא (Meta – לשעבר פייסבוק) מפתחת בימים אלו את המטאברס – עולם דיגיטלי אלטרנטיבי, שבו אנשים יסתובבו וירטואלית כאווטרים, ויהפכו את כל התקשורת ביניהם ליותר ויזואלית ומוחשית. המחשבה שהטרדות גם הן יקבלו מוחשיות ויזואלית מדאיגה כל מי שכבר מפנטז על הפלטפורמה החדשנית, וכנראה גם את קברניטי מטא, בהובלת מארק צוקרברג, המנכ"ל והמייסד.

גם בעולם הדיגיטלי – מרחק מלאכותי כגבול אבטחה אישי

הענקית ממאנלו פארק הודיעה באחרונה כי הגדירה מרחק מלאכותי כגבול אבטחה אישי בין האווטרים בשניים מיישומי המציאות המדומה שלה שכבר פעילים, ומשמשים על תקן מקרי בוחן ופיתוח לעולם המטאברס הנרחב יותר, שאמור להגיע אל כולנו בתוך כחמש שנים בלבד.

כעת גם ב-Horizon Worlds וגם ב-Horizon Venues מתקיים מרחק מינימלי של כ-1.2 מטרים סביב המשתמשים, וזו, כאמור, ברירת המחדל ביישומים, שאינה ניתנת לשינוי.

משמעות הדבר היא שאף אווטר לא יוכל להתקרב למשתמש אחר, לא לצורך תקיפתו הווירטואלית, וכן גם לא לצורך הענקת חיבוק וירטואלי.

"אם מישהו מנסה לחצות את הגבול האישי, המערכת מפסיקה לנוע קדימה", הסביר דובר מטא את ההגדרה החדשה בשירות.

החברה עדכנה גם כי אם יצוצו צורך או העדפה של המשתמש לכך, תהיה גם אפשרות להגדיר מרחק מינימלי גדול עוד יותר, ושמצב זה יגיע עם העדכונים הבאים של היישומים.

תופעה נפוצה ונוראה. הטרדה ובריונות ברשתות החברתיות. אילוסטרציה.

תופעה נפוצה ונוראה. הטרדה ובריונות ברשתות החברתיות. אילוסטרציה. צילום: BigStock

הטרדות מיניות ותקיפות אלימות – מאיימים גם בעולם וירטואלי

למעשה לא מדובר רק על מהלך שבוצע ליתר ביטחון ולנוכח חששות מתסריטים עתידיים – לפי דיווחים שונים, הסיבה לקביעת המרחק החדש היא דיווחים על תקיפות שכבר התרחשו בשתי האפליקציות. הכוונה היא, בין היתר, לביטויים של קרבה מוגזמת ולא רצויה. מסתבר שהתנהגות כזו יכולה להתפש כמאוד לא נעימה ומטרידה, גם כשהיא מתרחשת בסביבה וירטואלית.

לפי הגרדיאן הבריטי, דיווח על הטרדה מינית ב-Horizon Worlds משך תשומת לב מיוחדת בדצמבר 2021.

באותה תקופה כבר היו בפלטפרומה אמצעים להגנה מפני התנהגות רעילה, אך מבלי שנקבע בה מרחק מינימלי בין הדמויות כסטנדרט.

החידוש שבקביעת ריחוק פיזי הוא משום החשש מחוויות דמויות אונס או הטרדה מינית, וכן מביטוי של אלימות וירטואלית, שגם הם עלולים לפגוע קשות במשתמשים.

Horizon Worlds היא סביבה וירטואלית שבה משתמשים יכולים לבנות את העולם יחד, ולהשלים משימות אחרות. Horizon Venues גם היא אפליקציה שדרכה מתקיימים קונצרטים ואירועים דומים, שבהם יכולים האווטרים להשתתף באופן וירטואלי. שתי האפליקציות הן בבעלות Meta Quest (לשעבר אוקולוס), ובעת השימוש בהן נדרשים הגולשים להיעזר בקסדות המציאות הרבודה/מדומה של מטא, Oculus ו-Oculus 2. האפליקציות אינן מציגות גרפיקה מציאותית או מתבססות על צילומים, אלא מופיעים בהן נופים מצוירים שאווטרים מתנהלים בתוכם.

עוד לא ברור איך יראה בדיוק המטאברס הגדול יותר שמפתחת מטא, אך כבר ידוע שהוא לא יצריך בהכרח שימוש בקסדות VR או AR, ויהיה זמין בכל סוד של מכשור – מחשבים נייחים וניידים, סמארטפונים וכן בעת שימוש בקסדות – כך שייתכן שהתחושה של הטרדה וירטואלית בו תהיה פחות חריפה. אבל עושה רושם שמטא בוחרת כבר כעת לא לקחת סיכונים ולנטרל את האלמנט הזה לגמרי ומבעוד מועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים