הלילה השחור של צוקרברג: הפסיד 24 מיליארד דולר בכמה שעות

השווי של מייסד ומנכ"ל מטא ברשימת המיליארדרים של פורבס ירד בלילה אחד ל-96 מיליארד דולר "בלבד", לאחר שמניית החברה צנחה ב-23% ● המניה ממשיכה לצנוח גם היום (ה') ● הסיבה: תוצאת כספיות מאכזבות

מלך המונדיאל? מארק צוקרברג.

עודכן ב-18:23.

מארק צוקרברג ודאי ירצה לשכוח את הלילה האחרון: מנכ"ל ומייסד מטא הפסיד הלילה בבת אחת 24 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה צנחה ב-23% במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש. המניה ממשיכה לצנוח גם היום (ה'), ומפתיחת המסחר בנסדא"ק ועד לשעת העדכון רשמה ירידה של כמעט 25%. הסיבה לכך היא תוצאוחת כספיות רבעוניות שאכזבו את המשקיעים.

שוויו של צוקרברג במדד של פורבס לפני פרסום הדו"חות היה 115 מיליארד דולר. מדובר באחת הירידות הגדולות ביותר אי פעם בשוויו של מיליארדר שנרשמו ביום אחד. גם אילון מאסק רשם באחרונה ירידת ענק בשווי שלו ביום אחד בלבד: בנובמבר האחרון קטן השווי של מייסד טסלה ו-SpaceX ב-35 מיליארד דולר, לאחר שמניות טסלה ירדו בעקבות ציוץ שבו הוא מסר לעוקבים אחריו שהוא ימכור 10% מהנתח שלו בחברה.

התוצאות של מטא

מטא סיימה את הרבעון האחרון של 2021 עם עלייה של 20% בהכנסות ל-33.67 מיליארד דולר וירידה של 8.33% ברווח הנקי ל-10.3 מיליארד. בחברה הזהירו כי הם צופים האטה בהכנסות גם ברבעון הנוכחי. בנוסף, מספר המשתמשים החודשיים בפייסבוק לא זז ועמד על 2.91 מיליארד דולר, ומספר המשתמשים היומיים ירד מ-1.3 מיליארד ל-1.29 מיליארד איש.

החברה ציינה שתי סיבות לתוצאות הבעייתיות מבחינתה: השינויים שאפל עשתה במערכת ההפעלה שלה, שהקשו על המפרסמים בטרגוט של לקוחות בפייסבוק ובאינסטגרם, והמשבר בשרשרת האספקה. סיבות נוספות שעולות על הדעת הן הנגיסה במספר המשתמשים בפייסבוק, ובמיוחד באינסטגרם, על ידי טיקטוק והעובדה שהמטאברס – התחום שבו מטא מתמקדת בו כיום, והשם החדש שלה מרפרר אליו – לא צומח בינתיים.

עוד נתון מהדו"חות מראה כי ההוצאות הרבעוניות של החברה זינקו ב-37.8% – כמעט פי שניים מהעלייה בהכנסות – ועמדו על 21.1 מיליארד דולר. ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 21.8% לקצת יותר משבעה, הרווח הגולמי גדל ב-19.5% ל-27.3 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 81.15%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-46.1% ל-14.7 מיליארד דולר והרווח פחת ב-1.5% ל-12.6 מיליארד.

בחישוב שנתי, ההוצאות של מטא האמירו בשנה החולפת ב-33.6% ל-71.2 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-37.2% ל-117.9 מיליארד, הרווח התפעולי זינק ב-43.1% ל-46.8 מיליארד וזה הנקי – ב-35.1% ל-39.4 מיליארד.

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גילי

    אז יהיה חו קצת פחות פיצוחים בסופש..

  2. מארק

    נראה לי שבקרוב נראה קו"ח של מארק צוקרבר מפוזרים בהרבה מאוד חברות.

  3. אוי אוי אוי

    נעשה לו מגבית. שיהיה לו מה לאכול. עד כמה אתם מנותקים מהמציאות. צוקרברג הפסיד. תכתבו כמה נשאר למסכן.

  4. אורי

    כשיהיה לי קצת זמן מיותר אני אתחיל לרחם עליו קצת...

אירועים קרובים