אלפיס: הסופה בשטח – ה-IT והמחשוב הביתי במתח

יש יותר בתים חכמים בישראל ו-"המוח" שלהם זקוק לגיבוי של אל-פסק, להגנה מפני הפסקות חשמל ● הכן מחשבך לחורף, גרסת APC שניידר אלקטריק

בתים בשכונת רחביה בירושלים בשלג.

"ההכנות לסופת החורף אלפיס בעיצומן, ועיני כולם נשואות לראות האם ייערם השלג בירושלים ובסביבותיה, כפי שחזו המטאורולוגים. אלא שלצד התקווה לחזות גם השנה בקסם הלבן לא רק בחרמון ובצפת, רבים במגזר הארגוני ובבתים נדרשים להיערך, ונערכים, לקראת נזקי מזג האוויר, עם דגש על נזקים אפשריים כתוצאה מהפסקות חשמל. דגש מיוחד ניתן לבעליהם של בתים חכמים, שמספרם הולך וגדל בישראל, והם נדרשים לבצע גיבוי של אספקת החשמל לשרת ולארון התקשורת הביתי, שבו מאוחסן ה-'מוח' של הבית החכם", כך ציין היום (ג') אבי שם טוב, מנהל הפצה ב-APC ישראל מבית שניידר אלקטריק.

לדברי שם טוב, "באלפי בתים בישראל, אם לא יותר מכך, יושמו יכולות של בית חכם מלא. המשמעות של בית חכם היא שכלל מערכות הבית הן חשמליות, דיגיטליות וניתנות לשליטה ולניטור – החל מהתריסים שניתנים לשליטה מרחוק, עבור במערכת התאורה הביתית, מערכות המיזוג והחימום הביתיות, מערכות האזעקה, המטבח ואפילו דלת הכניסה שנפתחת באמצעות קוד, או אפליקציה – במקום המפתח הישן". הוא הוסיף כי "הבית החכם מבוסס חיישנים ורשת Wi-Fi ביתית, שמחברת את כל האלמנטים שלה לשרת או לארון תקשורת ביתי. זהו ה-'מוח' של כל בית חכם. הבעיה מתחילה כאשר נפסקת אספקת החשמל והמוח של הבית החכם שובת מפעולה".

"הסכנה", לדברי שם טוב, "היא לא רק שהמוח של הבית החכם יפסיק לעבוד במשך הפסקת החשמל, אלא שהפסקת החשמל תגרום לפגיעה בחומרה שלו, שרגישה להפסקות חשמל ולנפילות מתח".

נזקים למחשב הביתי

שם טוב ציין כי "נזקים רבים עלולים להיגרם למחשב ביתי כתוצאה מהפסקת חשמל וכיבוי 'אלים' שלו. זה עלול לגרום לשריפה בלוח האם או לפגיעה בזיכרון של המחשב. אותה תופעה עלולה להתרחש גם לשרת הביתי, לבקרים או לחומרה שמצויה בארון התקשורת. במקרה הקל הם יכולים להתאפס, וזה יחייב כיול מחדש שלהם. במקרים קשים יותר עלולה להתרחש פגיעה קשה בחומרה, שתסב נזקים בשווי אלפי שקלים ותביא להשבתה של הבית החכם לצורך תיקון והחלפת הציוד".

אבי שם טוב, מנהל הפצה ב-APC ישראל מבית שניידר אלקטריק.

אבי שם טוב, מנהל הפצה ב-APC ישראל מבית שניידר אלקטריק. צילום: גל חרמוני

"אנחנו, בשניידר אלקטריק", הוסיף, "ממליצים על חיבור המוח של הבית החכם למערכות אל-פסק ייעודיות, לגיבוי אספקת החשמל. מדובר במערכות אל-פסק מבוססות טכנולוגיה של גל סינוס טהור, והן מיועדות לגיבוי של שרתים קריטיים ומשרדים. הן הותאמו גם לדרישות של מערכות הבית החכם. מערכת אל-פסק מסוג זה מצריכה טיפול של איש מקצוע, שיבטיח התקנה נכונה וביצועים אופטימליים של המערכת".

לסיכום אמר שם טוב כי "עבור בעליהם של בתים חכמים, מערכת אל-פסק יכולה לעשות את ההבדל בין בילוי ביתי נחמד במהלך סופת חורף לסיוט, שבו מערכות הבית יקרסו בעיצומה של הסופה, עם נזקים כספיים משמעותיים. זאת, לצד הצורך להזמין בעלי מקצוע לטיפול בתקלה וחוסר נעימות לכלל בני המשפחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים