אפליקציה חדשה מנגישה מידע על זכויות אדם באמצעות משחק

היישומון Rights Arcade מאפשר ללמוד על זכויות, ובעיקר על חופש הביטוי וזכות ההתאגדות, על בסיס סיפוריהן של שלוש דמויות ● בכך הוא מבקש לסייע ליצור דור חדש של פעילי זכויות אדם

אפליקציה שמבקשת לסייע בשמירה על זכויות אדם.

זכויות אדם זה כן משחק: ארגון אמנסטי אינטרנשיונל השיק אפליקציה לאנדרואיד ול-iOS, שמבקשת להנגיש ידע על זכויות אדם באמצעות משחק. האפליקציה, ששמה Rights Arcade, הושקה היום (ב'), יום החינוך הבינלאומי, ומטרתה ללמד על זכויות כגון חופש הביטוי וזכות ההתאגדות. היא מוצעת גם במדינות שאין בהן אינטרנט יציב.

הדמות של אחמד כביר כישור, מתוך האפליקציה.

הדמות של אחמד כביר כישור, מתוך האפליקציה. צילום: אמנסטי אינטרנשיונל

בהודעה של אמנסטי נכתב כי "Rights Arcade מעוצבת על מנת לחזק את התנועה למען זכויות האדם דרך חינוך מוטה פעולות. המשחקים ירחיבו את הידע של השחקנים על זכויות אדם, ויעודדו אנשים לפעול בנושאים הקשורים לכך". השחקנים יוכלו ללמוד על זכויות אדם בקצב שלהם.

האפליקציה מציעה שלושה משחקים בארבע שפות: אנגלית, סינית מדוברת, תאית וקוריאנית. הם כוללים שלוש דמויות של אנשים אמיתיים והמקרים שהם חוו: אחמד כביר כישור, קריקטוריסט שהורשע בהפרת ביטחון הסייבר בבנגלדש; ז'אנג ז'אן, עיתונאי עצמאי שדיווח בפברואר 2020 מוואהן, העיר שממנה יצאה מגפת הקורונה, על השלכות הסגר ההרמטי ששלטונות סין הטילו עליה – ונשלח לארבע שנות מאסר; ופנוסאיה סית'יג'יראוואטנקול, סטודנטית אקטיביסטית מתאילנד, שהואשמה ב-25 סעיפים שונים לאחר שהפגינה נגד השלטון במדינה. השחקנים מוזמנים לשחק את הדמויות האלה ולקבל החלטות שנוגעות לזכויות אדם וכיצד הן באות לידי ביטוי בחיים האמיתיים.

באמנסטי מבטיחים שהאפליקציה תעודכן באופן קבוע "כדי שתתאפשר למידה בשפות נוספות וכדי להציע עוד משחקים בשנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים