מנכ"ל אמזון על התעשייה עקב האומיקרון: "לא תיראה עוד כבעבר"

אנדי ג'סי דיבר בכינוס זום שערך פורצ'ן ביום ה' האחרו, בו השתתפו מאה מנכ"לים ● בנוגע לתחזיותיו ל-2022, ג'סי התייחס במיוחד לעיכובים האחרונים בשיבה לעבודה מהמשרדים ולשינוי המהותי שהקורונה יצרה בתעשייה

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון.

פורצ'ן כינס ביום ה' האחרון כ-100 מנכ"לים באמצעות זום, למפגש ראשון לשנת 2022. במהלך הדיונים, המשתתפים התמקדו בזיהוי אתגרים והזדמנויות מובילות, איתם יתמודדו עסקים בכלל בשנה הקרובה. האתגר המדובר ביותר אולי היה הקרב על טאלנטים בתעשיית הטכנולוגיה, אולם על כל הנושאים שהועלו במפגש ניצחה השפעה אחת מכרעת – השפעת הקורונה בכלל, וגל האומיקרון בפרט, על עסקים ובני אדם בכל העולם. כך למשל עלה בהרחבה העיסוק בעבודה מרחוק, מהבתים, שהקורונה אילצה עסקים רבים לעבור אליו.

במהלך המפגש התייחס גם מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, לנושא, ואמר כי הוא מאמין שאנשים יחזרו למשרדים, אבל שעבודה מרחוק תמשיך להיות חלק מחיינו בעתיד הנראה לעין.

ג'סי ציין בדבריו את העיכובים האחרונים בחזרה למשרדים ולמטות החברות – חזרה שכבר תוכננה והייתה אמורה להתרחש בקרוב בחברות כמו גוגל, אפל, מטא, אמזון ודומותיהן. הוא ציין כי השיבושים בתוכניות אלו, שנגרמו כתוצאה מהעלייה המתמשכת בתפוצת האומיקרון, מצביעים על מצב חדש יחסית, אך כזה שהוא כאן בעצם כדי להישאר.

"אני חושב שאנשים יחזרו (לעבוד מהמשרד – ג"פ) במספרים גדולים יותר מבעבר, אבל אני סבור שזה לא יראה כמו בעבר יותר", אמר ג'סי בדיון.

מתכנונים איטיים למעבר מהיר אליו. הענן. אילוסטרציה.

מתכנונים איטיים למעבר מהיר אליו. הענן. אילוסטרציה. צילום: BigStock

עלייה כפויה – וחיובית – בהגירה לענן

המגזין פורצ'ן דיווח על האירוע ודברי ג'סי, וציין כי מנכ"ל אמזון נגע בדבריו בצמיחה של טכנולוגיות חדשות בשנה האחרונה, במיוחד בזו של תוכנות מבוססות ענן, שהפכה את אפשרויות העבודה מרחוק לחסכוניות וגמישות יותר.

המנכ"ל של ענקית הקמעונאות אונליין מאמין שהמעבר הזה לעבודה מקוונת היה חייב להתרחש במוקדם או במאוחר, והמגיפה רק "האיצה את מעבר האנשים לענן בכמה שנים".

עוד התנבא ג'סי כי השנה "יהיו פונקציות מסוימות, וצוותים מסוימים שעובדים בעיקר מרחוק, ואחרים שיהיו צריכים לעבוד יחד ולעבוד במשרד".

ג'סי טען שכולם הושפעו באופן דרמטי מהקורונה, אך סיפר כי אמזון ועסקי הקמענאות שלה הושפעו במיוחד, לדבריו פשוט משום שהכל נסגר.

עסקים אלו של הענקית מסיאטל גדלו פי שתיים או שלושה בתוך 18 חודשים בלבד. "ממש בין לילה", כך אמר ג'סי. הוא הרחיב ותיאר שינויים מהותיים שהחברה ביצעה במרכזי ההגשמה שלה, הן כדי לספק את הביקושים העצומים והמפתיעים שבהם נתקלה לפתע והן כדי לשמור על בטיחות הציבור והעובדים.

ג'סי אמר שארגוני אנטרפרייז תמיד חיפשו את החידוש הבא, אבל נאלצו להשתנות ולהרחיב את יכולותיהן עקב הקורונה בבת אחת, ולכן עברו מלדבר ולתכנן מעבר גדול לענן ליישום מיידי של המהלך, פשוט כדי לעמוד בתנאים החדשים המגיפה הכתיבה.

מה שדי ברור מדבריו של מנכ"ל אמזון הוא שהוא אינו מתייחס למצב החדש כאל תכתיב שלילי, ואפשר להבין מדוע, בהתחשב בצמיחה האדירה בשנתיים האחרונות של החברה שאותה הוא מנהל מאז שהחליף את המייסד והמנכ"ל היוצא, ג'ף בזוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים