פיטר 900 עובדים בזום, ספג ביקורת, לקח חופשה וכעת – שב למנכ"ל

אחרי שיצא לפסק זמן להרגעת הרוחות, וישאל גארג, מנכ"ל Better.com, שב לאחוז במושכות החברה שייסד, מה שמייצר אווירה של פאניקה בקרב העובדים ● במקביל - דיווחי עובדים על מצב חברה מדורדר במיוחד מתפרסמים במדיה

פיטר באגביות בזום, התנצל, הוציא עצמו לחופשה וכעת - חוזר. וישאל גארג, מייסד ומנכ"ל Better.com. צילום מסך מדף הלינקדאין

זוכרים את וישאל גארג? לפני כחודש הוא הסעיר רבים אחרי שנודע כי פיטר בבת אחת 900 מעובדי Better.com – חברת המשכנתאות אונליין שייסד ושהוא מנכ"לה – ולא סתם בבת אחת, אלא שהעובדים פוטרו באמצעות שיחת זום.

מכיוון שהיו בין העובדים מי שהקליטו את המפגש וסיפרו על שאירע במדיה החברתית ולתקשורת העולמית, גארג ספג ביקורת מקיר לקיר על התנהלותו ערלת הלב והתמוהה, ואז – לאחר שהסרטון של התקרית הפך לוויראלי – המנכ"ל הוציא מכתב התנצלות, ודירקטוריון החברה שלח אותו לחופשה עד יעבור זעם.

באחרונה גארג חזר מפסק הזמן שלו ושב לכהן כמנכ"ל Better.com, אבל לעת עתה ניכר כי עדיין לא עבר זעם, וכנראה בצדק.

גארג – חוזר כמנכ"ל משופר?

במכתב שנשלח השבוע (ג') לעובדים מטעם חבר המנהלים של החברה צוין כי גארג – מי שהקים את החברה -2015 – ניצל את החופשה שאליה יצא כדי "להרהר במנהיגותו, להתחבר מחדש לערכים שהופכים את בטר לגדולה ולעבוד בצמוד למאמן בכיר".

"וישאל יחדש את תפקידו במשרה מלאה כמנכ"ל. אנו בטוחים בוישאל ובשינויים שהוא מחויב לעשות כדי לספק את סוג המנהיגות, המיקוד והחזון ש-Better זקוקה להם בזמן המכריע הזה".

במכתב, שהגיע לידי CNN Business, צוין גם כי משרד עורכי דין חיצוני סקר את תרבות מקום העבודה ב-Better.com, וכי החברה מיישמת שינויים, כולל הוספת מנהלים נוספים ומנהל משאבי אנוש ראשי.

כך למשל, סמנכ"ל הכספים של החברה, קווין ראיין, שהחליף את גארג בהיעדו, יהפוך לנשיאה הזמני. בנוסף, שני חברי מועצת המנהלים, שלפחות אחד מהם קשור קשר הדוק לגארג, עתידים לפרוש מתפקידם, לפי דיווחים מפי שני אנשים שמכירים את הנושא.

גארג גם שלח מכתב משלו לעובדיו ובו התייחס לשאירע: "אני מבין כמה קשים היו השבועות האחרונים. אני מצטער מאוד על החרדה, הסחת הדעת והמבוכה שמעשיי גרמו. ביליתי זמן רב במחשבה היכן אנחנו כחברה, ומהו סוג המנהיגות ש-Better זקוקה לו ומיהו המנהיג שאני רוצה להיות".

טלטלה בחברה ועובדים בפאניקה שרוצים לעזוב

ואולם, ההתנצלות כנראה לא ממש מתקבלת, ולכן, עקב הפיכתו של גארג לסוג של "סלב", בקונוטציה שלילית, העיסוק האינטנסיבי למדי בהתנהגותו ובחזרתו להנהיג את החברה ממשיך.

לפי דיווחים אחרונים, השיבה של המנכ"ל-המפטר-בזום לתפקידו היא התפתחות לא רצויה, לפחות עבור חלק מצוות העובדים בסטארט-אפ ההלוואות מהמשכנתאות, אשר מגובה על ידי הקונגלומרט היפני סופטבנק (SoftBank).

"אף אחד לא רוצה אותו בחזרה", אמר אחד העובדים הנוכחיים לתקשורת, אך ביקש שזהותו תישאר חסויה. "אני מכיר אנשים שתכננו לעזוב אם הוא ישמור על תפקיד המנכ"ל, ואני מתכנן להיות אחד מהם עכשיו", המשיך העובד.

בכלל, דיווחים רבים מעידים על כך שמאז אותו רגע בו גארג אמר בזום: "אם אתם בשיחה הזו, אתם חלק מהקבוצה חסרת המזל שמפוטרת", עובדי החברה נמצאים בסחרור, והסערה הפנימית שהחברה חווה רחוקה מלשכוך.

"המבצעים הם על תקן שריפת אשפה כרגע", סיפר עובד חברה נוסף. "יש גם נטישה המונית בכל המחלקות", המשיך ודיווח, בתוך שהוא מבהיר כי החברה עומדת לחוות התפטרות המונית. "כולם, ואני מתכוון לכולם, רצים לדלת", אמר, והוסיף כי כך לפחות יחסך מגארג הצורך לפטר שוב המוני עובדים במכה.

בנוסף דווח כי מסתמנת גם פגיעה בעסקים של Better. תחום המימון מחדש של משכנתאות – שהיה משתלם מאוד עבור Better – הואט באופן דרמטי, ואחד העובדים שעדיין נמצא בחברה אף סיפר ש-Better העבירה עבודה משמעותית להודו, מה שהביא לבלבול וטעויות שעיכבו את החתימות על ההלוואות והמשכנתאות.

ניכר כי על אף שמגיפת הקורונה אילצה חברות לעבור לעבודה מרחוק, פיטורי עובדים בזום אינם עניין מקובל, וגארג נתפש כקשוח וחסר רגישות.

אך יצוין כי, כפי שדיווחנו בעבר, לגארג יש גם היסטוריה לא מחמיאה במיוחד – הוא נהג לשלוח מיילים עתירי עלבונות לצוות שלו.

בשנה שעברה, פורבס חשף תוכן של אחד המיילים הללו ובו כתב המנכ"ל באותיות קפס מובלטות: "שלום, אני גארג. תתעוררו צוות Better – אתם איטיים מדי. אתם חבורה של דולפינים מטומטמים ו… דולפינים מטומטמים נתפסים ברשתות ונאכלים על ידי כרישים. אז תפסיקו עם זה. תפסיקו עם זה. תפסיקו עם זה מיד. אתם מביכים אותי".

בנוסף, גארג גם יצא נגד חלק מ-900 העובדים שפיטר, וקבע כי לפחות 250 מהעובדים הללו "גנבו מהחברה ומלקוחותיה", על ידי כך שעבדו רק שעתיים ביום בטרם סילוקם ממנה.

אז האם הוא עומד להשתנות ולהפוך למנכ"ל מתחשב ואנושי? והאם תחול באמת נטישה המונית של עובדים? ומה בנוגע לעסקים של Better – האם יתאוששו? ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים