עסקת ענק בעולם הגיימינג: יוצרת פארמוויל נמכרת ב-12.7 מיליארד דולר

החברה, שיצרה את אחד המשחקים הפופולריים בכל הזמנים, עוברת לידיים של ענקית אחרת בתחום - טייק טו ● הפרמיה לבעלי המניות של זינגה: 64% על השער שלה עם סגירת המסחר ביום ו'

נרכשת. זינגה, יוצרת פארמוויל

זינגה, יוצרת המשחק הפופולרי פארמוויל, נמכרת ב-12.7 מיליארד דולר, בעסקה מעורבת של מזומן ומניות של החברה הרוכשת – ענקית הגיימינג טייק טו אינטראקטיב. עם ההודעה על הרכישה זינקה מניית זינגה במסחר שלפני פתיחת שערי וול-סטריט ביותר מ-50%.

כחלק מהרכישה, טייק טו תקנה את מניות זינגה במחיר של 9.86 דולר – 64% פרמיה על מחיר הסגירה של המניה שלה ביום המסחר האחרון עד כה, הוא יום ו'. בעלי המניות של זינגה יקבלו 3.5 דולר על כל אחת מהן ועוד 6.36 לכל אחת ממניות טייק טו, שבאמצעותן תשולם יתרת סכום העסקה. שלב זה יבוצע עם השלמת הרכישה – ככל הנראה ב-30 ביוני, בכפוף לאישורים רגולטוריים ושל בעלי המניות. עם סגירת המסחר אתמול הגיע שווי המניה של הרוכשת לשישה דולר.

פארמוויל הוא משחק ותיק – זינגה שחררה אותו ביוני 2009, והוא זכה לפופולריות רבה בתוך זמן קצר. המשחק היה חביב במיוחד על המשתמשים בפייסבוק, ו-10 חודשים לאחר השקתו הוא הגיע ליותר מ-83 מיליון בעלי חשבונות ברשתות החברתיות ששיחקו בו מדי יום. במשך שנתיים פרמוויל היה המשחק הפופולרי ביותר בפייסבוק.

למרות הקורונה: מניית זינגה צנחה בשנה האחרונה

הרכישה היא התפתחות חיובית לזינגה בפרט נוכח העובדה שעל אף הצפי שהחברה תפרח עם הקורונה והסגרים שבאו אתה, הוא לא התממש והמניה שלה צנחה בשנה האחרונה ב-38%. בין המשחקים הנוספים שזינגה הוציאה ניתן למנות פאזלים המבוססים על סיפורו של הארי פוטר. טייק טו הייתה בין המשקיעות הבולטות בגרסאות שונות של המשחק Grand Theft, שיצרה רוקסטאר, ומציעה קונסולת משחקים.

שטראוס זלניק, מנכ"ל טייק טו, אמר כי "מדובר בשילוב אסטרטגי, שמביא קונסולת משחקים, זיכיונות למשחקים ופלטפורמה לפרסום במובייל. יש (לשתי החברות – י"ה) היסטוריה עשירה של חדשנות ויצירתיות. העסקה תגוון משמעותית את העסקים שלנו ואת מעמדנו בעולם המובייל – הסגמנט הצומח בצורה המהירה ביותר בתעשיית הבידור האינטראקטיבי". שטראוס ישמש כמנכ"ל החברה המאוחדת והצוות המנהל של זינגה ינהל את פעילות המובייל שלה. הדירקטוריון של טייק טו יתרחב בעקבות הרכישה בשני מנהלים מזינגה ויעמוד על 10 חברים.

ההערכות הן כי עולם הגיימינג, בפרט במובייל, יגדל ב-8% בכל אחת משלוש השנים הקרובות. בטייק טו רוצים להוביל את העלייה הזו, ורכישת יצרנית פארמוויל היא צעד משמעותי בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים