"יש התפוצצות מטורפת בדרישה לדטה סנטרים"

כך אמר גל עופרי, CTO לתחומי דטה סנטר ושירותים מנוהלים בבזק בינלאומי, בכנס EDC 2022 – הוועידה המרכזית לתשתיות מחשוב וענן ● לדבריו, "הביקוש האנרגטי לתחום הדטה סנטר והמחשוב הארגוני בישראל צפוי לזנק פי 6"

גל עופרי, CTO לתחומי דטה סנטר ושירותים מנוהלים בבזק בינלאומי.

"בעולם הדינמי היום, כל דקה שווה זהב: מדי דקה, אמזון עושה 837 אלף דולר, גוגל – 426 אלף, ומיקרוסופט – 321 אלף דולר. ישראל מצויה על סף מהפכה דיגיטלית, עם כניסת שתי ענקיות ענן בינלאומיות אליה, מכרז נימבוס מושך את כל השוק לענן. כך, אנו בעיצומו של מעבר ה-IT מרישוי מסורתי, ופה אנו נכנסים לתמונה, עם הרמתה של חוות השרתים הגדולה והחדישה בארץ", כך אמר גל עופרי, CTO לתחומי דטה סנטר ושירותים מנוהלים בבזק בינלאומי.

עופרי דיבר בכנס EDC 2022 – הוועידה המרכזית לתשתיות מחשוב וענן. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים לפני ימים אחדים באולם האירועים לאגו בראשון לציון והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מושך את כל השוק בארץ לענן. פרויקט נימבוס.

מושך את כל השוק בארץ לענן. פרויקט נימבוס. צילום: BigStock

"הגידול בתחום הדטה סנטר נמשך וביתר שאת"

לדברי עופרי, "הביקוש האנרגטי לתחום הדטה סנטר והמחשוב הארגוני בישראל צפוי לזנק פי 6.6 עד מחצית העשור – מעשרים מגה וואט ל-130 מגה וואט, בין השנים 2021 ל-2024". הוא ציין כי "הגידול בתחום הדטה סנטר נמשך וביתר שאת: מחקרים מראים ששוק זה יגדל בישראל בחמש השנים הקרובות בשיעור של בין 10% ל-18% בשנה".

"בימים אלה", אמר, "בזק בינלאומי מקימה חוות שרתים גדולה, יחד עם סרבר פארם (Serverfarm) האמריקנית. הדטה סנטר החדש, שמוקם בבני ציון, ואשר עלות ההשקעה בו עומדת על כ-500 מיליון שקל, ישתרע על פני כ-9,000 מ"ר ויספק פעילות בהיקף של שלושה מגה-וואט".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"הזרוע העסקית של בזק בינלאומי", הסביר עופרי, "הופכת לחברה עצמאית. לכן, קבוצת בזק, באמצעות בזק בינלאומי, רכשה 70% ממניות חברת מחשוב הענן קלאוד אדג' (CloudEdge) מידי בעלת השליטה בה, חברת סופטווטש (Softwatch) מקבוצת איווייב (Ewave). הנרכשת מתמחה בפתרונות Azure, Office 365 ו-Cloud Security של מיקרוסופט עבור חברות המעוניינות להעביר את פעילותן לענן. הרכישה היא חלק מהמהלך של קבוצת בזק, המקדמת מזה כמה חודשים את פיצול בזק בינלאומי והפיכת החטיבה העסקית – המתמחה בשירותי תקשורת ומחשוב לעסקים – לחברת שירותי מחשוב ואינטגרציה. בתוך כך, נחזק עבור הלקוחות את הפעילות שלהם בעולמות Azure, DevOps ובינה מלאכותית".

"דטה סנטר זה הביזנס שלנו"

"דטה סנטר זה הביזנס שלנו", אמר עופרי. "מאז הקמנו בשנת 2001 את המתקן הראשון בפתח תקווה ומאז הובלנו את תחום הדטה סנטר בישראל והקמנו חמש חוות שרתים במדינה. חברנו לסרבר פארם כי היא מתמחה בהקמת דטה סנטרים גלובליים בנפחים גדולים ובתקנים בינלאומיים. יש לה 70 אתרים ב-40 מדינות".

"במרץ 23 חוות השרתים בבני ציון תהא זמינה ללקוחות", סיכם עופרי. "החווה תעמוד בסטנדרטים בינלאומיים שלא מוכרים בישראל – אפקטיביות בצריכת חשמל, יעילות אנרגטית ושמירה על תקנים סביבתיים, יכולות תקשורת, שרידות, מערכות קירור ואינטגרציה. בניגוד למקובל בארץ, המדובר במבנה שנבנה מראש כחווה. כחלק מההיצע, נספק ללקוחות יכולת של דטה סנטר בשירות עצמי, כדי לאפשר להם לנהל את המתקן בעצמם. התחום כולו עבר קפיצת מדרגה – ואנחנו כאן כדי להוביל את השינוי הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים