צעד קטן לאלקסה של אמזון: תישלח לירח במשימה של נאס"א

העוזרת הקולית מבוססת הבינה המלאכותית תצורף לטיסת החללית אוריון, שהיא חלק מתכנית החלל החדשה ארטמיס I, ותעסוק בניתוח נתונים ● הסייעת הווירטואלית לגמרי תקבל פקודות קוליות ממומחי החלל שיישארו בכדור הארץ

אלקסה של אמזון. עיבוד ממוחשב.

נאס"א ציינה היסטוריה דרמטית כששלחה את האדם הראשון לירח בשנת ב-20 ביולי 1969 על החללית אפולו 11, ואז המשיכה לצבור רקורדים כששלחה את האישה הראשונה והאדם השחור הראשון לחלל. כעת הגיע כנראה תור היישות הוויראולית הראשונה להישלח לחלל – אלקסה.

כידוע לכל, הפעילות המרכזית ביותר של נאס"א היא שליחת משימות, מאוישות ורובוטיות, אל החלל החיצון. עכשיו יוסיף מנהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי של ארה"ב לצי האסטרונאוטים שלו גם חדשנות אחרת בדמותה של הסייעת הקולית מבית אמזון.

אלקסה, העוזרת הקולית המפורסמת, תשלח לירח ב-2022 כחלק מ-ארטמיס I – תכנית המחקר החדשה של הארגון. היא תיקח חלק בפרויקט ותשמש כמעין אסטרונאוטית באחת המשימות הראשונות מני רבות שנכללות בתכנית זו.

הטיסה הקרובה של החללית אוריון במסגרת משימת ארטמיס I תתקיים במצב אוטומטי, ללא צוות על הסיפון. לכן, במהלכה העוזרת הקולית תקבל פקודות ממרכז החלל ג'ונסון, שם, בנוסף לעובדי נאס"א, יתכנסו אורחים ומוזמנים לצפות בתהליך. בתא הטייס של הספינה יותקנו מספר מצלמות, כדי להעריך את עבודתה של אלקסה בזמן אמת.

תאייש את הסיפון ותשתמש בנתונים למען ביצוע המשימה

על פי הדיווחים, לאלקסה תהיה גישה לנתוני הטלמטריה של החללית אוריון, היא תוכל לענות על שאלות רבות, ואפילו לשלוט במערכות מסוימות, כמו התאורה בתא הטייס. לצורך פעולה מוצלחת של אלקסה, אמזון שיפרה אלגוריתמים המבוססים על אקוסטיקה בתוך החללית, כך שהסייעת תוכל לזהות דיבור טוב יותר. 

ואולם יוזמת החלל המסוימת אינה עוסקת רק בשימוש בעוזרת קולית כדי לשלוט במערכות הספינה. אמזון תשתמש בנתונים שנאספו במהלך משימת ארטמיס I כדי לשפר אלגוריתמים של עוזרים קוליים למשימות עתידיות ולשימושים כלליים. בעתיד, אלקסה תוכל לעבד פקודות צוות גם ללא חיבור אינטרנט קבוע, וכן תקבל גישה לרשת Deep Space, כדי לספק לאסטרונאוטים חדשות עדכניות.

לפי הודעת אמזון, אלקסה "תעזור למעורבים לחקור כיצד טכנולוגיית קול ובינה מלאכותית (AI) יכולה לעזור לאסטרונאוטים במשימות עתידיות".

על פי הדיווחים השונים, הטכנולוגיה הייעודית לצורך משימתה של אלקסה נבנתה בשיתוף פעולה של נאס"א עם מהנדסים מהחברות אמזון, לוקהיד מרטין תעופה וחלל וסיסקו תוכנה.

פיוס אפשרי אחרי שתבע את נאס"א? ג'ף בזוס, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין.

פיוס אפשרי אחרי שתבע את נאס"א? ג'ף בזוס, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין. צילום: ויקימדיה

"אלקסה, קחי אותי לירח"

החדשות הללו אולי מבשרות על פיוס, מאחר שהן מגיעות חודשים לאחר שג'ף בזוס, מייסד ענקית הטכנולוגיה מסיאטל שטס בעצמו לחלל לא מזמן בחלילית של חברה אחרת שבבעלותו, בלו אוריג'ין – תבע את נאס"א בגין החלטתה לחתום על חוזה של 2.9 מיליארד דולר דווקא עם חברת SpaceX של המתחרה העצמתי שלו, אילון מאסק, לבניית חללית שתטיס אסטרונאוטים לירח עד לשנת 2024.

אלקסה, כידוע, "חיה" ופועלת לרוב בעיקר ברמקולי אקו (Echo) של אמזון, והנה טיפ קטן לבעלי הגאדג'ט הביתי: המשפט "אלקסה, קחי אותי לירח" (באנגלית) יספק לכם קצת מידע על המשימה, אשר מתוכננת להתקיים בין מרץ לאפריל השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים