אילון מאסק הסביר מדוע הוא בעד הדוג'קוין ולא הביטקוין

כחלק מדיון בטוויטר על האינטרנט של המחר, המכונה Web3, אשר בו לקחו חלק ג'ק דורסי ודמויות מפורסמות אחרות, גונן היזם המפורסם, מנכ"ל הענקיות טסלה ו-SpaceX, על מטבע הקריפטו שנולד מבדיחה שהתחילה ב-מם

אילון מאסק וכלב השיבא אינו שעל מראהו מבוסס הדוג'קוין. איור.

מי שהוא ככל הנראה היזם המפורסם בעולם, מנכ"ל טסלה ו-Spacex אילון מאסק, הסביר באחרונה מדוע כיום הוא מצדד ב-דוג'קוין ולא בביטקוין, כבעבר. ההסבר הקצרצר השאיר תהיות לא מעטות באוויר.

מזה תקופה שהעיסוק בעתיד האינטרנט – המכונה Web3 – כמו גם בקריפטו ושלל ענפיו, הולך ומתגבר. באחרונה התפתח ממש "דיון" בנושא כשרשור בטוויטר.

הדיון התחיל כשג'ק דורסי, מייסד טוויטר ותומך ביטקוין מפורסם, זומן על ידי חובב אית'ריום (Ethereum) להצטרף לתנועה הדוגלת בפלטפורמת החוזים החכמים כווקטור הראשי ל-Web3 – האינטרנט החדש שיתבסס על מודל מבוזר.

ההסבר של מאסק בעניין הדוג' הגיע כאשר הוא ומי שנחשב כאחד השותפים ליצירת הדוג'קוין, בילי מרקוס, הצטרפו לשרשור הטוויטר המסוים.

במהלך השרשור כתב דורסי מדוע הוא לא מאמין במודל המתוכנן, תוך ביקורת על האית'ריום. דבריו: "אני לא אנטי את'ר. אני אנטי-ריכוזיות, בבעלות חברות הון סיכון, עם נקודת כישלון אחת ושקרים שנשלטים על ידי תאגידים", ציין. דורסי התייחס להשתתפות קרנות ההון סיכון בפרויקטים המקושרים ל-Web3.

בהמשך כתב דורסי בדיון כי "אם המטרה שלך היא להיות נגד הממסד, אני מבטיח לך ש-את'ריום אינו התשובה. אל תאמין לי, רק תסתכל על היסודות".

מרקוס הגיב לדורסי, שכיום נותר רק מנכ"ל בלוק (לשעבר סקוור), וציין כי: "המטרה שלי היא לבנות דברים ולהרוויח כסף וליהנות. אני רגיל למוסד התאגידי ולא ממש רואה שבירה משמעותית שלו עם זה (עם הביטקוין – ג"פ). הביטקוין נותן כוח רק לעשירים החדשים", אמר היזם.

מאסק – עשיר חדש ומיינסטרימי או אנטי ממסד?

על כך ענה מאסק: "בגלל זה אני בעד הדוג'", משמע – משום שהוא יותר מהפכני מהביטקוין, שנתפש כיותר שמרני. לא ניכר שמאסק תופש את עצמו כאחד המתעשרים החדשים, וזאת למרות שרק השנה זינק ברשימת עשירי תבל ממקום נמוך יחסית אל הפסגה הנוצצת, כשהונו מוערך כעת בכ-274 מיליארד דולר, לפי מדד פורבס.

כזכור, המולטי-מיליארדר מאסק לא הסתיר את העובדה כי הוא נלהב מהדוג'קוין, מטבע וירטואלי שהחל את דרכו בכלל כ-מם עם ציור של כלב שיבא אינו. מאסק אף היה מי שעזר להוביל את הדוג' לשיאי מחירים ברציפות במהלך 2021, הן בעזרת שלל ציוצים בטוויטר, הן באמצעות מיתוגו כמטבע לשימוש בעתיד, בחלל. הוא אפילו התבדח עם אמו, מיי, על הדוג'קוין במסגרת השתתפותו בתוכנית סאטרדיי נייט לייב (SNL) השנה, עניין שדווקא ייצר ירידה חדה בשער המטבע, אבל לא לאורך זמן.

הדוג', שכאמור נוצר כבדיחה ב-2013 על ידי מהנדסי התוכנה מרקוס וג'קסון פאלמר, צמח בפופולריות ובמחיר השנה לא מעט בזכות מאסק. עלייתו עם זאת ניזונה גם מקהילה נלהבת שתומכת ב-מטבעות קריפטו מבוססי מם כדרך להתנתק ממוסדות פיננסיים מסורתיים.

במקביל הביטקוין זכה להתעניינות רבה לא רק ממשקיעים קמעונאיים, אלא גם ממוסדות ומכופים בעלי משקל תאגידי אחרים מרחבי העולם – ביניהם למשל BlackRock ו-BNY Mellon, ואחרים.

נזכיר גם כי מאסק בעצם מפגין גישה דואלית בפועל – בפן האישי, הוא תומך בלתי נלאה של מטבע הקריפטו הכלבי, אך מהצד השני, טסלה, החברה שייסד ושהוא ממנכ"ל, רכשה בתחילת השנה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים