אורקל אישרה את הדיווחים: רוכשת את סרנר בכ-28.3 מיליארד דולר

ענקית הרשומות הרפואיות הדיגיטליות תתמזג אל תוך אורקל ותעבור, כך מסתמן, לעשות שימוש בענן שלה לשם אחסון נתוניה העצומים על אזרחי ארה"ב במקום בענן של AWS, שהייתה שותפתה

העסקה הורכזה רשמית. אורקל תרכוש את סרנר.

אחרי שבימים האחרונים הוצפה התקשורת העולמית בדיווחים על כך שאורקל מתכוננת לרכוש את חברת סרנר (Cerner) בעסקת ענק דרמטית למדי, הרכישה זכתה לאישור רשמי אמש (ב'). החברות הודיעו במשותף על הסכם שבמסגרתו אורקל תקנה את סרנר "באמצעות הצעת רכש במזומן, תמורת 95.00 דולר למניה, או כ-28.3 מיליארד דולר בשווי הון עצמי".

במסגרת העסקה המתגבשת תשלם אורקל לסרנר יותר משווי השוק המוערך שלה, העומד על כ-23 מיליארד דולר. הנרכשת רשמה מחזור של 5.5 מיליארד דולר ב-2020, בעוד שהרוכשת הרוויחה 40.5 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה.

העסקה, שצפויה להיסגר ב-2022, כפופה לאישורים רגולטוריים רלוונטיים ותנאים נוספים, הכוללים את הסכמת רוב בעלי המניות של סרנר. אם אכן היא תממש, תהיה זו הרכישה הגדולה ביותר בתולדות אורקל.

בהודעת אורקל צוין כי "סרנר היא ספקית מובילה של מערכות מידע דיגיטליות המשמשות בבתי חולים ומערכות בריאות, כדי לאפשר לאנשי מקצוע רפואיים לספק שירותי בריאות טובים יותר לחולים ולקהילות בודדות".

צפרא כץ, מנכ''לית אורקל. צילום: עזרא לוי

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל. צילום: עזרא לוי

"מנוע נוסף נהדר לצמיחה בהכנסות"

סרנר, שבסיסה בקנזס סיטי, מתמחה, כאמור, בתיעוד רפואי אלקטרוני – התוכנה שלה משמשת מוסדות רפואיים ואנשי מקצוע לשם אחסון וניתוח נתונים רפואיים. החברה נוסדה לפני 35 שנים, וכיום משרתת 27,500 ארגונים ביותר מ-35 מדינות. היא פועלת ברחבי העולם, אך בעיקר בארצות הברית – במרכזי הנתונים של סרנר עצמה אוחסנו עד כה 23.5 מיליון תיקי בריאות של תושבי ארה"ב.

לפיכך, לאחר השלמת העסקה, סרנר תהפוך ליחידה עסקית של אורקל, ותהיה הנכס העיקרי של החברה לשם התרחבותה לעסקי הבריאות, שאיפה שאותה אינה מסתירה ענקית ה-IT. בנוסף, לפי רויטרס, רכישת סרנר עשויה גם למשוך חברות בריאות נוספות לענן של אורקל.

"בעבודה משותפת, לסרנר ואורקל יש את היכולת לשנות את אספקת שירותי הבריאות על ידי מתן מידע טוב יותר לאנשי מקצוע רפואיים, מה שיאפשר להם לקבל החלטות טיפול טובות יותר שמתורגמות לתוצאות טובות יותר בעבור המטופלים", אמר לארי אליסון, מייסד אורקל ונשיאה, המכהן בתפקיד מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה כיום, על הסיבות למיזוג.

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל הוסיפה כי בחברה צופים שהרכישה "תעלה את הרווחים של אורקל בשנת הכספים המלאה הראשונה לאחר הסגירה", וכי סרנר "תהווה מנוע נוסף נהדר לצמיחה בהכנסות".

"ההצטרפות לאורקל כיחידה עסקית ייעודית לתעשייה מספקת הזדמנות חסרת תקדים להאיץ את עבודתנו על ידי מודרניזציה של הרשומות הרפואיות האלקטרוניות, שיפור חווית המטפל ואפשרות טיפול מחובר, איכותי ויעיל יותר בחולים", ציין דויד פיינברג, נשיא ומנכ"ל סרנר.

הנפגעת הפוטנציאלית הגדולה מהעסקה – אמזון

ניכר שהעסקה, לפחות בפוטנציה, עשויה לקדם את אורקל בתחום שבו היא חושקת – הבריאות.

בכלל, העניין של ענקיות הטכנולוגיה בתחום הבריאות נסק בשנתיים האחרונות, כאשר הביקוש לפתרונות מבוססי ענן גדל בשל השלכות מגיפת הקורונה. כך למשל, באפריל האחרון רכשה מיקרוסופט את ניואנס (Nuance) תמורת 20 מיליארד דולר, כדי להניע את אסטרטגיית ענן הבריאות שלה.

ואולם, למיזוג הזה יש השלכות פוטנציאליות לא חיוביות במיוחד על ענקית ענן אחרת – סרנר היא שותפה של AWS, יריבתה של הרוכשת. אמנם, לענקית הענן מסיאטל יש חוזים גדולים בתחום הבריאות עם חברות בריאות כמו GE Healthcare ו-Olive, אבל מאחר שבשנת 2019 בישרה סרנר כי החלה לעבור לענן – והודיעה שבכוונתה להעביר כמה מעומסי העבודה שלה אל שירותי האינטרנט של אמזון, עם מימוש העסקה AWS ללא ספק תחסר את סרנר, שתעבור לענן אורקל, מן הסתם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים