מהן ההתפתחויות הבולטות בתשתיות מחשוב הקצה ובדטה סנטרים?

בכך יעסוק הכנס השנתי EDC של אנשים ומחשבים, שיתקיים ביום ג' הקרוב ● מי בין המרצים?

הדטה סנטרים ומחשוב הקצה - במוקד הכנס.

מחשוב הקצה הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בתחום התשתיות וניהול מערכי המחשוב. על פי התחזיות, התחום הזה יגדל עד 2025 ב-75%. הדטה סנטרים הם אחד המרכיבים המרכזיים בעולם מחשוב הקצה. בישראל, התחום הזה צומח בקצב מהיר, כאשר המגמה הבולטת היא האצת הטרנספורמציה הדיגיטלית ומעבר של האחסון, או לפחות חלק ממנו, מהאון פרמיס לענן. תרומה בולטת לכך נותן מכרז הענן הממשלתי נימבוס, שהוביל את כל המשתתפות שהגיעו לגמר להכריז על הקמת אזורי ענן ודטה סנטרים ייחודיים בישראל (ואורקל כבר עשתה זאת).

אחד התחומים שאתם מתמודד עולם תשתיות המחשוב, כמו גם יצרני החומרה והתקשורת, הוא אתגרי הטכנולוגיה הירוקה, שמטרתה לצמצם את צריכת האנרגיה בחדרי המחשב, וכתוצאה מכך את פליטת גזי החממה ומשבר האקלים. על נושאים אלה ואחרים ידברו 16 מומחים בכנס השנתי EDC של אנשים ומחשבים, שיתקיים ביום ג' הקרוב במרכז הכנסים לאגו בראשון לציון.

תפתח את הכנס ד"ר יעל הרמן, מנהלת תחום טכנולוגיות ואנרגיה ירוקה במשרד האנרגיה, שתציג את החדשנות הישראלית בתחום. זאת, על רקע ועידת האקלים האחרונה שהייתה בגלזגו, סקוטלנד, והצהרת (והפצרת) ראש הממשלה, נפתלי בנט, שההיי-טק הישראלי צריך להצטרף למאמצים לפתרון המשבר ולפתח טכנולוגיות ירוקות. ד"ר הרמן תקרא למנהלי התשתיות והדטה סנטרים לעקוב מקרוב אחר החדשנות בתחום האנרגיה הירוקה ולאמץ פתרונות חלופיים לצריכת חשמל, כמו פנלים סולריים.

באנרגיה הירוקה ובצורך של מנהלי המחשוב לצמצם את עלויות החשמל תעסוק גם הרצאתו של ארי זיגמן, מוביל תחום האקלים במשרד האנרגיה. זיגמן אמר בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים כי 10% מהסטארט-אפים הישראליים עוסקים בפתרונות לאנרגיה ירוקה, וכי התפקיד של רשות החדשנות היא להרחיב את מספר החברות שעוסקות בכך ולחבר אותן עם האקדמיה. שתיים מאותן חברות יציגו בכנס: ירון בן נון, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות בנוסטרומו, יציג פתרון של החברה שמקרר חדרי מחשב באמצעות אגירת קרח וניצולו לניהול יעיל יותר של צריכת האנרגיה, ונמרוד ידעיה, סמנכ"ל לקוחות בפאואר IQ, שהפתרון שלה משיג חיסכון בצריכת החשמל על ידי ניהול יעיל ומבוסס חיזוי.

סייבר, מחשוב היברידי ואקדמיה

בנושא הסייבר, שהקריטיות שלו הולכת וגוברת, יעסקו בדבריהם יוסי שנק, לשעבר מנמ"ר חברת החשמל וכיום יועץ בכיר בתחום, ונמרוד אלקין מפאלו אלטו, שבימים האחרונים נכנסה למדד 100 החברות הבולטות בנסדא"ק.

עוד בין המרצים ניתן למצוא את רון גלב, סמנכ"ל חטיבות פתרונות עסקיים בבזק בינלאומי, שיפתח את הכנס ויציג את חזון החברה לעתיד הדטה סנטרים בישראל; איתי משולם, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חטיבת השירותים של דל ב-EMEA, שייתן סקירה מקיפה של המגמה החמה של המעבר לענן בעולם התשתיות; ירון פז משניידר אלקטריק, שירחיב על המגמות הצפויות בעולם הדטה סנטרים, ואלי סאיג מ-MedOne, שיעסוק במחשוב היברידי בעולם התשתיות.

גם עולם האקדמיה נמצא עמוק במהפכת הענן, ועל כך ידבר פרופ' איל יניב, יו"ר מחב"א – מרכז החישובים הבינאוניברסיטאי – וראש מרכז בר אילן לערים חכמות.

את האירוע יחתום פנל בהשתתפות מנהלי טכנולוגיות ותשתיות: רונן נדלר מפלאפון, שי כהן ממשרד המשפטים, שרון בולר משירותי בריאות כללית וליאור אשכנזי מהמשרד לשירותי דת.

לצד הכנס תוצג תערוכה שבה יציגו חברות שמספקות פתרונות לענף.

האירוע מתקיים על פי כללי התו הירוק ובהתאם להנחיות משרד הבריאות שיהיו נכונות לאותו היום. להרשמה אליו לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים