הטכנולוגיה הישראלית שמנגישה את המוזיאון לעיוורים וכבדי ראייה

מכשירי MyEye של אורקם הישראלית, המבוססים על טכנולוגיית בינה מלכותית, מוצעים למבקרים כבדי ראייה במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי, ומנגישים להם חוויית ביקור שלמה ועצמאית

הנגשת תכנים באמצעות MyEye של אורקם באנו - מוזיאון העם היהודי.

 אנו – מוזיאון העם היהודי (בית התפוצות לשעבר) הוא הראשון בישראל ובין הבודדים בעולם שמספק למבקריו לקויי הראייה חוויית ביקור שלמה ועצמאית באמצעות מכשירי MyEye של אורקם הישראלית, שנרכשו עבור המוזיאון על ידיד אגודת הידידים של אנו, ומוצעים כעת למבקרים עם קשיי ראייה לשימוש חינמי בביקורם.

באמצעות מכשיר MyEye יוכלו כבדי הראייה והעיוורים לקרוא את הטקסטים הרשומים לצד המיצגים ולזהות את אנשי הצוות במוזיאון. הטכנולוגיה של אורקם מאפשרת לעיוורים ולקויי ראיה בילוי עצמאי ושוויוני ומצמצמת את אי הנוחות של המבקר והצורך בעזרה נוספת בעת הסיור.

מאז הושק במרץ 2021 בשמו החדש, המוזיאון שם לנגד עיניו את קידום זכויות בעלי המוגבלויות בישראל. נוסף על מכשירי MyEye שוקד המוזיאון על פיתוח מוצר נוסף – C U ROBOT: סיור לבעלי מוגבלויות המרותקים לביתם באמצעות רובוט בגודל אדם המסתובב עם מדריך צמוד במשך שעה שלמה. זאת לצד מתן דגש על מעברים רחבים ומונגשים, רמפות רחבות ומעליות מונגשות. כך מצליח המוזיאון לתת לכלל המבקרים את האפשרות לצרוך תרבות בעצמאות מקסימלית.

אורקם הוקמה בשנת 2010 על ידי פרופ' אמנון שעשוע ושותפו זיו אבירם. מטרתה העיקרית היא לרתום את הטכנולוגיות המתקדמות בעולם כדי לפתח מוצרים מבוססי בינה מלאכותית. החברה ממשיכה להתמקד במחקר ופיתוח כדי לסייע למשתמשים למקסם את הפוטנציאל שלהם בעזרת טכנולוגיית AI. מכשירי אורקם משמשים כיום משתמשים ב-40 מדינות מסביב לעולם וזמינים ב-25 שפות.

דן תדמור, מנכ"ל אנו – מוזיאון העם היהודי, אמר: "הסיסמה שלנו היא 'אתם חלק מהסיפור', וזה מכיל את השאיפה להנגיש את המוזיאון לכולם. אנחנו גאים להיות המוזיאון הראשון בישראל שמאמץ את הטכנולוגיה הזו ומעניק ללקויי ראייה חוויית מבקר עשירה, ובטוחים שעוד מוסדות תרבות רבים יבואו בעקבותינו".

רני חגג מנכ"ל אורקם, ציין, כי "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם מוזיאון העם היהודי. בעזרת הטכנולוגיה של החברה, עולם התרבות שהיה סגור עד כה בפני אנשים המתמודדים עם לקויות ראיה פותח היום את שעריו ומאפשר לכולם חוויה עשירה ומעצימה ללא תלות באדם אחר.

החזון שלנו באורקם הוא להעצים את חייהם של אנשים באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, המאפשרים לכל אדם לממש את הפוטנציאל הטמון בו. בימים אלה אנו מפתחים טכנולוגיות חדשות ומהפכניות שיעניקו עצמאות, ביטחון ומימוש עצמי למיליוני אנשים נוספים ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים