AWS מסבירה: זאת הסיבה לתקלה הגדולה מהשבוע שעבר

לפי חברת הענן של אמזון, פעולה אוטומטית שהתבצעה באחד השירותים המתארחים בה היא שגרמה לנפילה ● הנמסיס של ג'ף בזוס ו-AWS - לארי אליסון מאורקל - לא פספס הזדמנות ועקץ אותה

AWS

פעולה אוטומטית שהתבצעה באחד השירותים המתארחים ב-AWS היא זו שהובילה לשרשרת התקלות שגרמה להשבתה הארוכה של חוות השרתים של החברה באזור US-EAST-1 בשבוע שעבר – כך מסרה החברה בסוף השבוע. שרשרת תקלות זו גרמה לשיבושים נרחבים בשירותים רבים המסתמכים על שירותי הענן של אמזון. השיבושים הורגשו גם ברמה הגלובלית וגם בשירותים רבים של אמזון עצמה, כולל מערך המשלוחים שלה.

יתרה מזאת, לפי ההודעה של אמזון מתברר שהתקלה השפיעה במשך זמן רב על היכולת של החברה במשך זמן רב להבין מה מהותה וכיצד לטפל בה. במסגרת זו, התקלה השפיעה על תצוגת המצב של המערכת, שהיא פלטפורמה שקשורה למרכז השירות של AWS.

"זו הייתה פעילות אוטומטית להגדלת הקיבולת של אחד משירותי AWS המתארחים ברשת AWS הראשית. היא גרמה להתנהגות בלתי צפויה של מספר רב של לקוחות בתוך הרשת הפנימית והובילה לעלייה גדולה בפעילות החיבורים, שגרמה לכך שהתקני הרשת בין הרשת הפנימית לרשת ה-AWS הראשית לא עמדו בעומס, וזה הוביל לעיכובים בתקשורת בין הרשתות הללו", מסרה החברה.

כאמור, באמזון טענו שהתקלה אף השפיעה על היכולת של קבוצת התגובה לבצע ניטור בזמן אמת של המערכת כדי לזהות את התקלה ומיקומה, וזו הסיבה שלקח הרבה זמן לזהות ולתקן אותה.

לארי אליסון עוקץ

בינתיים, לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, לא פספס את ההזדמנות לחבוט ב-AWS, יריבתו בתחום הענן, וגם לשחרר הצהרה יומרנית שלפיה לקוח – חברת טלקום גדולה שהוא לא נקב בשמה – אמר לו שהענן של אורקל "אף פעם, אבל אף פעם, לא נופל".

לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

לארי אליסון, מייסד אורקל וסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. צילום: יח"צ

אליסון אמר את הדברים בישיבת רווחים שקיימה החברה בסוף השבוע. הוא טען שהדבר נובע מהשוני באסטרטגיה שנוקטת החברות. לדבריו, "האסטרטגיה שלהם היא לבנות מספר קטן של דטה סנטרים מאוד מאוד גדולים. האסטרטגיה שלנו היא לבנות מספר גדול של דטה סנטרים יותר קטנים ופחות יקרים. אנחנו חושבים שזה משפר את האמינות באופן דרמטי. אצלנו לא יתרסק דטה סנטר אחד ענקי. זה מקטין את רדיוס ה-'פיצוץ' במקרה של הדממה. פחות דברים נופלים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    אם הענן של אורקל נופל מבלי שאף אחד משתמש בו, האם הוא משמיע קול?

  2. גיא

    לא ממש הסבירו מה קרה.... משהו שהשפיע על משהו.

אירועים קרובים