זו הייתה השנה שהייתה – על פי החיפושים בגוגל

במה הכי התעניינו השנה? אילו סרט, ספר, שיר וסדרת טלוויזיה הכי אהבנו? ואיפה הקורונה בכל הסיפור? ניתוח נתוני החיפושים ב-2021 במנוע הפופולרי ביותר

כך חיפשנו. גוגל.

הקורונה, לינוי אשרם, רצח נשים והשאלה איך להגיע מאשדוד לצריפין הם בין הנושאים שהתעניינו בהם ביותר השנה, לפחות לפי החיפושים בגוגל – כך עולה מהסיכום השנתי שהחברה פרסמה אתמול (ד').

באופן לא מפתיע, מונחים שקשורים לנגיף הקורונה כובשים מחצית מהעשירייה הראשונה ברשימת החיפושים החמים בישראל: החיסון נגד הנגיף מגיע למקום הראשון, תו ירוק למקום השלישי ומיד אחריו זום, סינמה סיטי – מקומות שהפכו למתחמי חיסונים, ופיקוד העורף, שמסייע במאבק של ישראל בנגיף. בין החיפושים שלא נוגעים ישירות למגפה, הראשון (במקום השני הכללי) הוא אתר החדשות N12, הפרק השלישי של הסדרה בני אור נמצא במקום השביעי ולאחר מכן סוגרים את העשירייה הישרדות, הדרבי החיפני בכדורגל בין מכבי להפועל וה-NBA.

בני אור היא גם סדרת הטלוויזיה המחופשת ביותר ב-2021 על ידי הגולשים הישראליים, כשאחריה בלקספייס ומשחקי הדיונון המדוברת של נטפליקס רק במקום השלישי. סדרה מדוברת נוספת – חזרות של כאן 11 – נמצאת במקום הרביעי, בפרט על רקע השערורייה שקמה לאחר פרסום ההודעות המיניות ששלח ארז דריגס, מהיוצרים של הסדרה והשחקנים הראשיים בה.

לינוי אשרם.

לינוי אשרם. צילום: איילת זוסמן, מתוך ויקיפדיה

מבין המפורסמים, הגולשים התעניינו במיוחד בלינוי אשרם, שזכתה במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו, שנערכה השנה, ולאחר מכן ביהודה משי זהב, שנחשד בביצוע עבירות מין חמורות בקטינים והתאבד, ובשי אביטל, שנחשד אף הוא בביצוע עבירות בתחום המיני. ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיע למקום השישי, איציק סעידיאן, נכה צה"ל ששרף את עצמו במשרד הביטחון ונפצע קשה מאוד, למקום השמיני, ועדן אלנה, נציגת ישראל לאירוויזיון – לתשיעי. זוכה הזהב השני בטוקיו, ארטיום דולגופיאט, הגיע רק למקום העשירי.

מבין האנשים שהלכו השנה לעולמם נמצאת במקום הראשון דיאנה רז, שנרצחה על ידי בן זוגה. ג. יפית הגיעה למקום השני – נתון מעניין בהתחשב בעובדה שזה קרה רק בשבוע שעבר, ולאחר מכן רוני דניאל ויזם הנדל"ן אלדד פרי, שנרצח אף הוא.

מעניין לציין שהשאלה שהכי עניינה השנה את הגולשים בגרסה העברית של מנוע החיפוש של גוגל היא איך להגיע מאשדוד לצריפין ולא שאלות שקשורות לקורונה. אלה הגיעו למקומות השני – איך מקבלים דרכון ירוק (המילה דרכון ולא תו – במקור), השישי – איך מקבלים תוצאות בדיקת קורונה, והעשירי – איך מבצעים בדיקה סרולוגית. גם הביטקוין עניין השנה את הגולשים: השאלה איך קונים את המטבע הגיעה למקום השלישי.

השיר המחופש ביותר השנה. נועה קירל בהופעה בפני עובדי פלייטיקה.

השיר המחופש ביותר השנה. נועה קירל בהופעה בפני עובדי פלייטיקה. צילום: יח"צ

הריאליטי המחופש ביותר בישראל הוא הישרדות, כשלאחר מכן חתונה ממבט ראשון, האח הגדול ושתי התוכניות לבחירת השירים לאירוויזיון – אקס פקטור לתחרות הקרובה והכוכב הבא לזו הקודמת, שהתקיימה בחודש מאי. הסרט המחופש ביותר הוא לשחרר את שולי – לפני מהיר ועצבני 9 והאלמנה השחורה, והשיר בצמרת המצעד של גוגל הוא טרילילי טרללה של נועה קירל ואילן פלד, שהבר הגאה שפגאט הוציא לקראת מצעד הגאווה בתל אביב. במקום השני נמצא הלהיט קטן עלינו ובשלישי – שקיעות אדומות. השיר המאוד מדובר בית משוגעים של רן דנקר הגיע רק למקום העשירי.

מה בעולם?

גם הנתונים הגלובליים די מפתיעים: לצמרת רשימת החיפושים העולמית לא הגיעו הקורונה והנסיגה האמריקנית מאפגניסטן – שני האירועים המרכזיים שקרו השנה, אלא שני משחקי קריקט, כנראה כי זה אחד מענפי הספורט הפופולריים במדינה השנייה בגודלה בעולם – הודו. למקום הראשון הגיע המשחק שבין נבחרות אוסטרליה להודו ולשני – שבין הודו לאנגליה. הספורט מככב גם בשאר החמישייה הראשונה, להוציא המקום השלישי, שאליו הגיעו טיפולי הלייזר IPL. ליגת ה-NBA ממוקמת במקום הרביעי ומשחקי היורו 2021 – בחמישי.

הנסיגה מאפגניסטן הגיעה למקום הראשון בין הנושאים החדשותיים המחופשים ביותר ולאחר מכן מניית AMC – אחת החברות ששמן נקשר בתחילת השנה ל-"משחקים" במניות דרך אפליקציית רובין הוד. החיסון לקורונה הגיע שלישי, כשלאחר מכן המטבע הווירטואלי דוג'קוין, שחביב במיוחד על אילון מאסק, והמנייה של GME.

האיש המחופש ביותר השנה - ולא בנסיבות טובות. אלק בולדווין.

האיש המחופש ביותר השנה – ולא בנסיבות טובות. אלק בולדווין. צילום: BigStock

מה עוד? השחקן המחופש ביותר, והאישיות הכי מחופשת באופן כללי, הוא אלק בולדווין, שבחודש שעבר הרג בטעות את הצלמת האלינה האצ'ינס על סט הצילומים של סרט בכיכובו. הספורטאי המחופש ביותר הוא שחקן הכדורגל הדני כריסטיאן אריקסן, כאשר שחקן הגולף טייגר וודס במקום השני וסימון ביילס, המתעמלת האגדתית שאכזה באולימפיאדה האחרונה – בשלישי. המשחק הכי פופולרי בחיפושים בעולם הוא PopCat – לפני FIFA 2022. הסרט שהכי אהבנו הוא סרט גיבורי העל של מארוול, נצחיים (Eternals), והשיר ה-"מושמע" ביותר בחיפושים של גוגל בעולם הוא Drivers license של אוליביה רודריגו. בניגוד לישראל, משחקי הדיונון כבשה את המקום הראשון בחיפושים העולמיים של סדרות טלוויזיה, כשאחריה הסדרה המדוברת של נטפליקס, שבה השתתפה ג'ולי אנדרוז – אם כי רק בקולה.

קבוצת הספורט האהודה ביותר היא ריאל מדריד, שעקפה שלוש קבוצות פופולריות אחרות – צ'לסי, פריז סן ז'רמן, שקיבלה השנה לשורותיה את ליאו מסי, ולאחר מכן הקבוצה ששחררה אותו – ברצלונה. בקרב הזה, מסי ניצח את כריסטיאנו רונאלדו. השאלה שהגולשים העולמיים הכי חיפשו את התשובה עליה השנה היא איך למצוא אהבה והשאלה הטכנולוגית המחופשת ביותר ב-2021 היא איך לפתוח קבצי PDF, כשלאחר מכן מככבות השאלות איך לפתוח ארבעה קבצים נוספים: null, apk, docx ו-bin.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים