ארה"ב: נפתחה חקירה רגולטורית ל"האמת החברתית" של טראמפ

פלטפורמת המדיה החברתית הימנית האלטרנטיבית, שנשיא ארה"ב לשעבר עתיד להשיק בינואר ושבישרה באחרונה כי כבר גייסה מיליארד ד', קיבלה מגופים מפקחים בארה"ב בקשה למידע על עסקת הספאק שעומדת מאחורי מימונה

Truth Social. צילום מסך.

שתי רשויות רגולטוריות אמריקניות מרכזיות פתחו בחקירות של ההנפקה שמתכננת "האמת החברתית" (TRUTH Social) – הרשת החברתית האלטרנטיבית הימנית של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ.

החברה החדשה שהוקמה על ידי טראמפ, קבוצת טראמפ מדיה וטכנולוגיה (TMTG – ר"ת Trump Media & Technology Group) שמה, הכריזה באמצע אוקטובר על כך שבקרוב תציע לעולם, ובעיקר לשמרנים ולרפובליקנים, את "האמת החברתית". ועל אף שהפלטפורמה עדיין לא עלתה, בסוף השבוע האחרון (ש') הצהירה TMGT כי כבר גייסה מיליארד דולר ממשקיעים.

אלא שכעת לפי דיווחים, החברה השותפה של טראמפ Digital World Acquisition Corp (ר"ת DWAC) קיבלה בקשות מידע מרשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, ומרשות השוק הפיננסי, Finra, להעביר אליהן חומרים אודות עסקיה, במה שמסתמן כחקירות שהשתיים פתחו בעניין. ה-SEC דרשה, בין היתר, מידע על ישיבות דירקטוריון וזהותם של משקיעים מסוימים, בעוד ש-Finra ביקשה מידע על פעילות המניות הקודמות של DWAC.

כבר לא. טראמפ וטוויטר. אילוסטרציה.

כבר לא. טראמפ וטוויטר. אילוסטרציה. צילום: BigStock

"טוויטר" אלטרנטיבית שכבר גייסה מיליארד דולר

"האמת החברתית" היא למעשה החלופה של טראמפ לטוויטר – הרשת המצייצת שהייתה זירת הבית שלו בזמן כהונתו כנשיא, ושממנה סולק בינואר השנה, אחרי המהומות שחוללו תומכיו בגבעת הקפיטול. השירות עתיד להיות מושק לציבור הרחב בתחילת השנה הבאה, וכן מדובר כבר על הנפקה קרובה.

היוזמה וההנפקה ככל הנראה זוכים עוד בטרם הפיכת המוצהר למוצר של ממש לגב ממשקיעים, הרואים בהן ככל הנראה הזדמנות עסקית טובה. עם זאת, לתקשורת לא דווח מי בדיוק הם המשקיעים שמהם גויסו מיליארד הדולרים, ואפשר שהמשקיעים העלומים לא מעוניינים לקשור עצמם ישירות למושא תמיכתם הכספית, מסיבות כאלו או אחרות. זה כנראה עיקר מה שעורר את עניינן של הרשויות הרגולטוריות בפרשה.

יצוין כי כדי לצאת בהנפקה לציבור, TMTG עתידה להתמזג עם DWAC. קבוצת טראמפ מדיה וטכנולוגיה היא בפועל מה שמכונה חברת רכישה למטרות מיוחדות, ספאק (SPAC) – תאגיד הרשום למסחר בבורסה מראש כשלד בורסאי נטול פעילות, שמטרתו לרכוש חברה או חברות פרטיות. השימוש בכלי בורסה כאלה הוא דרך פופולרית יותר ויותר לשם הגעה לוול סטריט בארצות הברית, ולכן לא סביבו טמונה החשדנות של הרשויות, אלא כנראה הדיווחים השונים שאל 293 מיליון הדולרים ש-TMTG כבר הרוויחה בספטמבר כשהונפקה, יתווספו מיליארד הדולר שגויסו מהמשקיעים האלמוניים.

אחרי שבסוף השבוע הודיעו שתי החברות כי מצאו משקיעים בעלי עוצמה כלכלית שיתמכו ברשת המקוונת המתוכננת של טראמפ, הגופים הרגולטוריים באמריקנים כנראה הרימו גבה והחליטו לבחון במה בדיוק מדובר ומה עומד מאחורי ההנפקה המתוכננת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    לא הבנתי למה שתי כתבות באותו נושא! צריך לאחד עם "חוק הפייסבוק עבר בקריאה טרומית; נתניהו: "סכנה לדמוקרטיה""

אירועים קרובים