אתגרי חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק ישראל – בפורום C3 בליסבון

ליאור ג'ורג'י, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק ישראל, צייר את חזון החטיבה שבראשה הוא עומד, את האתגרים העומדים בפניה, ואת הנושאים שבהם תתמקד כדי לעמוד בהם: ענן, דטה, אבטחת סייבר ופלטפורמות פיתוח חדשות

30/11/2021 14:47
ליאור ג'ורג'י, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק ישראל.

"האתגר הראשי שלנו הוא לעלות את שביעות רצון הלקוחות שלנו ולהפוך לשותף עסקי אמיתי – העלאת רמת הפתרונות, קיצור time to market, קיצור time to data ושמירה על רציפות תפקודית ומינימום תקלות", אמר ליאור ג'ורג'י, מנהל חטיבת טכנולוגיות המידע בבנק ישראל, בפתח הרצאתו בכנס המנכ"לים והמנמ"רים של פורום C3 של אנשים ומחשבים, שהתקיים בסוף השבוע בליסבון, בירת פורטוגל.

חזון החטיבה שבראשה הוא עומד, ציין ג'ורג'י, כי "חטיבת טכנולוגיית המידע תהווה גורם מרכזי בעיצוב תהליכים וטכנולוגיות בבנק ישראל, מתוך שותפות עם החטיבות העסקיות בבנק, למען קידום השגת יעדי בנק ישראל והבטחת רציפות פעולתו בכל זמן".

ג'ורג'י פירט כיצד תעמוד החטיבה באתגרים, לדבריו תוך התמקדות בארבעה וקטורים עיקריים: הראשון הוא הענן – "בנק ישראל הצטרף למכרז נימבוס. אנו רואים את הענן כמכפיל כוח ומשקיעים הרבה מאוד בלימוד וקידום התחום".

הווקטור הבא, המתחבר לענן, הוא הדטה. "בנק ישראל הוא ארגון מונחה דטה", אמר ג'ורג'י. "אנחנו מקדמים פיתוח יכולות תחקור ואנליטיקה מתקדמת, פיתוח יכולות בינה מלאכותית, המיקוד הוא מעבר מ-BI ל-AI, והכל מתקדם לענן".

הווקטור השלישי הוא אבטחת הסייבר, שהיא "צורך קיומי בסיסי, והיא פוגשת אותנו בכל מקום: הגנה על תשתיות הבנק, עבודה מרחוק, פיתוח קוד מאובטח וכו'. אנחנו מרחיבים את מגוון הפתרונות והמוצרים, מרחיבים את כוח האדם ובונים מערך שלם ומתכלל לנושא הסייבר לטובת מענה מיידי ואפקטיבי לאירועים".

הווקטור הרביעי, אמר ג'ורג'י, הוא "פלטפורומות פיתוח חדשות, בהן בלוקצ'יין,low code, CBDC, מטבעות קריטפטוגרפיים, אוטומציה, דבאופס, RPA ועוד".
"במיקוד בנושאים אלו אנו מאמינים שנהפוך ליועץ הטכנולוגי של החטיבות העסקיות בבנק ישראל".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מילים מילים

    המטרה שלנו להפוך למונחי פתרונות ברוח חברה פרטית. ההתנהלות כיום נעדרת אנשי הבנה בהייטק. הפער הגדל והולך בין בנק ישראל לחברות הייטק הוא דבר שלא מאפשר לנו להתפתח. יש התמקדות גדולה מאוד בצד התשתיתי. יש לכך סיבות שונות, אך בסופו של דבר מדובר בטעות. צריך שינוי, אחרת נמשיך להיות פיל בחנות חרסינה. אנחנו מדשדשים מאחור. כה חבל. בגלל שאנשים כאן לא מבינים בטכנולוגיה הם מדמיינים שהם מתקדמים. מקווה שיבוא יום ויפנימו זאת לטובת התקדמות אמיתית.

  2. עובד בחטיבה

    ג'ורג'י האלוף מנהל מעולה וראייה עתידית רחבה

אירועים קרובים