מדיה-טק הכריזה על המעבד הראשון לסמארטפון שנוצר ב-4 ננו מטר

המעבד החדש עונה לשם Dimensity 9000, והרכבתו תקרה בקווי הייצור של TSMC ● הוא עתיד לסייע לחברה להתמודד מול התחרות בשוק, מסמסונג אך בעיקר מטעם קוואלקום

פתרונות חדשים. מדיה-טק.

יצרנית השבבים מדיה-טק (MediaTek) הכריזה על מעבד חדש בשם Dimensity 9000. מדובר במעבד הראשון לשוק הטלפונים החכמים שהייצור שלו יהיה ב-4 ננו מטר, וזה יקרה בקווי הייצור של TSMC.

במדיה-טק מכוונים את המעבד החדש למאבק יוקרתי מול מעבדי ה-Exynos 2200 של סמסונג ואל מאבק אמיתי בשוק מול מעבדי הדור החדש של קוואלקום, עליהם היא תכריז באירוע הטכנולוגיה הקרוב שלה. כמו המעבדים של מתחרותיה, מציעה מדיה-טק את Dimensity 9000 עם ליבה ראשית מהירה, המבוססת על Cortex X2 במהירות מרבית של 3.05 גיגה-הרץ, שלוש ליבות המבוססות על Cortex-A710 במהירות מרבית של 2.85 גיגה-הרץ, וארבע ליבות המבוססות על Cortex-A510 במהירות מרבית של 1.8 גיגה-הרץ. השבב הגרפי במעבד יהיה ה-Mali-G710 של ARM בתצורה של 10 ליבות.

מתקדמת לדור חדש של מעבדים. מדיה-טק. אילוסטרציה. בתמונה: הדור הקודם.

מתקדמת לדור חדש של מעבדים. מדיה-טק. אילוסטרציה. בתמונה: הדור הקודם. צילום: BigStock

המעבד מציע כמובן תמיכה ב-5G, אבל רק עבור רשתות sub-6, והוא הראשון בשוק הטלפונים להציע תמיכה בזיכרונות המהירים והחדשים LPDDR5x.

בשנתיים האחרונות, מאז השקת מעבדי ה-Dimensity הראשונים, מדיה-טק נותנת מאבק של ממש למתחרה העיקרית קוואלקום, לפחות בהיבט של מכירות אם לא ביוקרתיות. אחרי שכבר הגיעה לנפח שוק של 40% בכלל שוק המערכות על שבב, ו-28% של ה-5G, היא רוצה גם להראות שהיא יכולה להתחרות בשכבה העליונה באמת של השוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים