אל סלבדור מתכננת להקים את "עיר הביטקוין" הראשונה בעולם

הנשיא, נאיב בוקלה, הכריז על תכניתו להקמת העיר הייחודית, בהתבסס על איגרות חוב ממשלתיות ● העיר תבנה מאפס בהשקעה של 500 מיליון ד' ● תושביה לא יחויבו במיסים - איך זה קשור להר הגעש הסמוך?

מתכנן עיר ביטקוין. נאיב בוקלה, נשיא אל סלבדור. עיבוד מחשב.

אל סלבדור ממשיכה לעשות כותרות סביב השימוש בקריפטו. כעת המדינה – שהפכה את הביטקוין למטבע הלאומי שלה בחודש יוני האחרון – מדווחת על מהלך חדש בתחום המטבעות קריפטוגרפיים.

נאיב בוקלה, נשיאה של אל סלבדור, שהיא למעשה המדינה היחידה בעולם שמקבלת ביטקוין כאמצעי תשלום חוקי, הודיע באחרונה כי המדינה תמכור מיליארד דולר באגרות חוב ממשלתיות מבוססות ביטקוין, ובישר כי 500 מיליון דולר מהכסף שיושג בדרך זו ישמש לבניית עיר הביטקוין (Bitcoin City) הראשונה בעולם.

לביטקוין סיטי, שתוקם ליד הר געש במפרץ פונסקה, יהיו את כל מתקניה של עיר מן המניין, לרווחת התושבים, וכן בוקלה פירט שהעיר תעוצב בצורה עגולה ובכיכר המרכזית תהיה אנדרטה גדולה של ביטקוין.

 

דף בית הנשיא של אל סלבדור צייץ וכתב: "כך סגרנו את BitcoinWeek# באל סלבדור. וזה רק מתחיל". לציוץ צורפו אייקונים רומזניים של הר געש, ברק (חשמל) וקריצה

הקלות מס גדולות לתושבים

השבוע אירחה המדינה מאמריקה הלטינית את 'שבוע הביטקוין' – כנס שנתי שמתקיים מאז 2013, המאורגן על ידי המעוניינים בהרחבת השימוש במטבע הווירטואלי. הבשורה על ההחלטה להקמת עיר ביטקוין מעידה על כך שהרשויות מתקדמות במחויבותן לחידושים פיננסיים, כפי שהבטיחו.

בנוגע לתכנית, מה שאולי יקסום במיוחד ויפתה אנשים לעבור לעיר שתוקם הן הטבות המס הגדולות שיינתנו לאלו המתגוררים בעיר זו. לפי הודעתו של בוקלה – שדיבר לראשונה על התכנית באירוע הסיום של "שבוע הביטקוין" – תושביה של העיר לא יחויבו במס הכנסה, בארנונה או במס על רווחי ההון שלהם.

אם אתם תוהים כיצד זה אפשרי, לבוקלה יש כבר תכנון כלכלי חדשני: הר הגעש הסמוך לעיר הוא שישמש הן לצורך ייצור חשמל באופן כללי והן לשם כריית ביטקוין. כך, לפי התכנית, ביטקוין סיטי תייצר למעשה גם אפס פליטות כי יחסך בה השימוש בחשמל מבוסס גז או מאובנים, וגם יצור הביטקוין בכרייה, פעולה שגוזלת אנרגיה חשמלית גבוהה – יהיה מבוסס גישה של קיימות ויעילות מקורית וחלוצית.

האם למרות היות הר הגעש פעיל יהיו מי שיתפתו לעבור לביטקוין סיטי אם אכן תוקם? ימים יגידו.

התגובות לבשורה: הצצה אל העתיד

אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "מה שהיום נראה כמו חזון נקודתי באל סלבדור – ייתכן שבעתיד ייראה כמו דבר שבשגרה ברמה הבינלאומית. בדומה למדינות רבות ביבשת אפריקה, בהן המערכת הפיננסית לא הגיעה לכל פינה, אבל המהפכה התקשורתית של ה-4G אפשרה את הקמתם של בנקים וירטואליים ואמצעי תשלום דיגיטליים רבים לצמוח. גם אל סלבדור הולכת בכיוון הזה, כאשר אימצה את הביטקוין כאמצעי תשלום עוקף מערכות פיננסיות, אשר יקל על המבנה הפיננסי של השוק, ובעצם יקדם את השוק הפיננסי של אל סלבדור לקדמת הבמה הבינלאומית, תוך עקיפת מדינות מערביות רבות שעסוקות באי קבלת החלטות בנושא רגולציה. מן הסתם שישראל יכלה להוביל בתחום, אך כרגע בוחרת בעיקר לא להחליט".

שי דתיקה, מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX, מדגיש: "בדומה לצפון קוריאה, איראן ומדינות נוספות, אשר מאמצות לחיקן את הביטקוין או מייצרות מטבע משלהן, בין אם לצורך יציבות פיננסית (כתחליף למטבע מקומי מפוחת חדות) או כדרך להחלפת הדולר כמטבע הדומיננטי של העולם הפיננסי – כך פועלת גם אל סלבדור, שבאופן מסוים מחוברת לציר הזה. בצעד הצפוי של הקמת עיר מבוססת על ביטקוין (שתמומן בתחילת הדרך על ידי אג"ח מגובות ביטקוין) מתבהרת ההבנה כי הביטקוין מבסס את עצמו כנכס השקעה אלטרנטיבי. כל זאת קורה במקביל להכרה של הרגולטורים השונים בעולם לתחום המטבעות הדיגיטליים. צעדים אשר בטווח הארוך ישפיעו על העולם הפיננסי כולו, שיתחיל להיסחר על הבלוקצ'יין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים