"הלקוחות מצפים לחוויית דיגיטל מושלמת, והטכנולוגיה מסייעת בכך"

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל, דיבר על שני עמודי התווך האסטרטגיים של החברה כיום: ענן היברידי ובינה מלאכותית, התורמים לסייע באתגרים החשובים העומדים לפתחם של הארגונים כיום

דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל.

"תקופת הקורונה כפתה שינוי דרמטי, אבל לצד החששות והתרחישים השונים, התבהרה מציאות מעניינת עם הרבה הזדמנויות לחברות וארגונים בתעשיית ההיי-טק. הלקוחות מצפים לחוויה דיגיטלית לא פחות ממושלמת. כולם רוצים זריזות, יעילות, ושיפור בפרודוקטיביות – והטכנולוגיה מתגייסת בשיא העוצמה לסייע באתגר". דברים אלה אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל, בפתח אירוע החדשנות השנתי של החברה, THINK, שנערך השבוע, והתמקד בשני עמודי התווך האסטרטגיים של החברה כיום: ענן היברידי ובינה מלאכותית.

מלכה שיתף בממצאים של סקר שערכה יבמ בתקופה האחרונה, שהצביע על כך שמנהלים הפנימו שהעולם עובר לפעילות מרובת עננים ושתם העידן של הישענות על ענן בודד – ציבורי או פרטי. "הענן ההיברידי הוא פלטפורמה שמאפשרת גישה לכל פתרונות הענן – שלנו ושל ספקים מובחרים אחרים. לפני שנתיים, כשרכשנו את רד האט, כבר הבנו שהעולם עובר למולטיקלאוד, והנתונים מלמדים שהיום כל ארגון משתמש בממוצע בחמישה עננים שונים", הוא אמר. "המיקוד שלנו בענן היברידי הופך את יבמ כיום לחברת פלטפורמה. יש לנו כבר 3,200 לקוחות ברחבי העולם שמשתמשים בפלטפורמה שלנו, כמו ורייזון, סימנס ואחרים".

בהתייחסו לבינה מלאכותית ציין מלכה, כי ארגונים עדיין עושים את צעדיהם הראשונים באימוץ הטכנולוגיה הזאת, אבל רובם כבר מבינים ששם נמצא העתיד. במחקר של יבמ בקרב כ-5,000 מנהלים מ-29 ענפים תעשייה שונים התברר, שכמחצית מהמנהלים אמרו שבכוונתם להשקיע בטכנולוגיות בינה מלאכותית בשלוש השנים הבאות. "כדי לתת מענה בתחום הזה, יבמ מנגישה בקלות את שירותי הבינה המלאכותית שלה בכל מקום, ומשלבת אותה בכל אחת מהתוכנות שלנו – בין אם מדובר באוטומציה, ניהול IT או סייבר", ציין מלכה.

עיבוד שפה טבעית

נעם סלונים ושילה אופק-קויפמן, חוקרים בכירים ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, הציגו חידושים בטכנולוגיות עיבוד והפקת שפה טבעית. הם דיברו, בין היתר, על Key point analysis – טכנולוגיה שיכולה להפוך כמויות עצומות של תוכן לא מאורגן לסיכומים קצרים ומתומצתים, שמגובשים באופן מדויק לקהל היעד וכוללים את הנקודות העיקריות החשובות בטקסט – יתרון משמעותי להרבה מאוד בעלי מקצוע וסקטורים.

אחת הדוגמאות שעליה סיפרו סלונים ואופק-קויפמן היא כלי AI שנקרא Agent Assist  – כלי שמאזין לשיחות שמנהלים נציגי שירות עם הלקוחות, מנתח את השיחה ויכול – הודות לאימון על מידע מקיף  – להציע לנציגים מידע רלוונטי שיסייע להם להפוך את השיחה הבאה ליעילה ושירותית יותר.

הייפר-אוטומציה

טל שחר, שמוביל את מרכז האוטומציה העולמי של יבמ, דיבר על הייפר-אוטומציה בארגונים. הוא הסביר שארגונים, בעיקר גדולים, מנהלים אלפי תהליכים מורכבים – מהאינטראקציה עם הלקוח, דרך תהליכים עסקיים, תהליכי IT ועד תהליכי עולם התשתיות שהם "כמו ערפל סמיך שקשה למצוא בו את התובנות, ובלעדיהן הארגונים מגששים באפלה ופועלים על בסיס אינטואיציה".

לדברי שחר, "כלי ההייפר אוטומציה הוא סט של טכנולוגיות, שמכסות את פעילות הלקוחות מקצה לקצה. אין סט טכנולוגי אחר שבזמן כל כך קצר מגיע לעלייה בשביעות רצון הלקוחות, להגדלת ההכנסה, להורדת ההוצאות התפעוליות ולשיפור באבטחת המידע. זו הדרך הכי בטוחה ויעילה למימוש חזון הטרנספורמציה הדיגיטלית שהתעצם בסדרי גודל בשנים האחרונות".

Cloud native

אורי חייק, מנהל הטכנולוגיות של יבמ, ומיקי קנת, מנהלת מרכז פיתוח רד-האט  ישראל, סקרו באירוע את השינוי שארגונים רבים בישראל (ובעולם) עושים לכיוון יישומי ענן, ריבוי עננים, קוד פתוח וקונטיינרים. "אני חושב שכבר לפני שנתיים כשרכשנו את רד האט, הבנו שהשוק צריך פתיחות, ושהארגונים יעברו לסביבה מרובת עננים, והכיוון הזה באמת קיבל תאוצה גדולה", אמר חייק. "מאז, כל מוצרי התוכנה של יבמ סיימו הסבה לקונטיינרים מעל לשכבה ההיברידית, אנחנו מפתחים הכל על לינוקס וקוד פתוח, וכל הפתרונות יכולים לרוץ Cloud native".

קנת ציינה, כי ארגונים גדולים בודקים, משתמשים או רצים על כל העננים האפשריים, "אבל הם גם לומדים שכל ענן יש דרכי עבודה ייחודיות והם צריכים לצבור ידע, להשקיע זמן ואנשים בכל פלטפורמה על מנת לרוץ, להיות יעילים וגם לא לשלם יותר מדי. לכן יצרנו את open shift – פלטפורמה שמספקת תשתית ניהולית להרצת קונטיינרים על כל סוגי ה-deployments".

מני צרפתי, ארכיטקט פתרונות בכיר ברד האט, סיפק דוגמאות משני ארגונים שעוברים כיום את המסע המרתק הזה – בנק הפועלים והענן המבצעי של צה"ל. "מדובר בארגונים שמשלבים את ההבנה שבצד מודרניזציה של מערכות הלגאסי, הם צריכים לבנות יישומים חדשים בארכיטקטורה 'מוטת עננים' שתהיה מוכנה לעתיד – בכל ענן, בכל מקום בכל זמן שיידרש ותחת ניהול ומדיניות אבטחה ופרטיות", אמר.

מחשוב קוונטי

אלי ארבל, חוקר טכנולוגיות מחשוב קוונטי ממעבדת המחקר של יבמ בחיפה, סיפר על היישומים המבטיחים עבור מחשוב קוונטי וכיצד יבמ פועלת לבניית מערכת אקולוגית ועתיד של מחשוב קוונטי שיאפשר אותם. הוא סיפר, כי בקרוב תודיע יבמ על פריצת דרך משמעותית ביישום מפת הדרכים של הטכנולוגיה הקוונטית שהיא מפתחת ועל רשת השותפים IBM Quantum Network, שהצטרפו אליה חברות מהמובילות בעולם, שעושות את צעדיהן הראשונים במינוף מחשוב קוואנטי לפיתוח חומרים חדשניים ובניית מודלים מורכבים שמחשבים רגילים לא יוכלו לבצע בעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים