אחרי אפל: גם קוואלקום מפתחת מעבד שמבוסס על ARM

החברה הכריזה אמש (ג') על המעבד החדש ומסרה שהוא יגיע לשוק לקראת אמצע 2023 ● אמנם, לא מדובר בתחרות ישירה עם משפחת מעבדי ה-M של אפל, אבל אין ספק שרבים יעשו השוואת ביצועים ביניהם

קוואלקום.

קוואלקום הכריזה בישיבת סקירה רבעונית לבעלי המניות שאותה היא קיימה אמש (ג') שהיא מפתחת דור חדש של מעבד למחשבים המבוסס על טכנולוגיה של ARM. לפי מנהל הטכנולוגיה הראשי של קוואלקום, ד"ר ג'יימס תומפסון, המעבד החדש יגיע לשוק לקראת אמצע 2023, כשתשעה חודשים קודם לכן אמורה החברה לשלוח דוגמאות בדיקה ליצרניות שיהיו מעוניינות לייצר מחשבי Windragon חדשים.

עוד לפני שאפל השיקה את מעבד ה-M1 שלה, המבוסס על הקניין הרוחני של ARM, קוואלקום הייתה הראשונה להציע, בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, מעבדי Snapdragon ייעודיים להרצת מחשבים עם מערכת ההפעלה Windows – המבוססים גם הם על ARM. אולם, גם אחרי שני דורות, ושלוש שנים לאחר שהחברה הכריזה על Snapdragon 8cx, עדיין סובלים מעבדים אלה בעיקר מבעיות של ביצועים. אל מול זאת, מעבדי ה-M1 של אפל מציעים ביצועים גבוהים, במיוחד בזכות ההתאמה המושלמת שלהם למערכת ההפעלה macOS.

המעבד החדש של קוואלקום, שיושק ב-2023, אמנם לא יתחרה ישירות במעבדים של אפל, אבל החברה בהחלט תצטרך להתמודד עם השוואת ביצועים – בעיקר מאחר שעד אז אמורה יצרנית האייפון והאייפד להשיק את מעבדי ה-M2, שמעוררים ציפיות רבות.

מי שמפתחת את המעבד החדש היא קבוצת נוביה, שאותה רכשה קוואלקום מוקדם יותר השנה תמורת 1.4 מיליארד דולר. החברה הזו הוקמה ב-2019 על ידי שלושה יוצאי אפל שמתמחים בתכנון מעבדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים