רבעון של עליות לחילן: ההכנסות גדלו ב-4.3% והרווח – ב-8%

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 406.2 מיליון שקלים ורווח נקי של 29.5 מיליון ● אבי באום, יו"ר הקבוצה, מודה שגם היא מתמודדת עם המחסור בכוח אדם בשוק

אבי באום, יו"ר קבוצת חילן.

ההכנסות הרבעוניות והרווח הנקי של חילן עלו הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ג').

במהלך תשעת החודשים הראשונים ההוצאות גדלו בכ-50 מיליון שקלים ל-1.1 מיליארד וההכנסות גדלו ב-65.5 מיליון לקרוב ל-1.3 מיליארד. הרווח התפעולי רשם עלייה של 12.7% ל-140.33 מיליון שקלים וזה הנקי גדל ב-8.7% והגיע ל-100.2 מיליון.

המגמות הרבעוניות היו דומות: ההוצאות עלו במהלכו ב-4% ל-364.8 מיליון שקלים וההכנסות גדלו ב-4.3% ל-406.2 מיליון. עיקר השיפור בהכנסות הוא הודות לגידול אורגני בפעילות העסקית וכן בעקבות התאוששות הפעילות במשק ממשבר הקורונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גידול זה קוזז בחלקו כתוצאה מקיטון של שישה ימי עבודה ביחס לרבעון המקביל, בשל עיתוי חגי תשרי. הרווח הנקי צמח ב-7.9% ל-29.5 מיליון שקלים וזה שמיוחס לבעלי מניות החברה עלה ב-14.1% ל-29.4 מיליון. ה-EBITDA הסתכם ב-59.7 מיליון שקלים לאחר שעלה ב-2.7%. חבות המס גדלה מאוד – ב-38.1% – ועמדה על קרוב ל-9.4 מיליון שקלים.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של חילן רשמו עלייה של 4.2% ל-315.4 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-4.6% ל-90.8 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 22.4%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-2.66% ל-49.3 מיליון שקלים והרווח הסתכם ב-41.5 מיליון לאחר שעלה ב-6.9%.

"שוק העבודה מאתגר – אנחנו מתקשים לגייס ולשמר עובדים"

אבי באום, יו"ר חילן, אמר כי "הקבוצה המשיכה לצמוח גם ברבעון השלישי, שהתאפיין השנה במיעוט ימי עבודה בשל עיתוי חגי תשרי ובהיחלשות שער הדולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חווינו המשך צמיחה ופרויקטים חדשים בשוק הטכנולוגי, ואנחנו צופים שמגמה זו תתעצם עם אישור תקציב המדינה וכוונת הממשלה לשחרר פרויקטים נוספים לשוק. מאידך, שוק העבודה מאתגר ואנחנו מתמודדים עם מחסור בכוח אדם מקצועי ומיומן – מה שגורם לקושי בגיוס ושימור עובדים".

"חווינו צמיחה וחזרה לשגרה שלאחר הקורונה גם בפעילות השכר בארצות הברית, כשמנגד, שחיקת שער הדולר מעיבה על הצמיחה הריאלית בפעילות זו", הוסיף.

עוד אמר באום כי "אנחנו פועלים להשלמת העסקה לרכישת חשבשבת, שעליה הודענו באחרונה. רכישה זו תגדיל משמעותית את מעגל הלקוחות שלנו בפלח העסקים הקטן עד בינוני. בכוונתנו להמשיך לבחון הזדמנויות רכישה חדשות ולהשקיע בפיתוח הפעילויות הקיימות לטובת המשך הצמיחה בשנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים